moft Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Skriv din kommentar....hurra, men hvorfor betale for tøvet, når man kan gjøre det samme -gratis- i Linux ? PS: er det en nyhet at microstop vil ta betalt for altmuligrart ? Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Spar oss for nok en idiotisk Linux-misjonering, dere har egen forumavdeling. W7 ligger an til å bli et meget bra OS og jeg har ingen betenkeligheter med å betale 1000,- for et godt produkt. Linux har sine fordeler, windows har noen andre. Alt i alt kommer windows bedre ut for mitt behov og da får det heller koste litt. Velger ikke OS bare fordi det er gratis. Lenke til kommentar
cazber Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 adder1972 skrev: Ikke så veldig imponerende. Mac OS X og alle Linux-distroer kommer med alle funksjoner tilgjenglig for alle brukere. Absolutt ingen fgrunn til å gjøre dette vanskeligere enn det er. Microsoft bør heller konsentrere seg om å lage én versjon som fungerer. Nå var det ikke lenge siden jeg så at for å få tilsvarende funksjonalitet som Remote desktop på Mac, så måtte man ut med ganske mye penger, så det er nok ikke allt som er med der heller. Lenke til kommentar
Breidablik Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Kommer ikke prisen til å bli mer enn rundt 1000? Vista Ultimate lå på rundt 15-1600, så jeg kan ikke skjønne det om prisen blir lavere enn det... Lenke til kommentar
Aqualong Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 dabear skrev: Det er en skam at de tilbyr så mange forskjellige versjoner. Ja, fy og fy. Tenk at vi kan velge mellom forskjellige ting da gitt. Det skulle vært forbudt, uansett hve det gjelder (biler, klær osv...) Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 Tja, forestill deg om du kunne velge 6 versionen av samme jakke med omtrent ingen forskjell? Bortsett fra at den billiste kostet 1/3 av den dyreste? Vennligst gi opp med idiotiske sammenligninger som blir feil. Saken er at du kan omtrent bare kjøpe 2 jakk type, mens den 3dje kan bestilles. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 Aqualong skrev: dabear skrev: Det er en skam at de tilbyr så mange forskjellige versjoner.Ja, fy og fy. Tenk at vi kan velge mellom forskjellige ting da gitt. Det skulle vært forbudt, uansett hve det gjelder (biler, klær osv...)Analogien din passer ikke inn her. Kanskje en mer treffende analogi vil være et par bukser med noen lommer som er sydd igjen, men som kan åpnes etter at du betaler produsenten et tillegg. Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 Metoden er meget effektiv for å differensiere prisingen i markedet. Husker jeg ikke helt feil er den økonomiske termen 'prisdiskriminering'. Dette er er kjent fenomen og brukes i mange ulike sammenhenger. Forøvrig djelden jeg ser andre aktører få like mye pepper for det.. Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 gi ett klart eksempel på ett annet firma som har gjort det samme, eller noe lignende... Lenke til kommentar
dizx Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 hobgoblin skrev: gi ett klart eksempel på ett annet firma som har gjort det samme, eller noe lignende... Jepp. Sony Ericsson, LG, Samsung osv. De gir ut hauger med tilsynelatende like telefoner og OS. Så skrur de av og på noen funksjoner. Det samme finner vi i AMD pros 3/4 kjerner. I gamle pros med og uten mattepros osv. Dette kalles markedsegmentering. De regner med de fleste kjøper "Pro" versjonen, men selger enda mer dersom de har en billigere versjon. Det samme finner vi mange software pakker fra MS, Adobe og millioner andre. Alle liker selvsagt og få mest mulig for minst mulig. Er du en av de som vil ha mye for ingenting, anbefaler jeg deg Linux. Det er stort sett gratis. Og du kan få masse gratis programvare og. Nyheten her var at man kan oppgradere, som er genialt. Da kan OEM-leverandørene selge deg billig PC med billig Windows. Så kan du oppgradere senere. Fantastisk! Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 jeg sverger, aprilspøken til diskusjon.no hjelper ikke til å ta andre postere seriøst... Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 dizx skrev: hobgoblin skrev: gi ett klart eksempel på ett annet firma som har gjort det samme, eller noe lignende... Jepp. Sony Ericsson, LG, Samsung osv. De gir ut hauger med tilsynelatende like telefoner og OS. Så skrur de av og på noen funksjoner. Det samme finner vi i AMD pros 3/4 kjerner. I gamle pros med og uten mattepros osv. Dette kalles markedsegmentering. De regner med de fleste kjøper "Pro" versjonen, men selger enda mer dersom de har en billigere versjon. Det samme finner vi mange software pakker fra MS, Adobe og millioner andre. Alle liker selvsagt og få mest mulig for minst mulig. Er du en av de som vil ha mye for ingenting, anbefaler jeg deg Linux. Det er stort sett gratis. Og du kan få masse gratis programvare og. Nyheten her var at man kan oppgradere, som er genialt. Da kan OEM-leverandørene selge deg billig PC med billig Windows. Så kan du oppgradere senere. Fantastisk! problemet er vel at mens disse som nevnes selger akkurat det produktet som det beskrives på pakka såslår microsoft stort opp om funksjner som en bare vil finne i de dyrere pakkene. pokker og, frem til nå så har det bare vært snakk om en windows 7, ikke 5+... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå