Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jeg og kjæresten krangler aldri.

Anbefalte innlegg

Jeg og kjæresten har vært sammen i snart 1 og et halvt år nå.

Vi er begge like gamle, og fyller 18 i år.

Vi har aldri kranglet eller vært irritert på hverandre.

Det kan være fordi jeg alltid vet hva jeg må gjøre for å unngå krangler.

Jeg finner meg også lett i ting, og samtidig gjør hun aldri noe galt. Vi møtes også bare i helgene, så det blir lite tid til krangling også. Så kanskje det ikke er så vanlig å krangle i vår situasjon.

Men det jeg lurer på er om krangling egentlig er mer en form for utblåsning?

Er det noe viktig vi går glipp av?

Hvor vanlig er det å krangle?

Krangler dere? :p

Trives i forholdet, og krangling er noe jeg virkelig misliker.

Jeg har faktisk aldri kranglet med noen andre (annet enn foreldrene mine) før, så jeg vet ikke om jeg ville taklet det så bra å krangle med kjæresten min. Dødsfelle? hmm.

Endret av ikkespisgress
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kranglet heftig med den ene eksen min.

Tilslutt ble hun smått voldelig. Ikke det at hun slo så hardt, men bare det å bli klappet til eller slått av kjæresten sin er utrolig sårende. Spesielt da det ikke er noen grunn til det. Var nesten som om hun fremprovoserte en krangel eller to.

Men slik kan det være. Du er heldig.

Lenke til kommentar

Jeg og eksen hadde stort sett forskjellige verdier og meninger.

F.eks politisk. Jeg er grønn, mer eller mindre, og hun var blå. Noe hun lot gå kraftig utover meg til alle tider. Idiotisk å krangle om, men når hun vrir politikken til å rakke ned på meg som person, da begynner det å bli ekstra teit x)

Lenke til kommentar

Se lyst på det Fisker. Du slipper mer krangling.

Gå ut og ha det gøy. Finn en person som er mer lik deg, som har nogenlunde samme verdier og meninger som deg ;)

Edit:

Ikke angre på det. Eksen din skjønner nok etterhvert at du angrer og vil tvinne deg rundt lillefingeren. Det vil du ikke oppleve. Det kan jeg love deg.

Endret av Ghraag
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Politikk og religion er noe jeg og dama skjeldent til aldri diskuterer, da vi vet at dette er ikke noe som angår oss som par. Vi kan diskutere det sånn smått, men prøver å legge fort lokk på det for å unngå. Politikk og religion er roten til så og si alt som har med uenigheter å gjøre.

Jeg og dama har heller aldri hatt noen storkrangler, men heller noen korte små, hvor mange det mange ganger har vært jeg som har tøyd strikken litt for langt. Men ikke noe alvorlig som har fått oss til å revurdere forholdet.. jeg har i alle fall ikke revurdert det :hmm:'

Selv om vi aldri har hatt noen store krangler, så har vi helt siden veldig tidlig i forholdet vært obs på at store krangler kan oppstå, men at å gi slipp på "den store kjærligheten" kun pga en krangel blir for dumt.

Lenke til kommentar

Problemet med eksen min, var at hun aldri ville gi seg.

jeg vet at jeg er en meget sta kar, men hun var mye staere enn det jeg er. xD

Jeg er også veldig glad i å kverulere, (Noe som synes på Facebook navnet mitt xD )

men da vrir jeg det over til humor, noe hun aldri taklet.

Da hun først var i gang, var det bare å holde kjeft og lytte, deretter komme med egne meninger og deretter få en haug med dritt fordi jeg hadde et heeelt feil syn på mennesket og landets politikk ^^

Lenke til kommentar

Krangling er for mange en helt naturlig ting, men samtidig er det helt naturlig å ikke krangle. Alt handler om personene man tilbringer mye tid sammen med og hvordan de takler situasjoner som oppstår som kan føre til en krangel. Jeg synes i hvert fall er det litt godt av og til å krangle. Da mener jeg ikke at vi slår hverandre i magen og gjøre det slutt og sånn, da mener jeg bare å "lette litt på trykket". Det er av og til godt å ha noen å la ting gå utover hvis livet føles litt tungt. Det er også godt å ha en skulder å gråte på dersom en trenger det. Men det er jo selvfølgelig viktig å skille mellom å la ting gå utover den uskyldige kjæresten din og å behandle han som en venn. I et forhold skal man kunne ha det slik at man skal kunne takle en krangel dersom den oppstår, men at en ikke skal finne seg i krangler for ofte. :)

Lenke til kommentar

Har vært sammen med min kjære i et halvt år straks, og vil fortsatt si at vi ikke har krangla. Han er veldig rolig, mens jeg er en ekstrem dramaqueen. Derfor har det blitt noen situasjoner hvor jeg blåser opp de minste ting, men vi har aldri kalt hverandre noen stygge ting, kjeftet på hverandre eller slått. Ikke har det vart så lenge heller før jeg får så sykt dårlig samvittighet og sier unnskyld og gråter en skvett.

Så ja, et halvt år, fortsatt ikke krangla. Jeg trenger en sånn rolig fyr, glad jeg har fått meg en fyr som takler mine nykker! :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Har vært sammen med typen i litt over et halvt år og tror ikke vi har krangla før. Jeg ser på meg som heldig, da jeg har venninner/hører folk som krangler av den minste ting. Er glad jeg har det fine forholdet til typen. Har kanskje noe med at han er tålmodig og forståelsesfull og jeg prøver å være det tilbake.

Lenke til kommentar
Krangler flere ganger på 2 uker også ca 1 uke uten krangling osv. Ser hverandre bare i helgen også, samme som kakemot.

Hvordan unngår du det? :innocent:

Vel, hehe, det er flere ting.

1. Jeg finner meg i det meste. Hvis det er noe jeg ikke finner meg i, så forholder jeg meg rolig.

2. Jeg unngår å irritere / trekke opp.

3. Jeg vet hva jeg skal si for å komme meg ut av en påbegynnende krangel.

4. Vi er enig om det meste.

5. Hvis vi er uenig, "krangler" vi på en veldig humoristisk måte.

6. Hvis hun er i dårlig humør, prøver jeg å være så lite irriterende som mulig, og tenker nøye gjennom ting før jeg sier det.

:p

Er ganske enkelt. :)

Takk for alle svarene. Ut i fra det jeg har lest:

Det er ikke så bra å krangle.

Man trenger ikke krangle for å få utblåsning, man kan heller snakke.

Endret av ikkespisgress
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Kom på det at når det gjelder matlaging, så er det oftere at vi blir frustrerte på hverandre og amper stemning følger. Hu skal ha alt mye mer rett etter boka "for i teorien blablabla" mens jeg liker mer å eksperimentere og blande nye sorter og tilberedningsmåter uten å ha noe skriftlig foregåelse på hva som skjer.

Så langt har jeg følgende som bombedetonatorer:

- politikk

- religion

- matlaging

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...