The Avatar Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 Den einaste andre grunnen en personlig preferanse til om du skal ha digital eller analog klokke er at ei analog klokke kan brukast som kompass i felt. Skal mykje til at det blir nødvendig sidan laget ditt har eit kompass, men om dere skulle miste det er det greit å vite korleis du kan finne nord. I den nordlige hemisfære kan du holde klokka horisontalt slik at timesvisaren peikar mot sola. Linja som då går frå midten til punktet midt i mellom timesvisaren og "12" talet på klokka er då den nord-sør gåande linja. Skulle du befinne deg sør for ekvator så gjer du det omvendt, peikar "12" tallet på klokka mot sola og finner linnja mellom 12 og timesvisaren. Men som sagt sannsynligheita for at du treng å gjere dette er veldig lita, dessutan så finnest det kjappare måter å finne ca himmelrettning på. Lenke til kommentar
Galexon Skrevet 1. april 2009 Forfatter Del Skrevet 1. april 2009 Den einaste andre grunnen en personlig preferanse til om du skal ha digital eller analog klokke er at ei analog klokke kan brukast som kompass i felt. Skal mykje til at det blir nødvendig sidan laget ditt har eit kompass, men om dere skulle miste det er det greit å vite korleis du kan finne nord. I den nordlige hemisfære kan du holde klokka horisontalt slik at timesvisaren peikar mot sola. Linja som då går frå midten til punktet midt i mellom timesvisaren og "12" talet på klokka er då den nord-sør gåande linja. Skulle du befinne deg sør for ekvator så gjer du det omvendt, peikar "12" tallet på klokka mot sola og finner linnja mellom 12 og timesvisaren. Men som sagt sannsynligheita for at du treng å gjere dette er veldig lita, dessutan så finnest det kjappare måter å finne ca himmelrettning på. Tissemaurtue på sørsida av treet? Neida, men jeg tror jeg vil gå for digitalt armbåndsur. Føler det er lettere å beregne tiden presist da. Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 Lettere med tiden hvis du har digitalt ur De aller fleste får nå et helt eget kompass i tillegg, så tror ikke det blir så nødvendig Lenke til kommentar
Jpettersen Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 Såg det var ein del fine klokker på www.klockor.nu - Er dette ei bra side? Nokon som har kjøpt herfrå tidlegare? Lenke til kommentar
terracon Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 jeg brukte denne her casio fungerte helt perfekt. den har vist seg verdig. Lenke til kommentar
akle Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Mye billige klokker på ebay.com ofte neste halv pris i forhold til i Norge. Lenke til kommentar
Chasseur Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 jeg bruker den de to på forrige side brukte. Den gjør jobben, men en ting som er lurt å vurdere før du kjøper en g-shock, er det at forsvaret returner opp til 400 kroner for en klokke, ikke en krone mer. Ergo er det jævlig kjipt å ha en g-shock til 2000 og få 400 kroner for den, kontra en en casio klokke til 300 og få 300 for den. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-INkUtP Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 (endret) Traser skal visst bli brukt av Navy Seals. Selv har jeg en G-Shock 7710 og en Citizen Nighthawk Endret 6. april 2009 av Slettet-INkUtP Lenke til kommentar
mau5trap Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=53284493 Finfine klokken jeg bruker. Fungerer brillefint, har klokke, alarm, stoppeklokke og kalender. Samt lys i displayet om det er mørkt ute. Tar ikke sjangsen på å ødelegge en dyr klokke i felt . Lenke til kommentar
Anseth Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Eneste du trenger for førstegangsjeneste er en digital klokke med lys. Må ikke ha noe fancy greier heller ingen dyr. Snakker tross alt om førstegangstjenesten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå