N1ko Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Hvor kjøper man pin-uttagere får å sleeve kabler i dataen? her er et bilde jeg tok fra generell casemodding tråden, men alle linkene der er utdaterte, så de virker ikke. Det jeg ser etter er de pennelignede greiene til høyre i bildet. Lenke til kommentar
troari Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Skal kunne kjøpes her. Tar internasjonale ordre inntil 2kg. http://www.chilledpc.co.uk/shop/product_in...products_id=582 Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 31. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2009 var ute etter norske sider som microplex osv. jeg da, men problemet er at jeg ikkev et hva det heter Lenke til kommentar
trettifire Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Du trenger ikke en "pin-uttaker" for å modde Molex-kontakter. Du trenger noe flatt, smalt og tynt for å klemme inn "mothaken" på hver pin, deretter er det bare å ta dem ut. Hvis du faktisk har en kulepenn som er litt smal framme så kan du bruke den også. Lenke til kommentar
Beetlebum Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Eller for eksempel en pinsett, som jeg har pleid å bruke i alle tider. Visste ikke at det fantes et eget verktøy for dette en gang, jeg... Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 31. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2009 skal sleeve alle kablene i pc'en, så det blir nok litt vanskelig. Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Tar ca 2 sec med et flatt mikro-skrujern, er helt klart det jeg har hatt størst suksess med. Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 31. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2009 (endret) gjorde du det på alle kablene? tipper jeg gjlr det selv med skrujern da. finner fram en molex som ikke er i bruk og prøver EDIT: hah, det var jo drit lett:P er det like lett på alle andre kabler som det er med molex? men hvis noen finner et verktøysett til meg på netshop eller noe, hadde det vert fint. EDIT 2: Hvordan er det med krympe gummien? Tar man bare hårføner, så krymper den? Endret 31. mars 2009 av nikolai-n Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Varmepistol er det beste. Hårføner gir ikke nok varme som regel. Sjekk ut clas ohlson, de har masse slikt til en billig penge Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 1. april 2009 Forfatter Del Skrevet 1. april 2009 kjøper ikke en varmepistol bare for å sleeve kablene mine ass.. bruker heller en lighter eller noe da Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 Skal du sleeve veldig små kabler, type de som går til hovedkortet fra av/på bryter og lignende kan du bruke elektroteip som "ender" slik at du får satt fast sleevingen. Dette fordi det kan være vanskelig å finne krympestrømper som blir så små. Driver selv å sleever den nye pc-en som jeg holder på å bygge Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 1. april 2009 Forfatter Del Skrevet 1. april 2009 (endret) ok, bruker du varme pistol? BTW: Hvor kjøper du sleeves? Endret 1. april 2009 av nikolai-n Lenke til kommentar
dePt Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 kjøper ikke en varmepistol bare for å sleeve kablene mine ass.. bruker heller en lighter eller noe da Kjøp en jettbutanlighter fra dx. Genialt til slikt! Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 1. april 2009 Forfatter Del Skrevet 1. april 2009 (endret) hmm, rart, jeg kjøpte en jettbutanlighetr fa dealextreme i forrige uke, og det var før jeg fant ut at jeg skulle sleeve.. jeg kjøpte DENNE, man må fylle på med gass, og etter det så funker den som bare det! Sleeve settene de har på microplex og nethsop, noen som vet om dette holder til mere en en pc?(gjennomsnittlig pc, men gjennomsnittlig mange ledninger:P) Endret 1. april 2009 av nikolai-n Lenke til kommentar
christhenoob Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 De sleeving kits'a du kan kjøpe fra microplex/netshop er veldig småe.. for meg holdt de for 3x120 mm vifter, og 3 forlenger kabler.. når det kommer til sånn krympestrømpe, så er størrelsene ikke riktige, du får med to størrelser som sannsynligvis er for 24 - pin, og de to "små" er enten for store eller for små for vifte kabler. kjøp heller fra utlandet.. og kjøp større kits, det er verdt tiden det tar å komme til Norge. BTW! en liten lighter er alt som trengs for å krympe krympestrømpen.. en jet et eller annet brenner, brenner på altfor høy varme. dem kan til og med brenne i Krympestrømpen selv hvis du holder den under for lenge. Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 Netshop sitt sleevingkit trenger du ca 2 av, krympestrømper i passende størrelser får du kjøpt på clas. Litt dyrer enn utlandet, men da slipper du å vente Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 2. april 2009 Forfatter Del Skrevet 2. april 2009 kan noen sende en link til et stort og bra sleeving kit på en utenlandsk nettside? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå