mesha Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 Noen så vet om noen bra iPhone sync programmer til Linux Ubuntu? Har søkt litt på google men finner ingenting spesifikt. Har en gang i tiden lest om et program som kunne synce nesten alt ved iPhone; kalender, musikk, video osv. Alt kunne gjøres manuelt, og programmet var for alle OS tror jeg. Noen så vet hva jeg mener? Lenke til kommentar
µT. Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 Ta en titt her: https://help.ubuntu.com/community/PortableDevices/iPhone Her: http://www.iphonestalk.com/sync-your-iphon...h-ubuntu-linux/ Og her: http://tombuntu.com/index.php/2008/04/21/w...ch-with-ubuntu/ Lenke til kommentar
ways Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 Funket fint på en gammel Fuji laptop som jeg oppdaterte fra 8.10. Desverre funket den ikke særlig godt out-of-the-box på min Acer 5920 laptop. Mye trøbbel med nVidia 8600m GT skjermkortet. merkelig. jeg har en multicom compal-maskin med samme skjermkort. null problem. Lenke til kommentar
Del Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 Noen så vet om noen bra iPhone sync programmer til Linux Ubuntu? Har søkt litt på google men finner ingenting spesifikt. Har en gang i tiden lest om et program som kunne synce nesten alt ved iPhone; kalender, musikk, video osv. Alt kunne gjøres manuelt, og programmet var for alle OS tror jeg. Noen så vet hva jeg mener? http://en.wikipedia.org/wiki/Funambol Lenke til kommentar
cjacobsen Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 Funket fint på en gammel Fuji laptop som jeg oppdaterte fra 8.10. Desverre funket den ikke særlig godt out-of-the-box på min Acer 5920 laptop. Mye trøbbel med nVidia 8600m GT skjermkortet. merkelig. jeg har en multicom compal-maskin med samme skjermkort. null problem. Ok, oppdaterte du eller tok du en clean install? Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 Funket fint på en gammel Fuji laptop som jeg oppdaterte fra 8.10. Desverre funket den ikke særlig godt out-of-the-box på min Acer 5920 laptop. Mye trøbbel med nVidia 8600m GT skjermkortet. merkelig. jeg har en multicom compal-maskin med samme skjermkort. null problem. Ok, oppdaterte du eller tok du en clean install? Har samme skjermkorte og her funker alt bra. Tok en clean install. Lenke til kommentar
ways Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 Funket fint på en gammel Fuji laptop som jeg oppdaterte fra 8.10. Desverre funket den ikke særlig godt out-of-the-box på min Acer 5920 laptop. Mye trøbbel med nVidia 8600m GT skjermkortet. merkelig. jeg har en multicom compal-maskin med samme skjermkort. null problem. Ok, oppdaterte du eller tok du en clean install? Har samme skjermkorte og her funker alt bra. Tok en clean install. jeg oppgraderte til beta, og hengte med videre derifra. Lenke til kommentar
Kongeskipet Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 (endret) Har ikke tatt meg tid til å lese gjennom tråden, men her er mine erfaringer: Oppdaterte mine to maskiner med Ubuntu via oppdateringstjenesten over nett. Den ene gikk smertefritt uten noen form for problemer, mens på den andre var det en del pakker som ikke lot seg installere. Det var for det meste pakker til Gimp, Firefox og Open Office, men etter jeg restartet fant den automatisk de pakkene som manglet og installerte de. Positivt: -Noe raskere oppstartstid -Open Office 3.0.1 med docx-støtte osv. -Screenshots i Synaptic pakkebehandler Negativt: -Litt bug i søkefunksjonen i legg till/fjern programmer (Er det noen andre som har det?) -Kan ikke lagre innstillingene i live-USB. Usikkert om positivt eller negativt: -Compeuter Janitor som skal hjelpe med å fjerne unødvendige pakker (vet ikke om jeg tør stole på den når den vill fjerne skype og et av spillene mine) Er fornøyd med oppgraderingen, men på USB-pennen må jeg nok fortsette med 8.10 om ingen har noen løsning på det. Edit: Plasserte Compeuter Janitor i en ny og sannsynligvis bedre passende kategori. Endret 8. mai 2009 av -TuX- Lenke til kommentar
oj88 Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 Synes også det er teit at Computer Janitor vil slette programmer som ikke ligger i pakkebrønnene (manuelt installert). Det samme vil ikke f.eks aptitude. Lenke til kommentar
µT. Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 Jepp. Computer Janitor slettet Songbird! Vurderer å sparke den fyren. Dårligere vaktmester skal man lete lenge etter. Men men.. Første og siste gang jeg bruker det. Er enklere og raskere å bruke "apt-get autoremove". Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 Trenger ikke Computer Janitor når man bare kan kjøre scriptet: #! /bin/bash sudo apt-get autoclean sudo apt-get clean sudo apt-get autoremove sudo deborphan | xargs sudo apt-get -y remove --purge Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Ville naa ikke satt -y paa det deborphan spytter ut, er som oftest litt lurt aa se over hva den egentlig foreslaar fjernet. Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Ved oppstart får jeg tre linjer med en type feilmelding som ikke betyr noe særlig i praksis, men den sier: Ata softreset failed Regner med at det har noe med harddisker å gjøre siden meldingen også kom da jeg valgte hibernation. Som forøvrig ikke virket. Lenke til kommentar
Nordmoen Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Installert Kubuntu 9.04 på laptopen og jeg må si at det har blitt veldig mye bedre enn 8.10, om dette er Kubuntu Teamet eller KDE teamet er vel litt uvist Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Ved oppstart får jeg tre linjer med en type feilmelding som ikke betyr noe særlig i praksis, men den sier: Ata softreset failed Regner med at det har noe med harddisker å gjøre siden meldingen også kom da jeg valgte hibernation. Som forøvrig ikke virket. Sier litt den da. Den feiler når den prøver å lese inn hva som er i IDE-tilkoblingene Lenke til kommentar
stian90_2 Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Joda, posetivt at dem har fått inn ext4.. Men synes 9.04 er tregt i forhold til 7.10 feks.. Prøvde netopp på pc'n min, og uten noen nvidia drivere etc så funket pc'n fantastisk bra, alt var raskt og fint.. Mens i 9.04 virket alt tregt, ting tok tid.. Hva er årsaken.. Ikke skylt på drivere, brukte ingen i 7.10 heller.. Hvor er det blitt av innstillinger for innstalering av ufrie drivere i 9.04 ? Finner den ingen plasser, denne var fint plassert i administrasjon før.. Hvor er det blitt av innstillinger for "delte mapper" på samba som og var så fint plassert i 7.10 ? Kan noen forklare meg det ? Dette er to vesentlige ting som egentlig gjør at jeg vurderer og hoppe tilbake igjen.. Noen som vet hvor jeg kan få farten til 7.10 og programmer nevnt ovenfor fra ? Dette er noe jeg synes trekker 9.04 ned, for det skulle være "lettere" og nå blir det vannskeligere.. Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 (endret) Joda, posetivt at dem har fått inn ext4.. Men synes 9.04 er tregt i forhold til 7.10 feks.. Prøvde netopp på pc'n min, og uten noen nvidia drivere etc så funket pc'n fantastisk bra, alt var raskt og fint.. Mens i 9.04 virket alt tregt, ting tok tid.. Hva er årsaken.. Ikke skylt på drivere, brukte ingen i 7.10 heller.. Hvor er det blitt av innstillinger for innstalering av ufrie drivere i 9.04 ? Finner den ingen plasser, denne var fint plassert i administrasjon før.. Hvor er det blitt av innstillinger for "delte mapper" på samba som og var så fint plassert i 7.10 ? Kan noen forklare meg det ? Dette er to vesentlige ting som egentlig gjør at jeg vurderer og hoppe tilbake igjen.. Noen som vet hvor jeg kan få farten til 7.10 og programmer nevnt ovenfor fra ? Dette er noe jeg synes trekker 9.04 ned, for det skulle være "lettere" og nå blir det vannskeligere.. Hadde du installert system-config-samba eller gadmin-samba i 7.10 ? Håndtering av ufrie drivere finner du på System->Administration->Hardware Drivers Edit: Dette med at det går tregt med nvidiakort med frie drivere kan ha noe med at Ubuntu jaunty inkluderer nouveau driveren for nvidia, mens ubuntu 7.10 kun hadde nv driveren inkludert. Endret 22. mai 2009 av HavarN Lenke til kommentar
stian90_2 Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Nei, leita meg gal, det var ikke i menyen, og ikke fantes det.. Nei hadde ikke det, men det som var greit var jo at dette kom med på 7.10, hvorfor gjør det ikke det i 9.04 ? Men fant ut av det med hardware drivers, dem kom opp når jeg tok clean install av 9.04, men ikke når jeg oppgraderte fra 7.10.. Men det med samba shares irriterte meg litt.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå