[dR]MiljO Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Heisann. Mamma skal kjøpe seg ny bil nå, etter at vi har solgt Saaben vår.. Ho skal bare ha en bil som ikke brukes noe særlig, når jeg flytter til sommeren. Ho har fått et tilbud av tanten sin: Citroen ZX 1.8i 1995 modell Km: 35 000 Automatgir Har fått tilbud på denne til 25 000 kr. Er denne bilen noe å satse på? Personlig har jeg ikke sansen for Citroen, men det er jo ikke mitt valg. Takker for svar Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 (endret) Den har jo gått utrolig lite, så sånt sett kan du nå se det som at du får en nybil for 25k. For meg som hovedsaklig bruker bilen som et framkomstmiddel og ikke noe å vise fram nede på kaia forran kjøpesenteret, så hadde jeg ikke tvilt så alt for mye. Med mindre den er helt ræva ubehagelig å kjøre. Endret 31. mars 2009 av Slettet-77do0b Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Min bror hadde en slik, også en 1.8 med automat og lav km, og den var det noe feil med hele tiden. Husker ikke i farten noe konkret, men kanskje det er grunnen til at denne er kjørt så lite (stått på verksted hele tiden :!: ). Tror nok det anbefales å finne noe annet dersom du ønsker et rimelig og problemfritt bilhold. Alternativet er å kjøpe den, og vrake den når første dyre feil oppstår. Lenke til kommentar
[dR]MiljO Skrevet 31. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2009 Grunnen til at den har gått så lite er at hun som har hatt den er over 80 år. Og den har aldri vært brukt på vinteren.. Er ikke akkurat noe glansbilde av en bil nei.. Var det jeg sa også Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Hva har blitt gjort med den? Hvordan er det med servicer og bytte av reg reim og sånne ting? Hvis den heller ikke er spesielt pen syns jeg 25k er litt mye. Lenke til kommentar
[dR]MiljO Skrevet 31. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2009 Bilen er pen den, er jo nesten ikke brukt.. men jeg liker ikke utseende.. vet ikke hvordan servicehistorikken osv er på den gitt.. Men den har jo nesten ikke gått noen ting, så da er sikkert ikke regreim byttet osv.. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Det er vanlig å bytte reim omkring verdt femte år hvis man ikke overskrider km-intervallen, så den burde være bytta et par ganger allerede. Dersom du egentlig ikke liker bilen vil det jo være dumt å kjøpe den. Finnes jo et godt utvalg av biler i den prisklassen, som både er finere og sikrere. Lenke til kommentar
1915 Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 har aldri hatt en citroeng jeg da. men har hørt folk snakke om at citroeng er noe drit og at det er mye feil med de og slikt. så jeg ville ikke kjøpt citroeng. Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 Det er vanlig å bytte reim omkring verdt femte år hvis man ikke overskrider km-intervallen, så den burde være bytta et par ganger allerede. Dersom du egentlig ikke liker bilen vil det jo være dumt å kjøpe den. Finnes jo et godt utvalg av biler i den prisklassen, som både er finere og sikrere. Nå var det vel ikke han som skulle ha bilen, men morra hans... Men jeg er lit enig, 25000 for en 14 år gammal ZX er litt mye. Til sammenligning, så kjøpte jeg en '95 Xantia 2.0i i for et år siden, som kosta 30000. Den ville jeg vel maks få 15000 får nå. Men klart...hvis bilen bare har gått 35000 km, så har den jo mange år igjen på veien, så sånn sett vil man jo ikke tape stort på en slik bil. Pantera Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå