pretender0084 Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Hei jeg lurer på en ting jeg har en quad core q6660 og på kun windows bruk uten noen som helst aktivitet, så ligger cpu på 54,53,49,41 og hk på 40.. noen som har noen tips til hvordan jeg får ned temperaturen? nårjeg spiller så henger pcen seg!? har det noen sammenheng? kan det være støv som er årsaken? på forhånd takk Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Jeg starter ikke viftene før CPU og hovedkort kommer opp i 42 grader. Mulig det er litt varmt på idle. Men det viktigste er at det ikke kommer opp høy temperaturer under last. Bruk speedfan og se hvordan grafen utvikler seg når du spiller. Så ser du hvor høyt den går. Kan godt vere det er støv som gjør temp høy da er det bare å åpne å se hvordan det ser ut. Ellers kan det jo vere at det rett og slett ikke er nok luftgjennomstrømning i pcen din. Lenke til kommentar
freonor Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Ser ut som om det er selve kjølingen som er problemet. Så stor forskjell på kjernene skal det ikke være. Jeg ville satt på cpu-kjøleren på nytt. Sørget for skikkelig thermal paste som var godt distribuert. Lenke til kommentar
pretender0084 Skrevet 31. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2009 Ser ut som om det er selve kjølingen som er problemet. Så stor forskjell på kjernene skal det ikke være. Jeg ville satt på cpu-kjøleren på nytt. Sørget for skikkelig thermal paste som var godt distribuert. oki.. skal se å få kjøpt meg paste takk Lenke til kommentar
pretender0084 Skrevet 31. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2009 i spilling så står det 69,68,58,64 er det for høyt? Lenke til kommentar
Multiverse Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 (endret) i spilling så står det 69,68,58,64er det for høyt? Ville egentlig ikke si det er for høyt overhodet, noen andre som har noen meninger her? Ser ut som helt greie tempraturer for en Q6600 under load... Om du er bekymret kan du vel alltids øke viftehastighet... EDIT: Jøss, 11 grader forskjell på to kjerner? Høres underlig ut... Endret 31. mars 2009 av Multiverse Lenke til kommentar
pretender0084 Skrevet 31. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2009 i spilling så står det 69,68,58,64er det for høyt? Ville egentlig ikke si det er for høyt overhodet, noen andre som har noen meninger her? Ser ut som helt greie tempraturer for en Q6600 under load... Om du er bekymret kan du vel alltids øke viftehastighet... EDIT: Jøss, 11 grader forskjell på to kjerner? Høres underlig ut... hei viftene står på bånn gass:( Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Helt normalt at temp varierer mellom kjernene. Om det blir for varmt vil CPU trottle, noe du merker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå