TheStifmeister Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Er det lov for ein som er 18 år å ta med seg alkohol med volumprosent på over 22 % inn til Noreg? Kan ein attenåring til dømes ta med seg ei flaske med vodka frå Tyskland til Noreg? Lenke til kommentar
_stronger_ Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Dersom aldersgrensen på å kjøpe alkohol over 22% i det landet du drar til er under eller 18år så har du lov til det. Det er hovedsaklig ingen lov mot å ta med seg alkohol fra et land til et annet. Det fins jo kvoter og slikt, men ei flaske vodka er vel lovlig. Loven sier jo at det ikke er lovlig å KJØPE alkohol med høyere enn 22% dersom du er under 18, men hvis denne loven er annerledes i det landet du er på ferie i, er jo det lovlig og er ganske sikker på at du kan ta den med deg til Norge. Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Her er du nok litt på jordet, stronger. Det er ingen lov som sier at man må være så og så gammel for å kjøpe alkohol, men det er lover om salg av alkohol til folk under den og den alderen (18 og 20 som kjent). Angående import, så må man være minst 20 år gammel for å frakte alkohol med høyere volumprosent enn 22,0 over Norges grenser. Og ja, det er en lov som sier det. Lenke til kommentar
TheStifmeister Skrevet 31. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2009 Ok, takk for hjelpa! Lenke til kommentar
dogcow Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Dog, om du ikke ser ut som tidenes slusk blir du sjekket. Jeg er ikke 20 og har tatt med meg sprit flere ganger, og har forsåvidt aldri blitt sjekket hverken med eller uten. Jeg tar aldri med over kvoten rett og slett fordi den har jeg respekt for, men 20 års aldersgrensen på drikke med over 22% er jeg veldig imot. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå