Gå til innhold

Trenger solid og pålitelig digitalt armbåndsur til førstegangstjenste

Galexon

Anbefalte innlegg

Planen er å prøve å komme meg inn i førstegangstjeneste til høsten, og da trenger jeg et digitalt armbåndsur som er pålitelig og solid nok til å takle forsvarsbruk. Det må tåle fukt, og helst ikke være så dyrt. Trenger i grunnen ingen andre funksjoner enn tid og dato. Bakgrunnsbelysning kan være veldig greit på mørke kvelder i skogen :)

På forhånd takk for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette armbåndsuret passer jo perfekt på armen når en er soldat :) I grønn camo og greier

G9000MC-3_medium.png

EDIT: Noen som vet hvor mye det koster å kjøpe en klokke fra USA, inklusive frakt og moms, når jeg bestiller fra Stavanger? Sånn cirka?

Endret av Galexon
Lenke til kommentar

Hmm personlig kjøper jeg mye "tjafs" fra hong kong mm på ebay.. og foreløpig så har jeg strålende fornøyd med alt jeg har kjøpt, og gutta fra Hong Kong sender ofte fraktfritt.. og du har som regel varene i løpet av 7 til 10 dager.. raskeste jeg har fått er 3 dager.. fra hong Kong altså.. pokker meg kjappere å bestille fra andre siden av kloden enn fra oslo til porsgrunn..

se feks her:

http://cgi.ebay.com/Black-Military-Army-Di...%3A1%7C294%3A50

eller en del dyrere, men sikkert bedre :)

http://cgi.ebay.com/VICTORINOX-SWISS-ARMY-...%3A1%7C294%3A50

Eller let videre her på Ebay:

http://cgi.ebay.com/VICTORINOX-SWISS-ARMY-...%3A1%7C294%3A50

Lenke til kommentar

Kjøpte en slik en: Trykka! når jeg skulle inn i forsvaret for over et år siden. Kosta 400kr ca på en urmaker/gullsmed. Har overlevd et år i forsvaret helt fint. Var pakke inn i et vått knappetelt om vinteren i over en dag. Reima har overlevd krangling å lekeslossing på kasserna.

Den har baklys, dato å dag, stoppeklokke og alarm.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt den samme klokka som Lars i de sanrt tre årene jeg har vært i Forsvaret. Fungerer helt fint.

Eneste jeg kan trekke på den er at stoppeklokka kun teller opp til én time. Etter det begynner den på 0 igjen. Dermed blir det litt kinkig å ta tiden på 3-mil osv...

Lenke til kommentar
Det bør vel være en uten metall? har hørt noen historier om personer med metall under klokka og det endte ikke godt..

Jeg har nå traska rundt i skauen i rundt -30 i x antall timer med metall under klokka, og dogtag+nøkler mot brystet uten å merke noe some helst. Skal litt til å få frostskader der, spesielt når du patruljerer/marsjerer i skauen, da skal jeg love deg at du holder varmen. Og når du sover, så er det i et telt i en varm sovepose nesten oppå de andre i teltet (hvis du ikke bruer primus/multifuel, og teltet er godt og varmt), og holder varmen helt fint.

Har forøvrig Casio G-Shock, og er storfornøyd med den.

Lenke til kommentar
Kjøpte en slik en: Trykka! når jeg skulle inn i forsvaret for over et år siden. Kosta 400kr ca på en urmaker/gullsmed. Har overlevd et år i forsvaret helt fint. Var pakke inn i et vått knappetelt om vinteren i over en dag. Reima har overlevd krangling å lekeslossing på kasserna.

Den har baklys, dato å dag, stoppeklokke og alarm.

Jeg bruker denne jeg også og er svært fornøyd! Den er liten, så aldri i veien :) Anbefales :)

Lenke til kommentar
Vanlige plastklokker som koster over 100kr er som oftest veldig solide etter min erfaring.

Men litt dumt at de fleste klokker har metall under da, var ikke helt klar over de kritteriene som dere nevnte :o

Metallet under kan en vel dekke til med f.eks elektro-tape?

Lenke til kommentar

Okey, ser hva jeg gjør :) Innrykk blir uansett i juli/august i år. Men med tanke på at jeg skal i luftforsvar, eller hvertfall ønsker meg dit, bruker de fremdeles klokka for å fortelle hvilken retning fly kommer fra, eller går alt på radar og elektronikk i disse dager? Ikke noe "uidentifisert fly klokka 12" f.eks?

Lenke til kommentar
Bruker klokkemetoden som målangivelsesmetode ja, men hvorfor skulle det være et problem?

Hvis du har digital klokke? Når man er stressa er det ikke alltid lett å orientere seg på denne måten uten en klokke med tall og viser ? :p Nå har jeg ikke prøvd det, så har ikke akkurat erfaring

Lenke til kommentar
Jeg har hatt den samme klokka som Lars i de sanrt tre årene jeg har vært i Forsvaret. Fungerer helt fint.

Eneste jeg kan trekke på den er at stoppeklokka kun teller opp til én time. Etter det begynner den på 0 igjen. Dermed blir det litt kinkig å ta tiden på 3-mil osv...

Tja, jo.... På 3-mil bør man jo vite om man kommer inn på 2t40min eller 3t40min ;o

Men kan være litt kinkig på andre ting man skal måle.

Okey, ser hva jeg gjør :) Innrykk blir uansett i juli/august i år. Men med tanke på at jeg skal i luftforsvar, eller hvertfall ønsker meg dit, bruker de fremdeles klokka for å fortelle hvilken retning fly kommer fra, eller går alt på radar og elektronikk i disse dager? Ikke noe "uidentifisert fly klokka 12" f.eks?

:blush: Tror ikke du behøver noe klokke for å henge med på den. Den vil i såfall bare skape forvirringer ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...