RattleBattle Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Banshee vet jeg ikke, men libnotify til Pidgin var ikke forhåndsinstallert i tidligere versjoner. Lenke til kommentar
oj88 Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 (endret) På pluss-siden kan jeg legge til mye raskere preview av bilder og filmer i nautilus. Kan kanskje ha noe med EXT4 å gjøre. Før pleide jeg å deaktivere gnome-video-thumbnailer fordi den brukte så mye ressurser når jeg gikk inn i mapper med litt mange filmer, + at det da ikke hjalp å lukke vinduet for å avslutte CPU-suget (måtte drepe nautilus). Endret 18. april 2009 av oj88 Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Noen som skal på installfest for Jaunty? "Pizza og Cola til ALLE! Sponset av Redpill-Linpro Test Ubuntu 9.04 og få installasjonshjelp! Foosball turnering. Spill mot Norges mesteren! Quiz om Ubuntu og Fri Programvare Og Foredrag om Ubuntu's historie og en gjennomgang av Ubuntu 9.04 Tid: Torsdag 23. April 2009, kl. 17-21 Sted: FreeCode, Nydalsveien 30 B, 0484 Oslo" http://ubuntu.no/node/21 Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Kunne stukket innom hadde det ikke vært for at jeg ikke kommer til landet för 17. Mai Lenke til kommentar
µT. Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Jeg holder til i Bergen, og jeg tviler på jeg tar turen til Oslo, hehe. Selv om pizza og Cola frister! Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Steffen moss: Har du testa vga-ut med AAO`en på ubuntu 9.04? Lenke til kommentar
olear Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Fungerer dårlig, 1024x768 max. Lenke til kommentar
µT. Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Steffen moss: Har du testa vga-ut med AAO`en på ubuntu 9.04? Nei jeg har nok ikke prøvd det etter at jeg oppgraderte til 9.04. Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Fungerer dårlig, 1024x768 max. Jaha, hva er grunnen til det? Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Tror dere at det finnes et håp for meg som sliter med Video i fullskjerm? 8.10 Og at høyreklikking i Firefox ikke automatisk starter feks Lagring av bilder eller Epostsending? (Velger det som er nærmest). Endrer jeg som bare 1 pixelrad på VLC eller andre videoavspillere så avsluttes programmet med en gang. Har en Bærbar med nVida 5600FX eller noe. Lenke til kommentar
olear Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 (endret) NorthWave: Vet da ikke jeg Du får spørre de som vedlikeholder X.org i Ubuntu. Endret 20. april 2009 av olear Lenke til kommentar
oj88 Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 For de som ikke har fått det med seg, og savner funksjonen (det gjorde jeg): # Ctrl-Alt-Backspace is now disabled, to reduce issues experienced by users who accidentally trigger the key combo. Users who do want this function can enable it in their xorg.conf, or via the command dontzap --disable. # Lenke til kommentar
µT. Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Hva aktiveres av Ctrl-Alt-Backspace? Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 For de som ikke har fått det med seg, og savner funksjonen (det gjorde jeg): # Ctrl-Alt-Backspace is now disabled, to reduce issues experienced by users who accidentally trigger the key combo. Users who do want this function can enable it in their xorg.conf, or via the command dontzap --disable. # Fikk beskjed om at programmet dontzap ikke var innstallert jeg..hmm Lenke til kommentar
Nordmoen Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 For de som ikke har fått det med seg, og savner funksjonen (det gjorde jeg): # Ctrl-Alt-Backspace is now disabled, to reduce issues experienced by users who accidentally trigger the key combo. Users who do want this function can enable it in their xorg.conf, or via the command dontzap --disable. # Fikk beskjed om at programmet dontzap ikke var innstallert jeg..hmm Samme her... Lenke til kommentar
Trc Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 (endret) @Steffen Moss: Ctrl-Alt-Backspace restarter X-server Endret 20. april 2009 av Trc Lenke til kommentar
oj88 Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 (endret) For de som ikke har fått det med seg, og savner funksjonen (det gjorde jeg): # Ctrl-Alt-Backspace is now disabled, to reduce issues experienced by users who accidentally trigger the key combo. Users who do want this function can enable it in their xorg.conf, or via the command dontzap --disable. # Fikk beskjed om at programmet dontzap ikke var innstallert jeg..hmm Ja, og du får beskjed om at du kan legge det inn med "sudo apt-get install dontzap". Eller du kan manuelt legge til en linje i xorg.conf. På plussiden for 9.04 kan jeg legge til bedre støtte for mørke themes i programmer som har slitt litt der, som OpenOffice og Firefox. Endret 20. april 2009 av oj88 Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Hvordan restarter man X i 9.04 nå som ctrl+alt+backspace er sperret? Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Hvordan restarter man X i 9.04 nå som ctrl+alt+backspace er sperret? Glemt brillene? les oppenfor... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå