Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

høy cpu temparatur

Anbefalte innlegg

Hei jeg lurer på en ting jeg har en quad core q6660 og på kun windows bruk uten noen som helst aktivitet, så ligger cpu på 54,53,49,41 og hk på 40..

noen som har noen tips til hvordan jeg får ned temperaturen?

nårjeg spiller så henger pcen seg!?

har det noen sammenheng? kan det være støv som er årsaken?

på forhånd takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg starter ikke viftene før CPU og hovedkort kommer opp i 42 grader. Mulig det er litt varmt på idle. Men det viktigste er at det ikke kommer opp høy temperaturer under last. Bruk speedfan og se hvordan grafen utvikler seg når du spiller. Så ser du hvor høyt den går.

Kan godt vere det er støv som gjør temp høy da er det bare å åpne å se hvordan det ser ut.

Ellers kan det jo vere at det rett og slett ikke er nok luftgjennomstrømning i pcen din.

Lenke til kommentar
i spilling så står det 69,68,58,64

er det for høyt?

Ville egentlig ikke si det er for høyt overhodet, noen andre som har noen meninger her? Ser ut som helt greie tempraturer for en Q6600 under load... Om du er bekymret kan du vel alltids øke viftehastighet...

EDIT: Jøss, 11 grader forskjell på to kjerner? Høres underlig ut...

Endret av Multiverse
Lenke til kommentar
i spilling så står det 69,68,58,64

er det for høyt?

Ville egentlig ikke si det er for høyt overhodet, noen andre som har noen meninger her? Ser ut som helt greie tempraturer for en Q6600 under load... Om du er bekymret kan du vel alltids øke viftehastighet...

EDIT: Jøss, 11 grader forskjell på to kjerner? Høres underlig ut...

hei viftene står på bånn gass:(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...