jahnkare Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 (endret) Nå har jeg søkt rundt omkring uten å finne svar på dette... Kan man bruke Windows Home Server som arbeidsstasjon i tillegg? Vurderer å bygge meg en ny pc for backup, webserver, etc, og kontorarbeid, sistnevnte hovedsaklig kun som rdp-klient. WHS ser derfor interessant ut, men det eneste jeg finner om brukergrensesnitt er om WHS Console. Edit: Grunnen til at jeg spør er at sjefen min mente det ikke var mulig, men jeg er ikke helt overbevist. Endret 31. mars 2009 av jahnkare Lenke til kommentar
jahnkare Skrevet 1. april 2009 Forfatter Del Skrevet 1. april 2009 Ingen som vet? Lenke til kommentar
Hercules Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 vel WHS er en 2003 server og clienten skal innstaleres på arbeidsstasjoner og ta bacup av disse. men det er fult mulig å logge in på WHS dersom man har skjerm og tastatur koplet til. WHS er derimot begrenset av kun 20GB C: og fungerer på en helt annen måte en man er vandt til på en windows maskin. om du klarer å gjennomføre det du ønsker vil jeg ikke spekulere i men en WHS er ikke tiltengt som arbeidsstasjon. jeg kjører google earth sammen et sporingsprogram på servern og det funker fett. men WHS clienten tar ikke bacup av selve WHS maskinen bare så det er nevnt. Lenke til kommentar
jahnkare Skrevet 1. april 2009 Forfatter Del Skrevet 1. april 2009 Endelig begynner jeg å finne ut av ting her Takk for svar. Fant også et utsagn som sier "...Windows Home Server allows Remote Access to the PC's on your home LAN, that support being a Remote Desktop Host..." Her: http://www.windows-now.com/blogs/dougknox/...ome-server.aspx Da gjenstår det å finne ut om jeg kan installere en vpn-klient på den, slik at jeg kan nå tak i pc'ene på kontoret. Hvis ikke blir løsningen å gå via en annen pc i leiligheta... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå