Uknuselig Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 (endret) Får opp dette når pcen låser seg. Holder på å klikke i vinkel. Driver_irql_not_less_or_equal Teknisk informasjon: *** stop:0x000000d1 (0x0b9ead, 0x00000002, 0x00000000,0xaebf266d) tcpip.sys -adress aebf266d base aebee000, datestop 48699ad Starter dumping av fysisk minne Noen som har peiling? Av og til kommer det opp når jeg skrur på pcen at den ikke finner hardrive, så da må jeg ta ctrl+alt gr+ del for å starte opp igjen. Da starter maskinen. Endret 30. mars 2009 av Uknuselig Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Anbefaler deg å legge fra deg slegga å heller lese artikkelen bluescreen-håndboken, får å få en nærmere forklaring på STOP koden og hvordan du kan løse den. Her og nå ser dette ut som en mulig driverkollisjon. Lenke til kommentar
tjaa Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 tcpip.sys -adress aebf266d base aebee000, datestop 48699ad Som 'roberteh' nevner er det trolig en driverkonflikt. Kan også bero på malware. Meldingen antyder at feilen har med nettverket å gjøre. Se om produsenten av nettverkskortet har en oppdatering. Oppdatert BIOS og drivere på hovedkortet? Har du WinXP SP2? Sjekket om maskina er fri for malware/spyware etc.? Noen som har peiling? Av og til kommer det opp når jeg skrur på pcen at den ikke finner hardrive, så da må jeg ta ctrl+alt gr+ del for å starte opp igjen. Da starter maskinen. Siden nettverket konflikter og er med i oppstarten, kan den feilen også ha med dette å gjøre. Lenke til kommentar
Uknuselig Skrevet 31. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2009 Hmm. Har nvidia4 hovedkort med intergrert nettverkskort, men kunne finne drivere til den. Lenke til kommentar
tjaa Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Hmm. Har nvidia4 hovedkort med intergrert nettverkskort, men kunne finne drivere til den. "Nvidia4", er det nettverksbetegnelsen eller muligens nForce4 brikkesettet på hovedkortet, og som produseres av Nvidia? Hovedkort har en modellbetegnelse, f.eks. Asus A8N5X, Abit AN8 osv. Hadde vært nyttig å vite, fordi det kan ligge omtale og rettelse av nettopp den feilen du sliter med, ferdig til nedlasting. Altså hos produsentens hjemmeside, for ditt hovedkort. Er nettverksdrivere oppdatert, evt. hva med resten - har det blitt noe bedre? Kjører du 64-bits Windows? Kanskje du er tilkobla en router, et modem eller switch som trenger oppdatert firmware. Kan være et poeng å sjekke det også. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 (endret) Flere alternativer her ... - sjekk pc'en med memtest86. Det kan hende du har minnefeil som får driveren til å crashe (har fått ganske lik tcpip blåskjerm før grunnet nettopp dette). - Har du epox hovedkort? På jobb har jeg vært borti et par epox nforce4 (og nforce3) baserte kort som har hatt mye bug med det integrerte nettkortet. Prøv å deaktiver det integrerte nettkortet i bios, og prøv evt. med et annet nettkort. Det kan også gjelde hvis du har et annet nforce4 basert kort, uten at jeg har vært borti det personlig. I mitt tilfelle så gikk pc'en i blåskjerm bare driver ble installert. Jeg fant ingen annen utvei enn å deaktivere det integrerte nettkortet i bios slik at driveren ikke ble installert når jeg installerte nvidia driverene/krysse vekk driveren + brannmurvalget under installasjonen. - Du kan ha en driver som er bøg. Nå sier du ikke hvilket hovedkort du har, men det er en stor sjangse for at du finner på nvidia.com under downloads og type "legacy". (nforce 4 ... du må velge det som stemmer med ditt kort/chipset). Det ser ut som nvidia la ut nye nforce 4 drivere i september 2008 ( ...de forrige har jeg for meg var flere år gamle). Er det 2 integrerte nettkort på pc'en din? Da er det en sjangs for at bare det ène er nvidiakort. Prøv å benytt det andre. - Malware er også en mulighet. Prøv Malwarebytes antimalware. Edit: leste posten din litt nøyere nå. Hadde også lignende problemer med ide-enheter på mitt epoxkort i tillegg til de tcpip feilmeldingene du beskriver. Det som skjedde hos meg var at IDE-enheter ikke ville detekteres etter RESTART. Etter shutdown fungerte det. Jeg vedder sjøla på at du har et epox kort. Min løsning ble: nærmeste avfallsmottak for hovedkortet. Endret 31. mars 2009 av JKJK Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Test også med en minnebrikke om mulig. Har selv hatt nForce4 de siste årene, og alle brettene har vært noe kresene Lenke til kommentar
Uknuselig Skrevet 1. april 2009 Forfatter Del Skrevet 1. april 2009 Har nforce 4 hovedkort. Tok feil. Maskin min er en shuttle barebone sn25p. Frister litt me slegga snart, men skal prøve nye drivere og en memtest. Lenke til kommentar
tjaa Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 Siden du har slegga klar allerede, så er det jo lite å tape på å prøve det meste Er den rimelig støvfri innvendig, og går viftene som de skal? Maskina har jo noen år på baken, og det kan være at den trenger å "piffes opp" med litt høyere volt her-og-der: http://www.nordichardware.com/Reviews/?pag...p;skrivelse=472 http://global.shuttle.com/download03.jsp?PI=89 Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 (endret) Det er ikke noe som heter Nforce 4 hovedkort! Nforce 4 er chipsettet på hovedkortet ditt. Prøv uansett det jeg skrev ovenfor. Endret 1. april 2009 av JKJK Lenke til kommentar
tjaa Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 Det er ikke noe som heter Nforce 4 hovedkort! Nforce 4 er chipsettet på hovedkortet ditt. Prøv uansett det jeg skrev ovenfor. Dette med nForce4 og brikkesett, hvorfor gidder du terpe på det? Det er jo forlengst notert av andre og bemerket... Skjønner frustrasjonen, for 'Uknuselig' er ikke særlig tess på meldinger eller samarbeid. Så-da-så, slegga neste... Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 C:\windows\minidump\(alle ...dmp filer her pakk dem til zip/rar) Da skal se på dem med debugger. Lenke til kommentar
Neonlight Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Dette er et driver / windows problem. Oppdater windows 2000 eller hvis du har Windows XP, via update funksjonen i windows. Se om det hjelper først. Funker ikke det så finn frem CD plata fra Shuttle og reinstaller driverne som fulgte med. Ikke installer de aller nyeste Nvidia nforce driverne... Hadde Shuttle selv, og la jeg inn de aller nyeste driverne, så var det 80% sjanse for bluescreen, så jeg la inn nvidia WHQL drivere som var 2 versioner bak de aller nyeste. Det KAN også være et RAM problem som er nevnt i tråden tidligere... Lenke til kommentar
Uknuselig Skrevet 3. april 2009 Forfatter Del Skrevet 3. april 2009 (endret) Hei har ikke fått svart eller oppdatert pcen, fordi den ikke har villet skru seg på. Det har kommet opp dette: verifying dmi pool data.. nvidia boot agent 215.0503 copyright© 2001-2004 NVIDIA Corporation copyright© 1997-2000 Intel Corporation client mac aadr: 00301bba07a0 Guid: 1297f525-ffff-ffff-ffff-ffffffffffff dhcp... PXE-E53: no boot filename recieved PXE-MOF: Exiting Nvidia boot agent Disk boot failure, insert system disk and press enter Huff den lever sitt eget liv. hva betyr dette? Endret 3. april 2009 av Uknuselig Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Indikatorene hos meg sier at hele greia har gått dukken og at du må reinstallere maskinen. Se om du får tilgang på en annen maskin, brenn ut Windows Xp Service pack 3 og prøv å reinstallere hele greia fra den cden som jeg regner med fulgte med maskinen. Regner også at den har Xp og ikke Vista. Lenke til kommentar
tjaa Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Trykk del-tasten i oppstrart for å åpne BIOS, og velg Optimized Defaults - save & exit. Hvis den da ikke booter til windows er det enten hovedkortet som er i ferd med å ta kvelden, eller harddisken, tror jeg. For å bli sikker, ville jeg prøvd harddisken på en annen maskin. Eller hvis du har hørt klikke-lyder, da er det 99% sikkert at harddisken er feilen. Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Mulig det vil være bedre å få noen til å overføre innholdet på disken til et annet lagringsmedium. Så vidt jeg vet har Elkjøp et samarbeid med IBAS som gjør at de kan assistere deg med å gjenopprette det tapte innholdet. Hvis ikke kan du sikkert henvende deg direkte til IBAS, men vær klar over at det kan koste mer enn innholdet på disken er verdt. IBAS er norges ledende bedrift innen datagjenoppretning. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Jeg ser det er ingen som har utfordret strømforsyningen her. Er trådstarter sikker på at det ikke er den som krøller? Vil anbefale å sjekke om den leverer stabile verdier til komponentene i BIOS. Lenke til kommentar
Uknuselig Skrevet 5. april 2009 Forfatter Del Skrevet 5. april 2009 (endret) Hei! En liten update her. Jeg formaterte pcen igår, med litt problemer selvfølgelig. Den dreiv å låste seg da også, men fikk til slutt til etter noen forsøk. Nå har pcen funket uten et eneste problem. Vi får satse på at den fungerer nu. Ellers tar jeg slegga frem å lager en liten video av det å sender til shuttle kompaniet. Endret 5. april 2009 av Uknuselig Lenke til kommentar
tjaa Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Hei! En liten update her. Jeg formaterte pcen igår, med litt problemer selvfølgelig. Den dreiv å låste seg da også, men fikk til slutt til etter noen forsøk. Nå har pcen funket uten et eneste problem. Takk for update - jupp, er mange forskjellige forslag her: 1. driverkonflikter 2. nettverk relatert 3. kaputt harddisk 4. kontakter /bytte kabel /-løs -dårlig kontakt 5. dårlig jording /statisk el. /krypestrøm 6. dårlig gjennomlufting = varme/overheat uten alarm 7. hybelkaniner mellom bakside hovedkort i fuktig klima til kabinett = mulig overslag 8. Bad caps - se etter bulende kondensatorer m.m. Eliminere årsaker. Åpne kabinettet. Lås viftene med blyanter /egna trepinner. Putt hele stasen i baksetet og reis til nærmeste bensinstasjon med trykkluft dekkpumpe. Blås rent i strømforsyningen og rund baut, men hold munnstykket på såpass avstand at du ikke løsner fester og lakken av duppedittene der (20cm?)... Anbefaler trykkluft. Q-tips og støvsuger er ofte ikke egna redskap hvis de ikke er godt tilpasset. Vi får satse på at den fungerer nu. Ellers tar jeg slegga frem å lager en liten video av det å sender til shuttle kompaniet. Håper alt vel - Og håper at vi ikke får se en kopi av "massakre" alà Shuttle av 'Uknuselig'! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå