Kimlorentz Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Jeg tenkte å oppgradere min nåverende pc/server til en som takler mer. Så håper noen har noen råd til en ok pris på dette. Her er hva jeg trenger: -Støtte for VMware-server-2.0.0( skal ha 2-4 virtuelle pc`er inni serveren til hjemmebruk) * Skal ha funksjon som gamer(ikke di mest avanserte spill, f.eks wow), test av operativ system og jobb pc. -Trådløs helst, (har en D-Link DIR-655) -Php ftp støtte for hjemmeside. - Media fil deler(f.eks Samba). Mer kommer jeg ikke på akkurat no. Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 (endret) http://www.vmware.com/resources/compatibility/search.php Der sjekker du hvilken hw ESX har støtte for PHP, FTP, Samba og trådløst er støttet på alle maskiner, tilogmeg må mobiltelefoner, så det tror jeg ikke du får store problemer med. Trådløst via VMware er vel heller ubrukelig og unødvendig... Endret 31. mars 2009 av Equerm Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Server og desktop er to helt forskjellige ting, så jeg ville holdt de to separat om jeg var deg. Kanskje er den gamle pc'en din brukendes som server, og så kan du kjøpe deg en ny desktop? Eller kanskje til og med en laptop? Lenke til kommentar
Cell_v14 Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Jeg tenkte å oppgradere min nåverende pc/server til en som takler mer. Så håper noen har noen råd til en ok pris på dette. Her er hva jeg trenger: -Støtte for VMware-server-2.0.0( skal ha 2-4 virtuelle pc`er inni serveren til hjemmebruk) * Skal ha funksjon som gamer(ikke di mest avanserte spill, f.eks wow), test av operativ system og jobb pc. -Trådløs helst, (har en D-Link DIR-655) -Php ftp støtte for hjemmeside. - Media fil deler(f.eks Samba). Mer kommer jeg ikke på akkurat no. Når det gjelder VMware så anbefaler jeg Quad-Core å masse snacksy ram Lenke til kommentar
Kimlorentz Skrevet 1. april 2009 Forfatter Del Skrevet 1. april 2009 (endret) Server og desktop er to helt forskjellige ting, så jeg ville holdt de to separat om jeg var deg. Kanskje er den gamle pc'en din brukendes som server, og så kan du kjøpe deg en ny desktop? Eller kanskje til og med en laptop? Jeg har desktop og laptop allerede. Den gamel serveren jeg har funker og ypperlig til nedlastning/deling og hjemmeside. Men tenkte å ha en hoved server som kan ta seg av litt mer en hva min gjør no i dag Endret 1. april 2009 av Kimlorentz Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 Jeg vil ikke kalle spilling en typisk serveraktivitet akkurat. Forøvrig kan praktisk talt hva som helst av datamaskiner gjøre det du beskriver i førstepost. Men du bør nok satse på en cpu med virtualiseringsutvidelser ihvertfall, og bra med ram. Du sier heller ikke noe om hvor mye penger du har tenkt til å legge i dette. Lenke til kommentar
Kimlorentz Skrevet 2. april 2009 Forfatter Del Skrevet 2. april 2009 (endret) Jeg vil ikke kalle spilling en typisk serveraktivitet akkurat. Forøvrig kan praktisk talt hva som helst av datamaskiner gjøre det du beskriver i førstepost. Men du bør nok satse på en cpu med virtualiseringsutvidelser ihvertfall, og bra med ram. Du sier heller ikke noe om hvor mye penger du har tenkt til å legge i dette. Kan ikke mye om CPU, hvilken type kjenner du til. Her er hva jeg har sett på: 1stk Intel Core™ 2 Duo E8600 3,33GHz 1stk Asus Maximus II Formula, P45, Socket-775 2stk Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 4096MB CL5 1stk Chieftec Smart Series PSU ATX 550W Sum = 6000 kr Tenkte og ikke gå lengre enn 8000kr, har kabinett alt og SATA harddisker. Spill er ikke pri 1, for det meste vanlig desktop bruk. jeg har mange hobbyer og det medfører flære pcer, jeg tenkte å ha serveren til VMware for å gi meg mer valg viss jeg f.eks var en annen plass enn hjemme og hadde ikke min laptop med meg. Derfor ville jeg ha denne virtuelle funksjonen som gjør meg mindre avhenging å ha med meg laptopen over alt. Serveren står inni hobby rommet så da kan jeg bruke den der(viss ikke laptop) men viss jeg sitter på jobb og kom på en ide i pausene hadde det vert fint å kunne logge seg inn og skrive notater og eventuellt på noen av filene mine. Endret 2. april 2009 av Kimlorentz Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Hvis du skal bruke 2000 kr på CPU, kjøp firekjerne. Og hva skal du med det grisedyre hovedkortet der? Forøvrig ser jeg ikke koplingen mellom VMware og tilgjengelighet over nettet. Høres ut som du egentlig er ute etter en løsning for virtuelt skrivebord, ikke for virtualisering av operativsystemer. Personlig foretrekker jeg å gjøre den type ting du nevner der ved hjelp av web-baserte løsninger eller ssh. Lenke til kommentar
Kimlorentz Skrevet 3. april 2009 Forfatter Del Skrevet 3. april 2009 (endret) Hvis du skal bruke 2000 kr på CPU, kjøp firekjerne. Og hva skal du med det grisedyre hovedkortet der? Forøvrig ser jeg ikke koplingen mellom VMware og tilgjengelighet over nettet. Høres ut som du egentlig er ute etter en løsning for virtuelt skrivebord, ikke for virtualisering av operativsystemer. Personlig foretrekker jeg å gjøre den type ting du nevner der ved hjelp av web-baserte løsninger eller ssh. Jeg skal bruke både virtuell skrivebord og operativsystemer. Jeg har testet Vmware no en liten stund og den nye 2.0.0 virker stabil men ikke så rask, men farten må ikke vere ekstrem rask. Det er snakk om kontor bruk ikke spill. Jeg har no min nåverende kontor pc som er ganske grei i hastighet og tenkte kansje gjøre han til server og de komponenter over til min nye hoved pc i stuen, mens server står i hobbyrommet. Finnes det programmer for virtuallisering av desktoper til vanlig bruk via nettet? eller kan jeg bruke mash eller hva det heter fra microsoft. Endret 3. april 2009 av Kimlorentz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå