zaico Skrevet 27. april 2003 Del Skrevet 27. april 2003 Hva blir beste kjøpet ser elkjøp har hp ze5244 til 11995, det jeg er på utkikk etter er en desktop erstatter i tillegg til min desktop maskin Maskinen må kunne kjøre divx, office o.l og litt spill.. Vekt betyr ingenting... Alt er da konge med den hp maskina men er litt skeptisk till grafikk kort med delt system minne, hvor kjapt er dette?? noen som har testa 3dmark med dette?? Finnes det bedre kjøp til samme pris... ze5244 batteritype 8-cellers litium-ion-batteri (Li-lon) cache Nivå 2-cache 512 kB diskettstasjon 3,5'', 1,44 MB diskettstasjon skjermoppløsning 1024x768 skjermstørrelse 15-tommers XGA TFT-skjerm utvidelsesspor Ett type II PC Card-spor CardBus-aktivert intern harddisk 40 GB harddiskhastighet 4200 rpm eksterne i/u-porter 1 VGA-port 3 USB-porter 1 infrarødport 1 parallellport 1 kontakt for portreplikator 1 PS2-port 1 RJ 11 modemkontakt 1 RJ 45 Ethernet-kontakt S-video TV ut Porter for hodetelefoner og mikrofon tastatur 88-tasters tastatur i full størrelse 5 one-touch-taster minnetype DDR PC266MHz standardminne 512 MB kommunikasjon V92-klargjort modem mus/pekeenhet Berøringsmatte med på/av og dedikert rull opp/ned-sone Volumkontroll- og dempeknapper nettverksgrensesnitt 10/100 LAN Ethernet integrert kommunikasjon Klart for høyhastighets Internett driver for optisk stasjon InterVideo WinDVD Sonic MyDVD Roxio EasyCD Creator type optisk stasjon Kombinert dvd-rom- og cd-opptaker strømforsyningstype 90 W vekselstrømadapter prosessor Intel® Pentium® 4 prosessorhastighet 2,53GHz inkludert programvare Symantec™ Norton AntiVirus™ 2002 (90 dager live-oppdateringer) Notebook hjelp og support Battery Optimizer programvare - internett og online enkel Internett-registrering med ledende Internett-leverandøre systembuss 533MHz skjermkort 4x AGP Enhanced Video med 3D-ytelse Lenke til kommentar
max- Skrevet 27. april 2003 Del Skrevet 27. april 2003 Du burde ta en tit på de nye ibok´ene fra Apple før du bestemmer deg :wink: http://store.apple.com/Apple/WebObjects/no...0.3.1.1.0?76,66 Skifta nettop til mac sselv og er kjempefornøyd. Kjøpte en brukt Powerbokk med 400 G4 og 8 mb skjermkort. Til min overaskelse kan jeg spille warcraft 3 på den! :o men da må jeg ha alle innstillingene på det laveste, og så går det litt hakkete av å till. Den er også super på DivX, Programet VLC Spiller nesten allt du forer det med. Og så har jeg jo works, powerpoint og excel på den. MAX Lenke til kommentar
larseko Skrevet 27. april 2003 Del Skrevet 27. april 2003 Jeg har ikke prøvd denne HP-maskinen, men er det delt minne, så vil det generelt si at du ikke kan spille stort annet enn civ og litt eldre 3d-intensive spill. Jeg tror du skal være i stand til å få tak i en annen maskin med omtrent like gode specs og uten delt minne til den samme prisen. Men altså med skrivebordsprosessor. Kjenner en som kjøpte en Fujitsu-Siemens Amilo D 8800 (eller noe) med P-IV 2,53 GHz, 40GB, 512MB og Ati Radeon 9000, 64 MB DDR til i overkant av 12000. Dette var riktignok et tilbud på Lefdal, men det viser i det minste at det er mulig å oppfylt kravene dine uten å gå til forferdelige løsninger med delt minne. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 27. april 2003 Del Skrevet 27. april 2003 har ikke den PCen innbygget Wlan og egentlig? eller har elkjøp endret det. Maskinen kan faktisk greie nye spill. Dersom den har IGP kort fra ATI, så skal den kunne tåle C&C Generals, NFS Hot pursuit 2 og Age of Myhtolgy. NFS må kjøres på dårlig oppløsning. C&C greide jeg på beste. Det var egentlig på en Evo maskin, men det er samme grafikk kort så vidt jeg så. Lenke til kommentar
CerveZa_ Skrevet 27. april 2003 Del Skrevet 27. april 2003 Harddisk pleier å være en stor flaskehals på bærbare, lang søketid pga lav omdreiningshastighet, personlig ville jeg ikke kjøpt en bærbar med mindre enn 5400RPM Lenke til kommentar
obese Skrevet 27. april 2003 Del Skrevet 27. april 2003 helt riktig cervesa... søketid er det mest irriterende på bærbare... de fleste ser kun på tallene... hvor mange megahertz og megabyte... the sad truth er at en bærbar aldri blir like kjapp som en stasjonær... og skal du spille nye spill og ikke har mer enn 12k, burde du kanskje glemme bærbar i et par år til... du må holde deg langt unna billigløsninger som delt skjermminne. stasjonære pcer er veldig bra... men de skorter på en liten detalj... de er store, stygge og står HELT i ro... du må rett og slett avgjøre hva som er viktigst; størrelsen prisen (12k?) hva du faktisk bruker den til.. (denne er viktigst... se på hva du bruker pcen til i dag... ) Lenke til kommentar
larseko Skrevet 27. april 2003 Del Skrevet 27. april 2003 ... du må rett og slett avgjøre hva som er viktigst; størrelsen prisen (12k?) hva du faktisk bruker den til.. (denne er viktigst... se på hva du bruker pcen til i dag... ) Eller kanskje du kan kjøpe deg en litt billigere bærbar og heller spandere på deg selv en spillkonsoll for resten av pengene? Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 27. april 2003 Del Skrevet 27. april 2003 Vi selger Maskinen.. Har testet den, og den er helt grei... Den fungerer fint som en Lett desktop-erstatter, men er ikke noe å spille de råeste spillene på... Men det er et godt kjøp Lenke til kommentar
mac1334 Skrevet 27. april 2003 Del Skrevet 27. april 2003 Sett sammen en bærbar på www.dell.no , der får du en bærbar med dedikert minne til rundt 10k Lenke til kommentar
Ybbe Skrevet 27. april 2003 Del Skrevet 27. april 2003 sjekk her da : www.whitebox.no Lenke til kommentar
martin_meling Skrevet 27. april 2003 Del Skrevet 27. april 2003 Harddisk pleier å være en stor flaskehals på bærbare, lang søketid pga lav omdreiningshastighet, personlig ville jeg ikke kjøpt en bærbar med mindre enn 5400RPM Av ren nyskjerrighet: Bærbar med en Firewire ekstern hd? Hvordan ville det ha blitt med tanke på spilling, søketid osv? Lenke til kommentar
zaico Skrevet 27. april 2003 Forfatter Del Skrevet 27. april 2003 okei her var det litt uenighet, hadde ikke tenkt å spille quake 3 på den, men kanskje litt Age og Mythology, Empire earth og cm4 Lenke til kommentar
FOXOR Skrevet 27. april 2003 Del Skrevet 27. april 2003 Dell er skviiip... faller fra hverandre etter normal transport.. styr unna. dessuten er kundeservice fra dem side ikke eksisterende.. Bestemora mi kan mer om data enn de. Lenke til kommentar
Ursa Skrevet 27. april 2003 Del Skrevet 27. april 2003 Hva med å prøve å kjøpe deg en mikro-PC (husker ikke fabrikanter) den blir jo ekstremt enkel å frakte i alle fall, men kan ikke brukes nå du er ute for å reise.... Personlig ville jeg aldri i verden kjøpt en datamaskin uten firewire. Om du så mye som TENKER på å redigere video noen gang, så burde du ha det. En venninne av meg kjøpte fra mpx.no en maskin til 14K med 40 GB, 512 MB DDR, XP2100+ og altså firewire.... Lenke til kommentar
zaico Skrevet 27. april 2003 Forfatter Del Skrevet 27. april 2003 nei tror heller ikke den har firewire, men et pcmcia kort koster da ikke all verden, det jeg er usikker på er 3d ytelse.. Lenke til kommentar
josteinsen Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 enig med FOXOR.. Dell maskiner faller rett og slett fra hverandre, veldig dårlig produksjonskvalitet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå