Mr. Bojangles Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 (endret) Hei Hadde en mink i hønsegarden i hagen i forigårs, som forsynte seg med 6 høner. Fikk skutt den, da den var så dum å komme frem da jeg gikk ut i hagen for å se dagen etter. Men det er tydeligvis flere av dem, for det var noen å forsynte seg der i natt òg. Så, pleier minker å vente til nattetid før de kommer, eller ligger de på vent om dagen rundt hønsehuset? Var ute og kikket nå i sted, men så ikke noe til den. Endret 4. april 2009 av Mr. Bojangles Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 (endret) De har virkelig stått på skjønner jeg Jeg vil tro Minken er et nattdyr, som kommer fram sent på kvelden. Du får prøve å google "mink". Kanskje du får svar på det du trenger, og hvordan du kan berge hønseflokken din Endret 4. april 2009 av Turtlis Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Jupp, i følge Wikipedia er minken nattaktiv. Dette problemet er helt sikkert godt dekket i de rette kretser, og info bør være enkelt å oppdrive. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Postet mest på grunn av det fete bildet. Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Postet mest på grunn av det fete bildet. Hvilket fete bilde forøvrig er mink søte, synes litt synd på den, men kjønner jo at du tok den når den tok livet av hønsa dine. Lenke til kommentar
martin808 Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Hvis den graver seg under gjerdet er det vell bare og grave 30cm dypt hull ved gjerde og putte noen leca blokker eller stein der så den ikke kommer under... Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 4. april 2009 Forfatter Del Skrevet 4. april 2009 Minker er søte ja, men litt kjedelige når de gjør hærverk. Var bare en liten hønsegarde i hagen som søstera mi hadde, med 8 høns, så den utslettet hele folket. Klarte å lokke den frem med litt rå fisk, før den fikk bøte med livet. Denne var ikke like dum som den første, som bare satt der og kikket - men jeg fikk den til slutt. ^^ Mest sansynlig er det rømt tammink fra en slik pelsdyroppdretttfarm et par km. borti her, siden det ikke er noen vann i umiddelbar nærhet. Kanskje litt stygt å kverke dem, men tenkte at de uansett ville blitt pelsjakker der borte. Nå har vi laget til med netting under sanden, slik at den ikke kan grave seg opp - og fått tak i noen nye høns til henne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå