Gå til innhold

vondt i leggene, pga kunstgress?


Best_92

Anbefalte innlegg

Hei:)

 

Har begynt å få vondt bak på leggene når jeg løper på kunstgress.

Det er en måte svir litt. Beinhinnebetennelse?

Kan dette har noe med at jeg bruker vanlig gressko med faste knotter på gresset? Burde jeg spiller med kunstgress sko uten knotter, kanskje det går bort da?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sikker på at du bare får det på kunstgress da?

 

150kg benken som 16 åring er godt gjort. Kanskje kropsvekta har økt fortere enn bein og skjelett klarer å henge med? :p neidal, ikke vet jeg. Prøv å ta det med ro over en stund om det fortsetter, så ser du an.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har brukt såkalt "feil sko" på kunstgress i 4 år nå. Jeg har smerter i knærne og ryggen og er HELT sikker på at dette skyldes bruk av feil sko.

 

Knærne mine "klikker" på en måte, og virker som de er ute av riktig posisjon. Så rister jeg litt på benet, så hører jeg et klikk og så er kneet "ordentlig" igjen. Dette skjer noen ganger om dagen. Ryggen knaker og knekker ofte.

Dette kommer ikke av alder, da jeg bare er 17.

Lenke til kommentar
Jeg har brukt såkalt "feil sko" på kunstgress i 4 år nå. Jeg har smerter i knærne og ryggen og er HELT sikker på at dette skyldes bruk av feil sko.

 

Knærne mine "klikker" på en måte, og virker som de er ute av riktig posisjon. Så rister jeg litt på benet, så hører jeg et klikk og så er kneet "ordentlig" igjen. Dette skjer noen ganger om dagen. Ryggen knaker og knekker ofte.

Dette kommer ikke av alder, da jeg bare er 17.

 

 

ville tenkt over hva eriqo forteller her..

Lenke til kommentar

Jeg vet det er kjipt at bruk av feil sko på feil underlag skader kroppen din..

Siden alle de stilige og behagelige skoene er gress-sko, med ordentlig knotter som gir bra feste.

Jeg leste litt om dette med feil bruk av sko, før jeg kjøpte mine første Nike Mercurial Vapor. Jeg var i butikken og ekspeditøren sa at dette skader osv, men jeg ville ha Nike vapor, dermed basta!

 

Så jeg kjøpte dem og ELSKET dem. De var ikke lignende noen andre sko jeg hadde prøvd! Jeg hatet såkalte grus-sko.

De var stygge, ubehagelige og ikke minst klumpete. Så neste år måtte jeg ha nye igjen, og kjøpte nok en gang Vapor etter de gode erfaringene. Slik fortsatte det i 4 år.

Spiller nå med Lotto (ja, feil sko), og skal nok slutte med bruken av feil sko etter dette paret. (bytter sko ofte da føttene mine vokser sinnsykt)

Lenke til kommentar

Jeg kan godt hive meg på denne, spilte for første gang på kunstgress nå i forgårs, og fikk relativt vondt i leggene/anklene på kvelden. Det virker å ha avtatt litt nå i dag, men er dette en slags tilvenningsprosess bare? Bruker ikke vanlige gressko, men "hard ground"-sko, som jeg tror har noe lavere knotter (Predator Mania HG).

Lenke til kommentar
Jeg kan godt hive meg på denne, spilte for første gang på kunstgress nå i forgårs, og fikk relativt vondt i leggene/anklene på kvelden. Det virker å ha avtatt litt nå i dag, men er dette en slags tilvenningsprosess bare? Bruker ikke vanlige gressko, men "hard ground"-sko, som jeg tror har noe lavere knotter (Predator Mania HG).

 

Jeg tror det er feil sko.. Kunstgress-sko skal ikke ha knotter. Det "skal" brukes sånne som du bruker på grus.

 

Ps: Spilte du på kunstgress for første gang NÅ? 2009.. wow!

Endret av Eriqo
Lenke til kommentar
Jeg kan godt hive meg på denne, spilte for første gang på kunstgress nå i forgårs, og fikk relativt vondt i leggene/anklene på kvelden. Det virker å ha avtatt litt nå i dag, men er dette en slags tilvenningsprosess bare? Bruker ikke vanlige gressko, men "hard ground"-sko, som jeg tror har noe lavere knotter (Predator Mania HG).

 

Jeg tror det er feil sko.. Kunstgress-sko skal ikke ha knotter. Det "skal" brukes sånne som du bruker på grus.

 

Ps: Spilte du på kunstgress for første gang NÅ? 2009.. wow!

 

Har vært på en annen bane før, men den var ikke spesielt god... fikk en følelse av at den var veldig glatt, og turte knapt å satse skikkelig på den.

 

Liker best naturgress, men er ikke noe sånt atm. Så krøllgress er eneste mulighet.

 

Grussko er jo greit nok, bare synd kvaliteten er jevnt over ubrukelig.

Lenke til kommentar
Jeg kan godt hive meg på denne, spilte for første gang på kunstgress nå i forgårs, og fikk relativt vondt i leggene/anklene på kvelden. Det virker å ha avtatt litt nå i dag, men er dette en slags tilvenningsprosess bare? Bruker ikke vanlige gressko, men "hard ground"-sko, som jeg tror har noe lavere knotter (Predator Mania HG).

 

Jeg tror det er feil sko.. Kunstgress-sko skal ikke ha knotter. Det "skal" brukes sånne som du bruker på grus.

 

Ps: Spilte du på kunstgress for første gang NÅ? 2009.. wow!

 

Man kan bruke HG sko på Kunstgress jo. Også er det også knotter som heter AG som er laget for kunstgress. Men man kan jo selvfølgelig også bruke TF sko(med mange små knotter, som man bruker på grus.)

Lenke til kommentar
Jeg kan godt hive meg på denne, spilte for første gang på kunstgress nå i forgårs, og fikk relativt vondt i leggene/anklene på kvelden. Det virker å ha avtatt litt nå i dag, men er dette en slags tilvenningsprosess bare? Bruker ikke vanlige gressko, men "hard ground"-sko, som jeg tror har noe lavere knotter (Predator Mania HG).

 

Jeg tror det er feil sko.. Kunstgress-sko skal ikke ha knotter. Det "skal" brukes sånne som du bruker på grus.

 

Ps: Spilte du på kunstgress for første gang NÅ? 2009.. wow!

 

Man kan bruke HG sko på Kunstgress jo. Også er det også knotter som heter AG som er laget for kunstgress. Men man kan jo selvfølgelig også bruke TF sko(med mange små knotter, som man bruker på grus.)

 

Virket bedre denne gangen, gjorde mindre vondt nå... tipper det er en vanesak. Hvertfall spilte A-laget til Lyn med vanlige sotballsko på samme banen, så da burde jeg kunne gjøre det også :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...