DCG Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Jeg har et Powershell skript hvor jeg også har laget et GUI for å gjøre det litt brukervennlig. Men jeg har oppdaget et lite problem. I skriptet kjører jeg en foreach som behandler en god del elementer. Og mens den behandlingen foregår så fryser vinduet ("Not Responding"). Jeg har forsøkt å tvinge vinduet til å bli oppdatert slik som dette: foreach($val in $results) { #Behandle masse data $form.Refresh() } Det hjelper ikke og vinduet fryser uansett. Noen som har tips til hvordan jeg kan gjøre dette? Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Form.Refresh() gjør ingen forskjell uansett, du må ha multithreading hvis du ikke vil at vinduet skal fryse seg. (Vet ikke om det går an i powershell) Lenke til kommentar
DCG Skrevet 31. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2009 Multithreading i Powershell aner jeg ikke om er mulig. Da skriver jeg heller om til C# Lenke til kommentar
DCG Skrevet 1. april 2009 Forfatter Del Skrevet 1. april 2009 Application.DoEvents? Nja, det fungerte bedre ihvertfall. Men det er en del komponenter (listView blant annet) hvor innholdet forsvinner. Det virker som om det er mulig med multithread i Powershell, men lurer på om det ikke er like greit med C# da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå