Pysj Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Den kommende versjonen banker den gamle ned i støvlene. Les mer Lenke til kommentar
Sn3ipen Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Dette ser jo bra ut. Gleder meg til jeg kan ta i bruk Turbo på Opera Mobile. Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Windows Mobile taper så det synger, med nesten tre og et halvt minutt. Helt feil. Windows Mobile er ikke en browser. Faktisk ble alle tre browserne testet med en Xperia med Windows Mobile. IE tapte. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Er dette den samme turboen som Opera Mini har hatt helt fra starten for 2,5 år siden? Lenke til kommentar
mandela Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Finnes også i testutgave for desktop, for de som sitter på dyr 3G kobling / modem: http://labs.opera.com/news/2009/03/13/ Lenke til kommentar
Sigmund_Freud Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 (endret) Foreløpig er ikke Opera Mobile 9.7 tilgjengelig for folk flest. Nettleseren er inntil videre et tilbud til operatører og produsenter. Det betyr at du etter hvert vil kunne kjøpe mobiler med Opera Mobile 9.7 forhåndsinstallert.Når jeg leste blogginnlegget fikk jeg inntrykk av at dette var noe folk flest kunne laste ned om ikke lenge ("Opera Mobile 9.7 Beta"). Er dette den samme turboen som Opera Mini har hatt helt fra starten for 2,5 år siden?Det er den samme server-behandlingen som Opera Mini bruker, men i Opera og Opera Mobile er dette kun en funksjon man kan slå av og på samt at SSL/TLS-trafikk lastes direkte i nettleseren uten server-behandling. Likte svært dårlig at det fortsatt ikke snakkes om Opera Mobile til S60 (denne betaen kommer foreløpig kun til WM Pro). Endret 31. mars 2009 av Sigmund_Freud Lenke til kommentar
Abba91 Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 (endret) Go Opera! Btw: Leste om dette på Engadget for ca en uke siden, slooow amobil! Endret 31. mars 2009 av Abba91 Lenke til kommentar
hitokiri Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Har presisert en del ting i artikkelen. Takk for tilbakemeldinger. Lenke til kommentar
Zappy Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Det er den samme server-behandlingen som Opera Mini bruker, men i Opera og Opera Mobile er dette kun en funksjon man kan slå av og på samt at SSL/TLS-trafikk lastes direkte i nettleseren uten server-behandling. Og den forminsker ikke bildene som opera mini gjør, bare komprimerer. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Det er den samme server-behandlingen som Opera Mini bruker, men i Opera og Opera Mobile er dette kun en funksjon man kan slå av og på samt at SSL/TLS-trafikk lastes direkte i nettleseren uten server-behandling. Ikke helt: Opera Turbo is able to reduce the size of the transferred page without transcoding the page. http://www.opera.com/press/releases/2009/02/12/ Mini bruker OBML: http://en.wikipedia.org/wiki/OBML#Functionality Lenke til kommentar
Sigmund_Freud Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 (endret) @mandela & Zappy: At Turbo ikke benytter OBML og ikke forminsker bilder gir større forskjell, ja. Nå fikk jeg enda mer lyst på Opera Mobile til S60. Endret 31. mars 2009 av Sigmund_Freud Lenke til kommentar
genser Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Fremtiden blir bare bedre og bedre! Har ønsket meg en desktop- og S60-Opera med Mini's komprimering siden Mini først kom ut. Blir spennende det her, og en god kostnadssparer. Blir interessant å se hvordan avtaler de kan stelle istand med produsenter og operatører. Lenke til kommentar
DoubleT091 Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Noen som vet om det kommer en Opera Mobile-oppdatering til HTC Touch Diamond når 9.7 kommer? (: Lenke til kommentar
Sigmund_Freud Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 @Gordon_Freeman: Du skal kunne installere Opera Mobile 9.7 Beta ved siden av Opera Mobile som følger med på Diamond, så dette kan du prøve allerede om noen uker. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Likte svært dårlig at det fortsatt ikke snakkes om Opera Mobile til S60 (denne betaen kommer foreløpig kun til WM Pro). Kommer sikkert etterhvert. De satser vel først og fremst på det markedet som er størst, så ettersom det kommer flere S60 med Touch dukker det nok opp Opera Mobile for disse også. Enn så lenge får du bruke Mini. Lenke til kommentar
DoubleT091 Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 @Gordon_Freeman: Du skal kunne installere Opera Mobile 9.7 Beta ved siden av Opera Mobile som følger med på Diamond, så dette kan du prøve allerede om noen uker. Flott (: takk for kjapt svar =) Lenke til kommentar
josh909 Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Da er det bare å vente på at Apple lanserer samme server-pakking for Safari. Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Ja, om et par-tre år, samtidig som de skryter av at de var først med det. Lenke til kommentar
kornelen Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Håper at Opera også konsentrerer seg om Opera Mini, for det er mange som bruker dette programmet også. 1 Lenke til kommentar
Sigmund_Freud Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Håper at Opera også konsentrerer seg om Opera Mini, for det er mange som bruker dette programmet også.Opera Mini er vel kanskje Operas mest populære produkt så det vil vel neppe skje. Jeg regner med at Opera Mini 5 ikke er så langt unna. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg