Gå til innhold

Verkstedkostnad for knust skjerm?

Anbefalte innlegg

Jau. Da var jeg så heldig at kameraet gikk i bakken. "Heldigvis" "bare" et Nikon D40 til 3500 (med 2 objektiver) - så jeg har ikke den ALLER værste bonangeren.

Heldigvis, er heller ikke skjermen gåen, fokusen er i behold, lukkertider fungerer, menyer fungerer og alt ser så langt veldig bra ut, sett bort fra plastbeskyttelsen som har fått seg et kraftig "steinsprang".

Går det bra om jeg bare taper over hullet? Med tanke på vær, vind og temperaturer. Vet noen pris og om det går an å reparere knuste plastskjermer? Er det lønnsomt ifht at kameraet tilsynelatende *kun* fikk en knust skjerm? Føler meg heldig, men sånn er det kanskje når man kjøper de billigste plasthylstrene, de går ikke i tusen biter til tross for hoftehøydefall rett i et steingulv...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når jeg leser innlegget ditt er jeg i tvil om det er beskyttelsesplastskjermen som er ødelagt eller selve displayet. Hvis det er plastskjermen kan du kjøpe ny, er det displayet vil jeg anta (ikke noen erfaring her) at det fort kan komme på oppmot 2000 kroner (deler + arbeid + moms).

Hva som skjer når noe trffer et betonggulv er vanskelig å foutse. Billig plast kan gi akkurat så mye etetr at det ikke knuses. Stivere ting gir ikke etter og skader oppstår. Sprekker kan komme der det er en liten mikroskopisk ripe (usynlig), og selvsagt et direkte treff gir større skade på en stiv flate enn på billig "mykere" plast.

Lenke til kommentar

Beskyttelsesplastskjermen er ødelagt.

Tviler på at jeg har noe kompetanse til å skifte den, tjukk sak det der. Har nå fjernet de bitene som falt mellom plastskjermen og selve displayet, og tapet igjen hullet så det ikke skal falle dritt inni mellom der.

Har fått "overslag" på hva det kommer til å koste, 100 kr for delen + verkstedkostnad, moms og frakt.... Blir vel fort en tusenlapp det? Æsj, vet ikke om jeg skal orke å ordne det? Men samtidig er det jo kjipt å gå rundt med sammentapet speilrefleks.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...