hanzrn Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Hei! Lurer på om det er noen bakvei nå som skolen har blokket ALT av sider som har med nettsider ca. Eneste siden som funker er så og si Itslearning. De første timene på skolen surfet jeg litt på google og leste noen artikler på Wikipedia. Vi hadde lunch som vanlig 11:15 og da vi kom tilbake til klasserommene 12:00 for å jobbe videre med oppgaver, så kom lærern ut av kontoret sitt med et sykt frekt smil før han satte seg ved pulten og sa at vi skulle prøve å komme seg oss andre nettsteder enn Itslearning. Vi prøvde selvfølgelig, men no luck. Wikipedia, Google, Youtube.. you name it.. BARE itslearning som det funker å komme seg inn på. Vanligvis brukt YourFreedom for å unngå de forrige sperringene de hadde for endel nettsteder. Vi fikk jo utdelt PC'er som vi kan kjøpe etter 3 år. Hva er vitsen med disse PC'ene når du så vidt kan bruke dem? Og er dette egentlig lov? - Å blokke alt og alle ute fra andre ting enn Itslearning? Virker ikke helt etisk riktig i skole sammenheng spørr du meg. På forhånd takk, Hans. Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Skolen har vell lov til å blokere hva de vil siden det er deres nettverk, men hvor smart det er jeg usikker på. Dere går jo tross av glipp av en mengde gode kilder. Lenke til kommentar
VarCon Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Så lenge det ikke er din pc så har de all rett å blokkere deg ute fra sider du ikke skal være inne på når det er skole. Lenke til kommentar
Douglas Quaid Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Kanskje det var nokon som hadde prøve utan internettilgang i dag? Du får no sjå om alt er tilbake til det normale i morgon. Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Har ingen interesse for å lære noe på skolen lenger? De nettsidene som er nødvendig for å utføre gitt oppgaver blir tilgjengelig, andre nettsider er unødvendig i skoletiden. Hey! ikke skyt storfuglen med erterpistol, jeg vet skolen er et torturistisk kjedsomhetskammer. Dette er synd, for skolen kunne vært en ganske trivelig plass for alle. Eneste som er til hinder er mangel på fantasi og kreativitet, samt noen hønsehjerner som sitter å ruger på pengesekken, og sender penger slik at Mulla Abdulla skal få gå på skole i simbawe jungelen. Selv mener jeg at minst 50% skal være praktisk arbeid, og da tenker jeg på ekempelvis utflykter. Skal du lære om melk, ja så tilbring en uke hos en melkebonde. Følg med og hjelp til fra A til Å, vær med fra den første dråpen blir skvist ut av kua, til meieriet hvor produktene blir laget og frem til butikken hvor produktene blir solgt. En uke på en slik utflykt vil man lære mer og huske mer enn fra 3 år med nesen nedi en utdatert bok. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå