HJELP !!! Skrevet 27. april 2003 Del Skrevet 27. april 2003 Har tenkt meg å bygge et Vannkjølingssystem som skal kjøle: CPU, 2xHDD, "System", GPU, PSU.... men i annen rekkefølge. Men så kom jeg på en vidunderlig ting! Hva med å bruke den tingen som kjøler et minikjøleskap eller noe lignende og sette dette oppi tanken ! Går dette ann?? Lenke til kommentar
HansHG Skrevet 27. april 2003 Del Skrevet 27. april 2003 Tjaaaa.. kan nok bli vanskelig å ta masse plass... men først må du ha et kjøleskapagregat som du har fritt..... Da kan du begynne å tenke på hvordan du skal gjøre dette... Ta en ting av gangen Lenke til kommentar
HJELP !!! Skrevet 28. april 2003 Forfatter Del Skrevet 28. april 2003 ja men viss jeg hadde feks en liten fryseboks , hva er og hvordan får jeg ut agregatet fra den da ???? er det det som kjøler !!?? Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 Har gjort akkurat dette bare for morro skyld Nå står systemet og samler støv, noen som vil ha det? =) Lenke til kommentar
Kenny000 Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 Mener å huske at dette har vært diskutert før. Da ble vel konklusjonen at det kunne oppstå problemer pga en kjøleskaps kjøler er ikke beregnet til å kjøle/jobbe hele tiden. Et kjøleskap/fryseboks er jo bygget opp for å holde temperaturen noenlunde konstant. Kjøleren setter i gang dersom temperaturen synker under et visst punkt. Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 Har gjort akkurat dette bare for morro skyld Nå står systemet og samler støv, noen som vil ha det? =) Har du bilder Hondaen? Lenke til kommentar
HJELP !!! Skrevet 28. april 2003 Forfatter Del Skrevet 28. april 2003 ja send noen bilder så kan vi få et bevis :smile: Lenke til kommentar
Fjaslokt Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 Temaet har flere ganger blitt tatt opp, det endte hver gang opp med at et kjøleskapfryser ikke er beregnet til å kjøle ned ting som fragir seg varme, det er mye mer varme i en CPU enn i et par grillpølser. kjøleskapetfryseren går fort til varmere strøk downunder. + At sjansen for at kondens ikke blir et prob er stor. Sjansen for at det er gjennomførbart og PRAKTISK er nok like stor som en snømann har i helve***.. Takk til meg. Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 Med isolert kjøletank og koblingsboks påmontert: Lenke til kommentar
HansHG Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 Hehe.. nice det der -28 ! Men fikk du kobla det til pc'n a ? Og isåfall hvordan ? Lenke til kommentar
Fjaslokt Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 Legg merke til at jeg sa at dette var vanskelig å få til på en PRAKTISK måte. men meget pen ordning det der da, men er det særlig praktisk? Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 Tja..praktisk og praktisk.. Kobler den inn på kjølevann sløyfen til et eksisterende vannkjølings anlegg. Får temperaturer ned mot frysepunktet til vann, er avh. av belastning og hvor godt man isolerer. Fikk -5 grader på kjølevannet engang, men da stoppet pumpa :-( ble for kaldt for den. Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 Ja beste er vel å bruke hele systemet som en WaterChiller Og for å få de til å kjøre 24/7 mener jeg det skulle bare være mulig å koble på en vifte eller to til som kjøler agregatet, slik at det ikke brenner ut? Hmmmmm..... -P- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå