Gå til innhold

Armhevinger, er det nok?

Anbefalte innlegg

Har de siste 3 ukene begynt med armhevinger morgen og kveld (20-25 - utgangspunktet var 10-12,, veier like under 100) ala slik jeg gjorde i Forsvaret, og har hatt et utrolig bra resultat til nå. Mitt spørsmål til de med skikkelig kunnskap på feltet her er dette:

Er dette nok for å bygge skikkelige muskler? Sitter nemlig på følelsen av at dette vil bli enormt bra hvis jeg fortsetter.

Trener foruten dette med en ca30-35 kilos stang.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har de siste 3 ukene begynt med armhevinger morgen og kveld (20-25 - utgangspunktet var 10-12,, veier like under 100) ala slik jeg gjorde i Forsvaret, og har hatt et utrolig bra resultat til nå. Mitt spørsmål til de med skikkelig kunnskap på feltet her er dette:

Er dette nok for å bygge skikkelige muskler? Sitter nemlig på følelsen av at dette vil bli enormt bra hvis jeg fortsetter.

Du vil ikke bygge muskler ved og bare holde på med samme øvelser og samme tyngde, det er viktig og øke etterhvert slik at du bygger muskelmasse og ikke bare vedlikeholder..

mvh Kenneth

Lenke til kommentar

Du vil ikke bygge muskler ved og bare holde på med samme øvelser og samme tyngde, det er viktig og øke etterhvert slik at du bygger muskelmasse og ikke bare vedlikeholder..

mvh Kenneth

Ok, takk for svar, men i og med at jeg veier såpass mye vil det jo tilsvare jævlig mye å ta en 30-40x2 armhevinger om dagen innen ett par uker?

Lenke til kommentar

Armhevninger med stang?? Er kanskje benkpress du mener?

I såfall, så dersom du er interessert i noe annet enn store brystmuskler og en uproporsjonal kropp så er det viktig å trene hele kroppen, ikke bare en øvelse.

Lenke til kommentar

I såfall, så dersom du er interessert i noe annet enn store brystmuskler og en uproporsjonal kropp så er det viktig å trene hele kroppen, ikke bare en øvelse.

Nei, er kun en helt random stang uten vekter. Tror den opprinnelig brukes i garasjeporten (hehe). Kjører litt ulike øvelser med den + armhevinger morgen/kveld.

Lenke til kommentar

Du vil ikke få en uproporsjonert kropp av å ta kun armhevninger...

Lenke til kommentar

Ok, kanskje uproporsjonal er et litt feil ord å bruke, men en vil oppleve at brystmusklene og ryggmusklaturen ikke vil stå i stil noe som igjen vil føre at en vil få en dårlig holdning forde skuldrene vil automatisk trekkes fremover på grunn av at brystmusklaturen er mye strammere enn ryggmusklaturen.

Hmm, da er vel ikke ryggmusklene og brystmuklene riktig proporsjonert, eller? ;)

Lenke til kommentar

Blir det ikke liten tid til restitusjon når du tar den hver dag i tillegg til to ganger om dagen?

Jeg begynte for et par uker siden å trene annenhverdag for opptak til forsvaret og lurer på om det er skadelig for meg å trene hver dag? (har lyst på størst mulig fremgang) har lest at noen sier man skal hvile i 3 dager.

og lurte også på det med hvilestilling (planken) danner det et godt grunnlag for den generelle muskalturen man bruker under push ups`?

takk for svar

Lenke til kommentar

Å ha en restitusjonsperiode på 3 dager er bare tull hvis du har tid og energi til å trene oftere. De fleste som trener har en hviledag mellom treningsøktene.

Det skader ikke om en trener to dager på rad. Men hvis du sliter deg veldig ut etter hver økt, så er det ikke anbefalt å trene hver eneste dag. Men det er ingen fasit på sånt, du og kroppen din kjenner det best. Hvis det passer bra for deg og du har nok energi, så bare kjør på! ;)

Husk å kombiner kosthold og treningen. Begge spiller like stor rolle på fremgangen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...