Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fra:mantra17,nytt medl. :woot:

Jeg bygger meg en ny pc,er ikke veldig erfaren,og lurer på hva slags AGP-kort jeg skal kjøpe,det bør ikke koste mer enn ca. 3000.Tenkte litt på de nye Nvidia 5200-5600 el. 5800-kortene,Jeg har:LianLi 60,Asus A7N8X dl.,Amd2500 barton,volcano9,TwinMos1Gb,Samsung floppy,hardisk har jeg ikke kjøpt ennå,men lurer litt på WD raptor S-

ATA :lol: Finnes det S-ATA CD-brenner? :shrug:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når det gjelder skjermkort kan det også være lurt å vurdere ATi Radeon 9700PRO ev.9800pro. Dette er kort som yter like bra, eller bedre enn de nye geforce FX-kortene, samt billigere. GF FX skal etter rykte bråke en god del, så hvis det er vikig for deg med en stille PC, så styr unna.

Når det gjelder den WD raptor-disken så syns jeg ikke prisen samsvarer med hva du får av kapasitet. Ville heller kjøpt en WD120GB SE, eller 2xWD80GB og kjørt dem i RAID-0 for bedre ytelse.

Bruk litt tid og søke rundt på nettet etter tester av de produktene du kunne tenke deg å kjøpe, se hva andre "profesonelle" mener om de. Det er stort utvalg der ute, men dog enkelt å se seg blind på enkelprodukter Bra steder å begynne er

www.hardocp.com

www.anandtech.com

www.tomshardware.com

www.sharky-extreme.com

www.hexus.net

www.ocshoot.com

Lykke til...

MVh

Lenke til kommentar
Vel Sapphire Radeon 9700 Pro koster 2995 ,- på komplett, så jeg ville gått for det.

Har ikke noe å si på kortet, men mantra17; For all del, ikke kjøp det på komplett. Så du bor i Bergen, så da kjøper du selvfølgelig på Flexi-Data. Der koster det kortet 2.360,-. Da må du hente det på Laksevåg. Det er billigere, og du slipper fraktpris. Dette gjelder forøvrig på mye annet også.

Lenke til kommentar

*rensker halsen* :

Vel, Noen GeForce FX 5800 kort bråker, men Gainward har jo laget en vannkjøleløsning som gjør at de ikke bråker! Likevel så er ikke ytelsen på GeForce FX-serien like bra som Radeon 9700 pro, og hvertfall ikke like god som Radeon 9800pro/non-pro(<-?).

Så et Radeon 9700 er sikkert et veldig godt kjøp. :)

Blir jo VELDIG spennende å se nå da om et par-tre uker når nVidia lanserer NV35...kanskje en ide å vente HVIS NV35 blir mye bedre enn Radeon-kortene? gjenstår å se....

ellers ser jo PC'n grei ut den :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...