j_j Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Har tenkt å gå for dette oppsettet men er litt usikker på hovedkortet. Er det overkill for et barnerom? Det er snakk om barneskole så det blir lekser, surfing, små spill som "josefine", film og litt musikk. Budsjettet er maks 4000,- hun har allerede en 19" LCD TV med VGA og HDMI inn. Har brukt mer enn jeg hadde tenkt på kabinett, PSU og hovedkort fordi systemet må være oppraderingsvennlig. OS blir XP 32bit og ja jeg er klar over at det er for mye RAM men det er nesten ingenting å spare på å velge 2GB + som sagt kommer til å oppgradere etterhvert. mvh Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 (endret) Linken virker ikke. (Se vedlagt bilde) Her har du et lite eksempel jeg har lagt til. Denne skal være oppgraderingsvennlig, stillegående og et nøytralt utseende. https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=95391 PS: Når det gjelder CPU kjøler, var det meningen jeg skulle tipse om denne.. http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:...b:868;pl:1;r:pg Denne kjøleren lå dessverre ikke under listen her i prisgudien, og kunne dermed ikke legges til i handlekurven. Endret 31. mars 2009 av Svenni212000 Lenke til kommentar
j_j Skrevet 31. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2009 Oppsettet ditt er veldig interessant. Linken er til min handlevogn? glemte å nevne at vi ikke trenger mus/tastatur og DVD-brenner. Oppsettet mitt: 3RSYSTEM R240 ZION 488,- Asus P5Q SE/R 800,- Corsair VX 450W 595,- Intel Pentium E5200 595,- OCZ Gold XTC 4096 MB DDR2 PC6400 307,- Sapphire Radeon HD 4670 Ultimate 654,- Seagate Barracuda 7200.11 500 GB 480,- Rimeligste totalsum 3919,- Lenke til kommentar
j_j Skrevet 31. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2009 Jeg likte spesielt godt at hovedkortet du hadde valgt hadde integrert skjermkort men sammtid hadde mulighet for oppgradering senere. Jeg vurderte det kabinettet jeg også. Det som er litt dumt med den er at den har dør. Vil helst ikke ha kabinett med dør fordi PC-en kommer til å bli brukt som DVD-spiller og CD-spiller, og da blir det litt upraktisk med dør. Igjen glemte å nevne at jeg har også et par gamle PC høytalere ligende, så vi trenger ikke det heller. Ang. kjøler og vifte så hadde jeg tenkt å bruke det som følger med CPU-en. De boxkjølerne kan ikke være så dårlige? men det er kanskje ikke dumt å investere i ny kjøler og vifte med hensyn til støy. Lenke til kommentar
alfi Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Mitt råd er å ikke ha pc på det rommet hvor barna skal sove. Det som da fort kan bli et problem er at barnet ditt begynner å stå opp igjen etter at du selv har lagt deg og blir sittende på internett til langt på natt. Dette fant vi ut av når skolen ga beskjed om at barnet var trett og uopplagt på skolen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå