Chris_lox Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Hei folkens! Får nå snart min nye pc og i den forbindelse må jeg skaffe meg et operativsystem. Oppsettet på pc-en er som følger: CPU: Intel i7 920 RAM: 6gb Skjermkort: HD 4870 Jeg lurer derfor på hvilket operativsystem jeg bør velge. Jeg har allerede en xp jeg kan bruke, men da får jeg vel ikke utnyttet mer en 4gb, eller? Har også sett litt på Windows 7, er det slik at jeg kan laste ned dette og bruke det? Har tenkt til å bruke pc-en til spilling og bilderedigering. Lenke til kommentar
okasin Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Xp 32 bit støtter maks 3.15 Gb (etc)RAM Har du derimot 64bit versjon så får du fult utbytte av dine 6Gb.. men tviler på at du finner drivere- sukk.. jeg har selv kjøpt ny maskin nå dvs oppgradert med nytt hovedkort, skjermkort, minne osv.. samme prosessor som deg Men finner ikke drivere til 64 bit XP.. så da blir det XP 32 bit.. Har prøvet Vista før.. og det kommer IKKE på tale ... Har prøvet Windows 7, men det var jo ikke et ferdig produkt, men det ser lovende ut.. bedre enn vista iallefall.. men foreløpig så holder jeg meg til xp alt fungerer jo.. og har lært meg iallefall en ting opp gjennom tiden.. og det er: ikke kødd med ting som virker.. Lenke til kommentar
JFM Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Du bør bruke Windows Vista 64-bit. Eller Windows 7 64-bit. Fordi du har 6GB ram og trenger et 64-bits os. Du skal gå for Vista eller Win 7 pga DX10-støtte... Lenke til kommentar
okasin Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 (endret) hmm ja jeg glemte DX10 Personlig syns jeg lite om Vista.. men Win 7 derimot ser jo mer lovende ut. (64bit) Endret 31. mars 2009 av okasin Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 31. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2009 Ser da ut som jeg ender opp med vista 64-bit. Liker det ikke, men er jo pent nødt til å ha noen som støtter rammen og dx10. Er det slik at at når jeg kjøper vista, så blir det billigere å "oppgradere" til windows 7 når den tid kommer? Takk for alle svar! Lenke til kommentar
JFM Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Ser da ut som jeg ender opp med vista 64-bit. Liker det ikke, men er jo pent nødt til å ha noen som støtter rammen og dx10. Du er ikke den eneste... Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Var og helt imot vista, til jeg nylig kjøpte meg ny pc og måtte ha vista. Nå liker jeg vista veldig godt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå