Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

1 april legger jeg røyken på hylla

Gjest gjest alicia

Anbefalte innlegg

Gjest gjest alicia

Så er det en dag igjen til 1 april den dagen jeg har bestemt meg for å slutte å røyke, har godt ned fra 20-25 sigg om dagen, til nå en 5 om dagen, en ukes til.

å tro det heller ei, en får mindre lyst hvist en klarer å trappe ned litt, først, så nå har jeg kjøpt nikotintyggis, mange sier det hjelper i en periode, noen som har efaring med nikotintyggis her?

jeg har asma, så bare etter to tre røyk så er det pipin i brystet mitt, det må da være et tegn det, på at jeg gjør det rette for meg selv,

sambo røyker, men det merker jeg disse dager når jeg har røyka lite, så hjelper det å kjenne den lukta, gjør at jeg ikke får lyst på. så tror det skal gå greit,

men mange sier at en kan like godt røyke når en har røyketyggis, hva synest dere om det , her ute?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-77do0b

Nikotintyggis forpester vel ikke lungene og ånderettet på samme måte som å innhalere røyk gjør. Du blir ikke kvitt nikotinavhengigheten, men kroppen får det som sagt bedre uten all tjæren. Det optimale hadde vel selvsagt vært å kunne klare seg uten, men i og med at jeg ikke røyker selv, men har fått med meg at det er et jævlig til sug når man blir uten.

Lykke til ;)

Lenke til kommentar

Å fortsette på nikotintyggis hjelper ikke på røyksuget i det hele tatt, du vil bare etter en periode få lyst på tyggisen i steden for røyken men fremdeles være like avhengig.

Har selv slutta å røyke over lengre perioder. 1. gang ved å trappe ned til 3 røyk om dagen før jeg slutta helt og 2. gang brått pga mormora mi fikk diagnosen lungekreft (mista lysten på dagen).

Hvorfor jeg er på røykinga igjen har kun med viljen til å ikke røyke å gjøre. Du må være 100% klar for å ikke ta den ene røyken om fristelsen skulle by seg.

Det beste er nok å forberede seg mest mulig psykisk og bestemme seg for at dette er noe du vet du vil slutte med og ikke bare si til seg selv at "nei, nå vil jeg ikke røyke lenger" og tro det går bra.

Du får ha lykke til, du trenger det =)

Lenke til kommentar
Gjest gjest  roar

nikotintyggis hejelper mot vannene en har i en periode, når en har brytt uvanene med røyken, at etter det å de pleier jeg å ta en røyk så tar en tyggis. da snur en på vannene, etter vært bytter en ut nikkotyg med vanlig tyggis,

Lenke til kommentar

Går du inn for å slutte å røyke, så får du det til. Nikotin-tyggis hjelper ikke. Har prøvd dette selv. Snus fungerer heller ikke.

Nå har ikke jeg orket å prøve å slutte igjen, fordi jeg koser meg rett og slett når jeg tar meg ett trekk fra kreftpinnen. (inb4 enjoy your cancer)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Det handler om viljestyrke, så dersom folk kommer til deg med egne erfaringer og sier at siden de ikke fikk det til, så får ikke du det til heller, så er det de som har gjort feil eller ikke har viljestyrke.

Pappa hadde vært røyker siden han var 13-14år og i en alder av 47år, så slutta han på dagen og nå 4år senere, har han enda ikke falt tilbake på gamle vaner. Snuser gjør han, men det er ikke noe som forpester lungene og ånderettet i det minste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...