faaeri Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Olympus lanserer i dag E-450, en oppgradering av sin speilrefleks i den nedre enden av prislista. Les mer Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Kan man egentlig kalle det en oppgradering uten bildestabilisering ? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 E420 har heller ikke stabilisering så det er ikke noe i veien for å kalle det en oppgradering når det kun finnes forbedringer. Men det er jo ikke rare forskjellen på de to. Se sammenligningen Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Spørs om ikke forbedringene er av en natur som ikke kommer så godt frem ved sammenligning av spesifikasjoner. Bildekvalitet vil jo aldri komme frem av en slik fremstilling f.eks. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Ja, forskjellene står i artikkelen og ingen av de er listet opp blant egenskapene i prisguiden. Poenget mitt var bare at forskjellene er veldig små. Kanskje så små at de egentlig burde kalt kameraet E420 rev. 2.0 Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Hmmh. De har kun oppgradert funksjonalitet jeg svært sjelden bruker.. Skjønt - ansiktfokus er jo en grei idé dersom den funker som den skal. Uansett - ser jo ut som et greit kjøp som første-kamera. Bare synd de ikke la til IS.. Menmen. Vi får se hvordan mFT-kameraet som dukker opp i sommer blir Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Hmmh. De har kun oppgradert funksjonalitet jeg svært sjelden bruker.. Skjønt - ansiktfokus er jo en grei idé dersom den funker som den skal. Uansett - ser jo ut som et greit kjøp som første-kamera. Bare synd de ikke la til IS..Det er vel ikke meningen at E-420-eiere skal kjøpe denne, det er mer en facelift for at dem som lurte på E-420 i stedet kan kjøpe en litt mer oppfrisket variant. Ser ingenting galt i at produsenter gjør dette i stedet for å lage helt nye modeller hele tiden... Lenke til kommentar
ramses Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Burde kanskje heller kalt den E-420II Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Målgruppen som disse kameraene er rettet til, vil nok bli storbegeistret for popart, noe som igjen gjør kameraet mer attraktivt for yngre førstegangskjøpere (som er målgruppen). Meeen egentlig ikke store oppdateringen og når E-520 er såpass billig som det er nå, ser jeg ingen annen grunn enn størrelse til å velge et kamera i E-400-serien framfor E-520. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Burde kanskje heller kalt den E-420II I god gammel Olympus tradisjon burde den hete E-420N. Dette er en minimal oppgradering (kraftigere CPU, bdre håndtering av hvitbalanse og art filtre, såvidt jeg kan se), men det gjør modellen attraktiv en stund til. Tom Lenke til kommentar
ok67 Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Er vel ikke lenge før vi ser E-550 heller da. Virker som Olympus har vært aktive med nye modeller i det siste, selv om dette er en oppgradering som jeg står over. Har mer lyst på E-30......... Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Er vel ikke lenge før vi ser E-550 heller da. Virker som Olympus har vært aktive med nye modeller i det siste, selv om dette er en oppgradering som jeg står over. Har mer lyst på E-30......... Jeg tror ikke det kommer en E-550. Den har nok splittet seg i to modeller, E-620 og E-30 Tom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg