Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

97 merc E220D Automat, tregt giring og batteriet lades ikke.

uzzi

Anbefalte innlegg

hei, har fått et problem med bilen min idag.

Først dukket det opp en melding i displayet om at batteriet ikke lades lenger.

Jeg gasset litt på mens gir var i N, og alt ble til normalt, melding fjernet seg fra displayet og jeg kjørte hjem over.

Når jeg var 2min fra hjem så dukket det opp batteri meldingen i displayet igjen. også satt jeg gir i N og gasse på litt igjen. Men da ble den ikke borte.

Når jeg satt giret i Drive igjen fra N så tok den lengere tid enn normalt å få den i gir. også giret den ikke til den høyeste men 2 eller 3. Og hele veien hjem i 2min ca. måtte jeg kjøre med ganske høy turtall, selvom jeg prøvde hele veien så fikk jeg ikke den til å giret opp, jeg kjørte på 60km/t på 80 sone:p

Når jeg kom hjem og skulle parkere så var batteri meldingen fortsatt i displayet. og når jeg vekslet mellom Revers og Drive for å parkere bilen så giret den veldig tregt. jeg måtte vente i ca. 3-5 sekunder før den giret hver gang.

Nå lurer jeg self. på hva som er glat, og er det som skjer egentlig med bilen. mulige årsaker eller feil?

Takker på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det kan jo være, men batterilampa kommer opp fordi ladespenningen er for lav/høy.

Du burde først og fremst kontrollere ladinga og se om bilen lader.

Har en annen bil batteri liggende hjemme, jeg veit at den fungerer helt fint, den er fra en golf 3.

Men den er jo ikke like sterk som den som ligger i merc, skal prøve å teste den med den. og se om hva som skjer da.

Lenke til kommentar
Det kan jo være, men batterilampa kommer opp fordi ladespenningen er for lav/høy.

Du burde først og fremst kontrollere ladinga og se om bilen lader.

Har en annen bil batteri liggende hjemme, jeg veit at den fungerer helt fint, den er fra en golf 3.

Men den er jo ikke like sterk som den som ligger i merc, skal prøve å teste den med den. og se om hva som skjer da.

Batteriet er det ikke problem med. så derfor regner jeg med at det må da nok være dynamo ja.

Lenke til kommentar
Prøv å kjøp deg en flaske med elektro-rens. Koser ikke akkurat noen formue, og kan være det du trenger.

Isopropanol, etanol løser også opp hydrokarboner, og annet snusk.

har byttet dynamo, og da funker bilen som den skal ja igjen ja....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...