Gå til innhold

Enda ett "oppgraderingspørsmål" Takker for svar, Hilsen Amatør!

Anbefalte innlegg

Hei og Hallo..

Er ikke fryktelig dreven på data men har en hvis forståelse om at ytelse på en data består i hovedsak av ett godt hovedkort, skjermkort og cpu for og nevne det viktigste.. :)

Datan min er ett par år gammel nå og jeg sliter med spill som GTA IV som jeg ikke kan kjøre på mer en 800X600 :blush: og selv da går det litt hakkete..

Min data er som følger :)

Skjerm: 22" Skjerm fra Samsung

Lydkort: Asus Xonar D2/PM, 7.1 channel

Hovedkort: Asus P5E, X38, Socket-775, DDR2, ATX,

Firewire, GbLAN, 2xPCI-Ex(2.0)x16

Minne: Crucial DDR2 BallistiX PC8500 2048MB CL5

Harddisk: 3x Seagate 320GB S-ATA II NCQ 7200RPM

Skjermkort: EVGA GeForce 8800GTS KO ACS3 320MB GDDR3

HDCP, PCI-Express, 2xDVI-I, 320bit

Prosessor: Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz Socket775

4MB, BOXED m/vifte

CPU Vifte: Zalman CNPS9700 NT Ultra Quiet CPU Kjøler, Socket 775/754/939/940/AM2

Strømforsyning: OCZ GameXStream strømforsyning 600W

Kabinett: Lian Li PC 767 kabinett

Her er da Datamaskinen, Hadde håpet og bare kunne kjøpe ett nytt skjermkort slik at jeg kunne ha kjørt spill som GTA IV, COD4, SC2 Smertefritt med gode oppløsninger..

Takker meget for svar.

Hilsen en som stadig blir klokere :) (Også kjent som Kenneth)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann!

Tror nok at du bør utvide minnet på datamaskinen i samme slengen.

Overklokker du cpu forresten? Utifra det minnet du har så kan det jo tenkes at du gjør det, om du ikke har kommet så langt så kan du jo ta en titt på et par tråder om det og prøve å øke farten litt, mye ytelse å hente der i alle fall.

Det jeg kan anbefale :

*Øk minnemengden til 4Gb minimum (håper du har 64bits os), gjerne 6gb / 8gb http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=360396

*Et bedre skjermkort vil hjelpe noe : http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=426193

Men jeg hadde kanskje ventet til det siste 4890 kortet fra ati er ute da det kan fort bli store forandringer når det gjelder pris ytelse.

I alle fall så er det minnet du bør oppgradere nå, har du et 32Bits operativsystem (windows xp / vista) så får du ikke utnyttet mer en maks 4Gb, men har du et 64bits så kan du gjerne gå for hele 6 / 8Gb med minne siden det er så billig for det i dag.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar
Heisann!

Tror nok at du bør utvide minnet på datamaskinen i samme slengen.

Overklokker du cpu forresten? Utifra det minnet du har så kan det jo tenkes at du gjør det, om du ikke har kommet så langt så kan du jo ta en titt på et par tråder om det og prøve å øke farten litt, mye ytelse å hente der i alle fall.

Det jeg kan anbefale :

*Øk minnemengden til 4Gb minimum (håper du har 64bits os), gjerne 6gb / 8gb http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=360396

*Et bedre skjermkort vil hjelpe noe : http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=426193

Men jeg hadde kanskje ventet til det siste 4890 kortet fra ati er ute da det kan fort bli store forandringer når det gjelder pris ytelse.

I alle fall så er det minnet du bør oppgradere nå, har du et 32Bits operativsystem (windows xp / vista) så får du ikke utnyttet mer en maks 4Gb, men har du et 64bits så kan du gjerne gå for hele 6 / 8Gb med minne siden det er så billig for det i dag.

Hei og takk for svar :)

Vet ikke hvilke type os jeg har, er hvertfall vista og er kjøpt i 2007 ?!

Overklokker ikke prosessor nei, har ikke greie på sånt og kjøpte pc`n brukt for en tid tilbake så tidligere eier har kanskje overklokket hvis det er den type minne..

Skjermkortet så jo bra ut syntes jeg.

Men, Din anbefaling er og prøve og klokke cpu litt, og kjøpe ny ram? gjerne 4gig av den du linket til og kanskje ett nytt 3dkort?

mvh Kenneth

Lenke til kommentar

At GTA4 går dårlig er ikke så rart. Det er vel omtrent det mest CPU-hungrige spillet som er laget for PC. Et ekstremt dårlig optimalisert spill.

Men riggen din skulle da kjøre COD4 på meget akseptabel oppløsning og settings. Nå har jeg ikke sjekket fps på min svakere rigg, men det er da spillbart på 1680 x 1050. Ja, nå bruker jeg ikke "minneslukeren" Vista da, så det er vel trolig grunnen. Så det kan være andre ting som også gjør at spillene yter dårlig.

Men mer minne, og et bedre skjermkort er nok som Malvado skriver de beste valgene for oppgradering, og i realiteten de eneste som gir noe igjen for pengene.

Lenke til kommentar
At GTA4 går dårlig er ikke så rart. Det er vel omtrent det mest CPU-hungrige spillet som er laget for PC. Et ekstremt dårlig optimalisert spill.

Men riggen din skulle da kjøre COD4 på meget akseptabel oppløsning og settings. Nå har jeg ikke sjekket fps på min svakere rigg, men det er da spillbart på 1680 x 1050. Ja, nå bruker jeg ikke "minneslukeren" Vista da, så det er vel trolig grunnen. Så det kan være andre ting som også gjør at spillene yter dårlig.

Men mer minne, og et bedre skjermkort er nok som Malvado skriver de beste valgene for oppgradering, og i realiteten de eneste som gir noe igjen for pengene.

Takker så mye for svar, hvilke minne kan jeg plassere med det jeg har ?

jeg kan supplere med minne, trenger ikke og skifte dem ut?

Hvilke skjermkort er det da og anbefale i 1500kr klassen?

mvh Kenneth

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...