cLoNsouL Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Hei jeg jobber som nattevakt på et gammelt hotel. Og jeg har over lang tid lakt merke til merkelige hendelser her om nettene. Ting forsvinner, gaffler og kniver på kjøkkenet som lager lyd som om noen rister på kassen dem ligger i. Men ikke før i natt syns jeg det er virkelig merkelig, griet nok så har jeg vert våken nu i nesten 24 timer på grunn av at jeg måtte ta en vakt for noen som var syk... Men det virker som det er noen (noe) som driver og springer fremfor resepsjonen, mens i realiteten så er det ingen her. har dobbel kjekket å jeg er aleina.... litt ekkelt... Så mitt spørmål er, tror dere på liv etter døden? og om så skal ikke de til himmeln... veit ikke heil om dette er riktig plass å poste dette emne, men virket som plassen den passet best inn. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 (endret) Tja, det er mye å fundere på. Enten det er livet etter døden etter livet, eller kanskje livet før livet? Kan hende det er skapninger som ennå ikke er født som spøker på hotellet? Også nevner du himmelen - ja, men det er jo ikke der de døde kommer, er det? Endret 31. mars 2009 av Abigor Lenke til kommentar
Ceburger Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Nei tror ikke på noen form for liv for oss som individer verken før eller etter døden. Dette begrunner jeg med hvilken fysiske deler som er essensielle for vår eksistens, men som enten opphører å eksistere eventuelt ikke fungerer når jeg er død. Jeg klarer bare ikke å tro på, eventuelt godta noe som ikke kan forklarer fysisk, derfor utelukker jeg alt åndelig og vertfall liv utenfor det som kan forklares av det fysiske. Dette er bare det jeg tror og mener, sier ikke at jeg sitter på den universelle fasiten siden dette temaet ikke lar seg bekrefte empirisk over natten. Lenke til kommentar
olasonn Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Nei, jeg tror nok dette er alt vi får. Om man tenker seg om finner man naturlige forklaringer på ting vi ser og som skjer. Som Michael Shermer sa: "Before we say something is out of this world, we should first make sure that it is not in this world." Lenke til kommentar
cLoNsouL Skrevet 31. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2009 Nei tror ikke på noen form for liv for oss som individer verken før eller etter døden. Dette begrunner jeg med hvilken fysiske deler som er essensielle for vår eksistens, men som enten opphører å eksistere eventuelt ikke fungerer når jeg er død. Jeg klarer bare ikke å tro på, eventuelt godta noe som ikke kan forklarer fysisk, derfor utelukker jeg alt åndelig og vertfall liv utenfor det som kan forklares av det fysiske. Dette er bare det jeg tror og mener, sier ikke at jeg sitter på den universelle fasiten siden dette temaet ikke lar seg bekrefte empirisk over natten. Men viss eksistanse etter liv skal visst eksistere, en måte å få dette bevist er jo vigibord eller (Ånden i glasse) Det er vell strengt tatt ikke anbefalt å prøve slike ting da jeg har hørt det kan få konsikvenser. Men jeg personelig dreit i det å prøvde den så kalte ånden i glasset. det sies at du kommer i kontakt med ånder med hjelp av et glass og et stort ark med bokstaver. der glasset beveger seg i mellom. Å jeg var skeptisk heilt til jeg prøvde det, som jeg sier igjen at ikke er noe anbefalt. da du aldri veit hvem du kan komme i kontakt med. men kankje du skulle prøve det om du tviler. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 (endret) Nei tror ikke på noen form for liv for oss som individer verken før eller etter døden. Dette begrunner jeg med hvilken fysiske deler som er essensielle for vår eksistens, men som enten opphører å eksistere eventuelt ikke fungerer når jeg er død. Jeg klarer bare ikke å tro på, eventuelt godta noe som ikke kan forklarer fysisk, derfor utelukker jeg alt åndelig og vertfall liv utenfor det som kan forklares av det fysiske. Dette er bare det jeg tror og mener, sier ikke at jeg sitter på den universelle fasiten siden dette temaet ikke lar seg bekrefte empirisk over natten. Men viss eksistanse etter liv skal visst eksistere, en måte å få dette bevist er jo vigibord eller (Ånden i glasse) Det er vell strengt tatt ikke anbefalt å prøve slike ting da jeg har hørt det kan få konsikvenser. Men jeg personelig dreit i det å prøvde den så kalte ånden i glasset. det sies at du kommer i kontakt med ånder med hjelp av et glass og et stort ark med bokstaver. der glasset beveger seg i mellom. Å jeg var skeptisk heilt til jeg prøvde det, som jeg sier igjen at ikke er noe anbefalt. da du aldri veit hvem du kan komme i kontakt med. men kankje du skulle prøve det om du tviler. Ikke anbefalt å prøve slike ting? Vet du, dette føyer seg pent inn i båsen for all slikt psuedoviteskap at "det er farlig"å praktisere det. Dette blir sagt om alt slikt og blir gjort for liksom å hype det opp slik at en lager enda mer mystikk rundt det hele og du biter på dette? Utrolig! Hørt om å være kritisk? Sett deg ned og tegn bokstaver på et papir, snu et glass og sett på arket og påkall en eller annen som er død.... Hva, virket det ikke? Da har du sikkert gjort det "feil" ... Selv har jeg vært med på dette i min ungdom, men stearin lys og røkelse og mystisk stemning og et sånt alueda brett eller hva pokker det heter og vet du hva? Det virket ikke! Vi gjorde det AKKURAT som det sto i bruks anvisningen men det virket ikke selv om vi sikkert forsøkte over hundre ganger i løpet av den helgen. Vi fikk ikke kontakt med den døde faren til venninna mi og heller ikke bestemora mi etc etc.... så vi gjorde det eneste riktige, vi kastet hele dritten. Alle som var med lever i beste velgående og greier, ingen ulykke inntraff fra de onde åndene.... jøss, tar meg selv i å sitte her å glise bredt over hvor dum det er mulig å bli og hvor flinke vi er til å tro på dette, til å spinne videre på slikt til vi tilslutt er overbevist om at det er sant og unnskylder det hver gang det går på tryne med at vi ikke gjorde det riktig, eller i feil rekkefølge, for du har "alltid" hørt om noen som fikk det til og likeså hørt flere historier som omhandler hvordan det gikk med de som fikk det til skikkelig.... Jøss.... Etter at du har lest dette går du omgående ut og stikker fingren din i jorden og sier høyt og tydelig, mens du står med fingren i jorden: "Jeg skal aldri mer tro på slikt tull, jeg skal heretter tenke kritisk og logisk imellom ALT jeg foretar meg og tror på og skal alltid tenke på at ALT har en naturlig forklaring FØR jeg støtter opp om psuedo vitenskap!!!. Gjentas om nødvendig!! Jeg har levd i snart femti år og ikke en eneste gang har jeg støtt på eller møtt noe som IKKE har en naturlig forklaring! Det er DU som tillegger slike ting spooky effekter, de er ikke der.... Og sist men ikke minst, alt som kan påstås uten bevis kan avfeies uten bevis også! Lær deg til å tenke kritisk til ALT så slipper du å tro på slikt møl! Endret 31. mars 2009 av RWS Lenke til kommentar
Ceburger Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 (endret) Nei tror ikke på noen form for liv for oss som individer verken før eller etter døden. Dette begrunner jeg med hvilken fysiske deler som er essensielle for vår eksistens, men som enten opphører å eksistere eventuelt ikke fungerer når jeg er død. Jeg klarer bare ikke å tro på, eventuelt godta noe som ikke kan forklarer fysisk, derfor utelukker jeg alt åndelig og vertfall liv utenfor det som kan forklares av det fysiske. Dette er bare det jeg tror og mener, sier ikke at jeg sitter på den universelle fasiten siden dette temaet ikke lar seg bekrefte empirisk over natten. Men viss eksistanse etter liv skal visst eksistere, en måte å få dette bevist er jo vigibord eller (Ånden i glasse) Det er vell strengt tatt ikke anbefalt å prøve slike ting da jeg har hørt det kan få konsikvenser. Men jeg personelig dreit i det å prøvde den så kalte ånden i glasset. det sies at du kommer i kontakt med ånder med hjelp av et glass og et stort ark med bokstaver. der glasset beveger seg i mellom. Å jeg var skeptisk heilt til jeg prøvde det, som jeg sier igjen at ikke er noe anbefalt. da du aldri veit hvem du kan komme i kontakt med. men kankje du skulle prøve det om du tviler. Personlig dreit jeg i samme advarsel i min tid. På barneskolen var det stor interesse for spiritisme i en liten periode. Selvsagt har jeg prøvd det i min barndom, alle mulig heksekunster og onde ritualer gjorde jeg i min tid. Blant annet den med glasset på bordet med ånd. jeg var selvsagt den av oss som "saboterte" ritualene ved å forsiktig dyttet/vibrerte på glasset for å skremme de andre som var med, i håp om at de skulle tro at det funket slik at jeg kunne få meg en god latter. Jeg skremte de andre som var med på det, både med og uten suksess i flere former for spiritisme når jeg gikk på barneskolen. jeg har nok en "liten ond ånd" i meg Men legger mine rampestreker til side og vil bare komentere at folk har prøvd å "måle" spøkelser og ånder uten hell. Dersom de finnes må de kunne observeres og måles, og intill de er observert og forklart ved en tilstrekkelig vitenskaplig teori, så legger jeg spøkelsne og åndene død (bokstavlig talt) Endret 31. mars 2009 av Ceburger Lenke til kommentar
RWS Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Og for noen lettskremte fjols vi var ... Blir helt flau når jeg tenker på hva vi godtroende trodde var '"helt sant" når jeg var yngre fordi vi ikke viste bedre. Som sagt før, det er greit å være åpen, men ikke så åpen at hjernen faller ut..... Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Synes ikke det er ille å tenke på barndommen og alle fantasiene som dengang var helt virkelige. Det viktigste er jo at man vokser opp og begynner å forstå ting. Lenke til kommentar
Skugga Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Jeg tror på et liv før døden! Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Men du kan ikke bevise det. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Jeg tror på et liv før døden! Har vi det nye slagordet for ateisme dere ? Men absolutt ikke uenig! Jeg og har stor tro på et liv før døden.... naturlig nok Lenke til kommentar
Thrinduil Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Jeg tror at det er et liv etter døden. Og angående at det er mer mellom himmel og jord enn det kanskje de fleste av oss tro, vil jeg si at det gjør. Har både sett og hørt for mye uforklarlige ting til at jeg kan bare slå det helt til sides. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Du tror på livet etter døden etter livet, men tror du på livet før livet før døden? Hvis nei - hvorfor ikke? Lenke til kommentar
SirEmanon Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Hei jeg jobber som nattevakt på et gammelt hotel.Og jeg har over lang tid lakt merke til merkelige hendelser her om nettene. Ting forsvinner, gaffler og kniver på kjøkkenet som lager lyd som om noen rister på kassen dem ligger i. Men ikke før i natt syns jeg det er virkelig merkelig, griet nok så har jeg vert våken nu i nesten 24 timer på grunn av at jeg måtte ta en vakt for noen som var syk... Men det virker som det er noen (noe) som driver og springer fremfor resepsjonen, mens i realiteten så er det ingen her. har dobbel kjekket å jeg er aleina.... litt ekkelt... Så mitt spørmål er, tror dere på liv etter døden? og om så skal ikke de til himmeln... veit ikke heil om dette er riktig plass å poste dette emne, men virket som plassen den passet best inn. Jeg tror at det er et liv etter døden. Og angående at det er mer mellom himmel og jord enn det kanskje de fleste av oss tro, vil jeg si at det gjør. Har både sett og hørt for mye uforklarlige ting til at jeg kan bare slå det helt til sides. Gi meg et hint på PM hvor dette er. Jeg trives veldig med å reise rundt for å finne "spøkelser". Har ennå ikke funnet noe som ikke kan forklares med det naturlige. Min drøm er å få oppleve et spøkelse (noe jeg samtidig vet jeg aldri kommer til å oppleve). Lenke til kommentar
Thrinduil Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Et liv før livet synes jeg høres litt merkelig ut, i og med at personen ikke er skapt enda hvis du forstår meg? Men et liv etter døden, der tenker jeg at en kommer til himmelen. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 (endret) Jøss det var en underlig tanke - himmelen? Da er du kristen da. Jeg har lest en del om hvor de døde kommer, men himmelen er jo blandt de kjedeligste historiene. Men det er like enkelt å forestille seg en mengde skapninger som venter i kø på å bli født, og derfor går før (motsatt av gå igjen) og skremmer oss. Men dette er jo noe som ikke er beskrevet i bibelen, så ikke rart du synes det høres merkelig ut. Endret 31. mars 2009 av Abigor Lenke til kommentar
Basusjernet Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 griet nok så har jeg vert våken nu i nesten 24 timer på grunn av at jeg måtte ta en vakt for noen som var syk... Der har du spøkelsene dine. Tror jeg på et liv etter døden? Nei, enda jeg kanskje vil, så har jeg problemer med å forestille meg det. Det gir bare ikke noen mening. Drar du ut stikkontakta fra hva det nå enn måtte være, så slutter tingen å virke. Punktum. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Oppfyller ikke kravene til posting i denne delen av forumet, tråden stenges derfor. MVH KVTL Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg