Gå til innhold

CPU-vifte/kjøler!

Jovi60

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har hørt om den, men veit ikke hvordan den er.. men den er joh ikke silent dah.. 36dB...

Har selv en Alpha PAL6035MUC, socketA (multicom.no) til min Athlon 1.33GHz, og den har aldri kommet over 49grader, med 100% CPU-last over en periode på over seks timer.. den ligger på ca. 28dB støy.. og den er herlig! (CPU-idle ligger på ca. fem grader over HK.. ca. 30grader..)

-castor-

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

En umodifisert TaiSol CGK760 skal være også gjøre jobben. Den har fått mye skryt for relativt god kjøling og samtidig ikke få maskinen din til å høres ut som et F-16 som tar av...

Alltid viktig at man monterer kjølere helt riktig da...ellers vil det kunne gå betraktelig ut over kjøle-effekten. Kanskje en Alpha PAL8045 (www.microplex.no) hadde vært noe? Det er en helt annen prisklasse da. Taisol'en koster 258,-kr. Alpha'en kommer riktignok med en Papst 8412NGH (80x80x25mm!) pluss en rheostat..(variabel motstand) -dette koster 700 blanke : Det er litt mye. Men det kjøler vel ganske bra. Støynivået ligger da høyere, men man kan til en viss grad justere "kjøle-effekt/støy" forholdet...

Lenke til kommentar

vel vil du ha en bra en kjøp mighty machine fra 3dfx,den har en 80mm vifte og med en modifisert "converter" så er den prima.Da orginale converter er noe skrap og har alt for dårlige egenskaper,litt papp og en rull elektro tape og hyssing funker perfekt

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-10-13 04:18, kaifas skrev:

vel vil du ha en bra en kjøp mighty machine fra 3dfx,den har en 80mm vifte og med en modifisert "converter" så er den prima....

En mighty machine bråker sinnsykt!! Den er oppi 50-60 desibel :- Denne alpha kjølern de selger på microplex.no nuh er nok bedre med tanke på støy. Den kjøler også sannsynligvis litt dårligere.. men det tror jeg ikke er stort. Alpha'en der har en Papst 80x80x25mm fan som bråker 37dB på full motor. Da kjører den på 12V. Med rheostaten som følger med kan man så å si trinnløst regulere hvor mange volt viften skal få, fra 12V - 8,5V. Jo lavere volt, så saktere vil viften gå.. selvfølgelig! :grin: Da kan man mikse og trikse litt slik at man finner den "beste" kombinasjonen mellom kjøle-effekt/viftestøy.

Lenke til kommentar

Hvis jeg skulle kjøpt vifte nå til en 1400++ Thunderbird, hadde valget fallt på den nyeste fra Alpha fra Microplex(Rheostat+Papst vifte)

Har en Taisol 760, med vifteadapter. Grei den til min Duron!

i alle fall billig(220,- hos Databutikken :grin:)

S-O

Lenke til kommentar

For info så skal jeg installere min nye Alpha 8045 med Papst og rheostat fra Microplex i kveld :grin:.

Til nå kjører jeg en T-Bird 1.4 på et KG7, med en kabinettvifte inn, med en coolermaster. CPU temp ligger rundt 55C under load, noe jeg lever fint med, men jeg vil prøve Alphaen for å redusere støy.

Skal oppdatere dere på hvordan det funker...

Lenke til kommentar

Jepp, som jeg har sagt tidligere på forumet kjøpte jeg min zalman 3000 derfra, fungerte supert.

Nå når jeg bytta til dual amd kjøpte jeg to taisol cgk760 derfra, slipper å forskuddsbetale pluss at de har lavere fraktkostnader enn microplex (tror jeg)

[ Denne Melding var redigert av: khosethl på 2001-10-21 22:58 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...