Jakke Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Fikk nettopp startet opp min bærbare etter noen måneders down-time. Nå har jeg masse virus. wowfx.dll, en trojaner som har lagt til denne i registret. Jeg har slettet filen og alt i registret som har med denne å gjøre. Men jeg kommer ikke inn på control panel som om jeg var begrenset bruker på pcen, selv om jeg er administrator Lenke til kommentar
JuBi Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Malwarebytes-Anti-Malware Prøv denne Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Kan være at trojaneren som har sneket seg inn har også blokkert muligheter du har til å bli kvitt den igjen. Var hos en kamerat med masse trøbbel og der klarte jeg ikke kjøre hverken overnevnte program eller Spybot. Combofix lot seg heller ikke kjøre, ikke før jeg renama combofix.exe til noe annet. Da løste alt seg og jeg kunne deretter installere andre programmer for å fjerne spetakkelet. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Hei! Les denne: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=691246 Opprett en ny tråd i dette forumet: https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=131 med den informasjonen du leste! (Dette gjelder kun vis du mener virus er problemet) Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Har vært borti dette selv, en gang jeg satt på en pc uten antivirus og andre muligheter til å fjerne dritn. Det var den eneste gangen system restore/systemgjennoppretting har berget meg Lenke til kommentar
krolf Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Gjør som JuBi skriver... Last ned Malwarebytes. Har akkurat hjulpet en med akkurat samme problem. Start med Malwarebytes, kjør så for sikkerhets skyld Ad-Aware. Scan så diskene med antivirus programmet som evt. er på maskinen. Etter dette burde alt være i orden... Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 31. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2009 Har tømt den for virus, malwarebytes ville ikke starte engang Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Hei! Les denne: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=691246 Opprett en ny tråd i dette forumet: https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=131 med den informasjonen du leste! (Dette gjelder kun vis du mener virus er problemet) Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Like i said, hvis du har fått fjernet viruset, bruk systemrestore. Lenke til kommentar
norbat Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Se om du får kjørt malwarebytes fra sikker modus (tapp F8 under oppstart av pc'n, velg sikker modus.) Ellers: Hent Combofix, og legg det på skrivebordet Kjør combofix.exe, og følg veiledningen. Du må ikke klikke på vinduet mens programmet kjører. Post loggfilen fra combofix (c:\combofix.txt) Hvis det er probl. med å kjøre combofix fra normal tilstand, prøv sikker modus Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Tråden var feilpostet og har blitt flyttet til riktig kategori. (Vennligst ikke kommenter dette innlegget. Reaksjoner på moderering gjøres pr. PM/melding) Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 1. april 2009 Forfatter Del Skrevet 1. april 2009 Noen som har det moro med avatarer 1. april? Nei, system restore funker heller ikke. Har prøvd med malwarebytes, funker ikke... Har vært i registret og slettet alt som har med shell.exe å gjøre. Den sto i shelldelen, altså der explorer.exe er nevnt. (det er her man kan endre teksten på startmenyen til sitt eget navn bl.a) Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 Combofix lot seg heller ikke kjøre, ikke før jeg renama combofix.exe til noe annet. Da løste alt seg og jeg kunne deretter installere andre programmer for å fjerne spetakkelet. Quoter meg selv... Prøvd dette? Malwarebytes ville nemlig heller ikke kjøre før jeg gjorde som beskrivd ovenfor. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå