Gå til innhold

Reformatering av ekstern harddisk

Anbefalte innlegg

Jeg har bestemt meg for å kjøpe ekstern harddisk, en 320 Gb formatert i NTFS. Saken er at jeg skal bruke den til Xbox 360, og Xbox'en støtter ikke dette. Den støtter kun Fat32, og HFS+ som ble nevnt i en annen tråd her inne.

Har noen erfaring med HFS+? Saken er at Fat32 ikke støtter filer større enn 4 Gb.

Om det ikke er noen annen løsning, kan jeg da formatere en del av harddisken til Fat32 og beholde resten som NTFS?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm ja..Men er ikke disse andre alternativene mer "sære" når det kommer til PC osv? Det jeg kommer til å bruke harddisken til er å forflytte filmer og musikk fra en PC til en annen, og koble den til Xbox.

Det ideelle hadde kanskje da vært 100 Gb i et format tiltenkt Xbox, der jeg helst kan lagre filer større enn 4 Gb. Resten kan bare være i NTFS. Lar dette seg enkelt gjøre, er dette eventuelt en løsning som vil være permanent(ikke mulig å stille tilbake)?

Lenke til kommentar

Hmm ok. Da er det egentlig ikke krise om jeg bare formaterer en del av harddisken til FAT32. Skulle jeg ha filmer større enn dette kan jeg jo alltids dele dem opp i flere biter.

Men i og med at denne delen av harddisken kun skal brukes til Xbox, kunne det være interessant å sjekke ut andre formater også.

Noen som har erfaring med FATX eller HFS+?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...