ok67 Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 (endret) Satser noe høyere enn jeg tenkte i utgangspunktet og prøver meg som Entusiast/Kandidat, men det kan være det skjærer seg og at jeg ender opp som pingle. Tittel blir: Bro i vidvinkel. Skal benytte: Olympus E-520 og ED 9-18 Bro trenger ikke nødvendigvis være en bro, men kan også være en "bro" (hva nå det måtte være?) Endret 30. mars 2009 av ok67 Lenke til kommentar
ok67 Skrevet 1. april 2009 Forfatter Del Skrevet 1. april 2009 (endret) Det ble hektisk i dag, med møte i 17.mai-komite etc. Men stressa ut etterpå (i regnværet) og fikk da tatt noen bilder før batteriet på kameraet gav opp...... Bildet er av Blomsterbrua også kalt Barbro. Exif i bildet. Endret 1. april 2009 av ok67 Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 Flott vinkling på Blomsterbroen denne gangen...og den kledde den gyldne fargen.. Randi Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 En noe uvanlig vinkel, men her synes jeg det fungerte bra. Klarer ikke bestemme meg om det blå lyset på høyre side er positivt eller forstyrrende. Tror jeg heller mot positivt. Tom Lenke til kommentar
ok67 Skrevet 2. april 2009 Forfatter Del Skrevet 2. april 2009 Rota litt rundt i byen på leting etter en bro å ta bilder av i dag, havna til slutt på den opp-pussa broa over Ravnkloløpet. I morgen tror jeg at jeg bare plukker ut en bro og tar bilde av den uansett, mye jobb å rase rundt og lete etter fotogene broer. Exif ligger i bildet. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Interessant utsnitt..det er jo egentlig mange (slags) broer når man ser seg litt rundt, det behøver vel ikke bare være bro over vann... Randi Lenke til kommentar
ok67 Skrevet 2. april 2009 Forfatter Del Skrevet 2. april 2009 (endret) Utsnittet og vinklingen er litt av intensjonen med å benytte vidvinkelen, ikke sikkert at alle bildene blir blinkskudd, men intensjonen er å få mer erfaring med vidvinkelen. Ja det finne mange broer, vi har f.eks. både gangbroer og trikkebroer som krysser vei, snøbroer, gangbroer innendørs, landganger på båt som også kan sies å være bro etc. Så det kommer nok litt forskjellig etterhvert. Ikke sikkert alle er like fotogene, men utfordringen består i å klare å ta et bilde av en eller annen bro hver dag med vidvinkel. Endret 2. april 2009 av ok67 Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Tøff utfordring. Jeg likte veldig godt stemningen i det første bildet. Lenke til kommentar
ok67 Skrevet 3. april 2009 Forfatter Del Skrevet 3. april 2009 (endret) Det ble et bilde i dag også, selv om været var grått og trist. Siden det også regnet så ble det ei bru i nabolaget som ble dagens motiv. Brua er ei gangbru over veien ved Kyvannet. Siden været var så grått og trist som det var, så bestemte jeg meg for å være litt kunstnerisk i Gimp. Bildet er gjort om til svart/hvitt (i UFRAW) og noen kunstneriske filter er lagt på i tillegg. Exif i bildet, som vanlig. Endret 3. april 2009 av ok67 Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Oi. den der ble da flott...kreativ vinkling på den. RandiA Lenke til kommentar
ok67 Skrevet 4. april 2009 Forfatter Del Skrevet 4. april 2009 Dagens bilde ble tatt under dagens fototreff i Ila området. I dag ble det Skansenbrua, fotografert i oppreist tilstand. Har kanskje dratt på litt mye "saturation" i fargene? Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Der fikk du en fin bro i dag også ja, dessverre fikk jeg ikke hele åpningen med jeg for jeg holdt meg prinsipp-fast til 60mm'n under April-festen RandiA Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Har kanskje dratt på litt mye "saturation" i fargene? Neida, såpass må det være. Der fikk du en fin bro i dag også ja, dessverre fikk jeg ikke hele åpningen med jeg for jeg holdt meg prinsipp-fast til 60mm'n under April-festen RandiA Du kunne jo brukt apostel-zoom Tom Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Har kanskje dratt på litt mye "saturation" i fargene? Neida, såpass må det være. Der fikk du en fin bro i dag også ja, dessverre fikk jeg ikke hele åpningen med jeg for jeg holdt meg prinsipp-fast til 60mm'n under April-festen RandiA Du kunne jo brukt apostel-zoom Tom Prøvde så godt jeg kunne Tom, men var litt fanget i området der. (Men fikk da likevel gått 16km i dag ) Randi Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Har kanskje dratt på litt mye "saturation" i fargene?Ikke som jeg kan se. Her var det mye fagverk, og dermed lassevis med vinkler. Tøff sak det der. Lenke til kommentar
-trygve Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Stilig bro Jeg er enig i at fargemetningen ikke er for stor. Det jeg ikke liker så godt i bildet er litt for mye fallende linjer, men det er vel lett for med en ekstremvidvinkel? Lenke til kommentar
ok67 Skrevet 5. april 2009 Forfatter Del Skrevet 5. april 2009 23 km på ski i dag, og det ble da bilde av ei skibru.Været var noe grått og trist, så det blir svart/hvitt i dag. Ikke noe spennende bilde akkurat, men en dokumentasjon av skibrua ved utløpet av Skjellbreia. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Fint i svart-hvitt det der, ok67, synes ski-brua fortjente et foto jeg.. RandiA Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Fin eksponering av treverket i brua - kjenner lukten av kvae og at kulden river i nesa. Nå gleder jeg meg virkelig til påskeferie i Norge! Lenke til kommentar
ok67 Skrevet 6. april 2009 Forfatter Del Skrevet 6. april 2009 Det ble da et bilde i dag også. Svart/hvitt i dag også, siden været var grått. I tillegg har jeg redigert litt i etterkant, lagt på litt bruntone og støy. Motivet er brua opp til lageret på taket av den gamle ubåtbunkeren på Dora. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå