Gå til innhold

Sony Cybershot DSC H50 vs Canon Powershot SX10

Anbefalte innlegg

Hei.

Skal gå til innkjøp av et nytt kamera nå, tenker å legge meg rundt 3000 kr. Nå har jeg brukt hele dagen til å søke på nettet for å gjøre opp en mening, men helt ærlig er jeg bare blitt mer forvirret. Har sittet på forum og på websider i hele dag nå, har søkt forumet her også, men følte jeg måtte opprette en tråd. Har da sett på mellomtingen mellom speilrefleks og vanlige digitalkamera, og har landet på enten Sony Cybershot DSC H50 eller et Canon Powershot SX10.

Canon SX10: http://cdon.no/elektronikk/canon_powershot_sx10-4061563

Sony DSC h50: http://cdon.no/elektronikk/sony_cyber-shot...b_svart-4043986

For å presisere noe; det er bildekvaliteten jeg er ute etter. Alt annet kommer i andre rekke. Selv har jeg ikke mye greie på dette, og lurte derfor på om noen her inne kunne hjelpe meg. Har dere noen erfaring fra noen av disse kameraene? Har hørt at Canon visstnok skal være det beste, hvis du utelukkende ser på kameraprodusent. Stemmer dette? Det er jo en liten prisforskjell på kameraene også... Hvis noen kunne kommet med noen kloke ord her, ville jeg vært takknemlig. Kom gjerne med forslag til andre kamera i samme prisklasse som tar gode bilder.

Takk for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har sett litt på Panasonic-kameraet nå, virker som et bra kamera det også. Har du et slikt selv, eller har noen erfaring med det? Setter fortsatt pris på svar, ble nesten bare enda mer usikker nå som enda et kamera kanskje ble aktuelt.

Lenke til kommentar

Jeg hadde den forrige modellen, DMC-FZ18. Var fornøyd med bildene. Men med høy ISO, får man mye støy. Noe man vel får med alle disse (kompakt)digitalkameraene. Hadde du hatt råd til det, hadde jeg anbefalt f.eks Panasonic Lumix DMC-G1, som jeg har nå. Men det er jo i en litt annen prisklasse.

Endret av DaWiEn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...