enurweb Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 (endret) Hei hei, Jeg er helt fersk innen verdenen for bonuskort og tenkte nå for første gang at jeg nå må få registrert disse poengene jeg tross alt får ved å reise. Det jeg har bitt meg merke i er at man kan ved innsjekking på hotell kan få overført hotellpoengene til flypoeng om det er et samarbeid mellom det aktuelle hotellet og flyselskapet. Dette forvirrer meg og jeg vet ikke hva som er det beste oppsettet eller kombinasjonen om enn vil... Her trenger jeg råd! Som eksempel skal samboeren og jeg til USA i mai måned nå, vi blir der over i 3 uker. Planen for reisen er som følger: - Fly med KLM fra Kjevik til Schipol - Fly med Northwest Airlines fra Schipol til New York - Opphold på Marriott Marquis i New York i 4 netter - Fly med Delta Air Lines fra New York til Orlando - Opphold på Best Western Lake Buena Vista i 15 netter - Leiebil hos Holiday Autos i 4 dager - Fly med Northwest Airlines fra Orlando til Detroit - Fly med Northwest Airlines fra Detroit til Schipol - Fly med KLM fra Schipol til Kjevik Nå vet jeg Northwest Airlines er en del av et samarbeid med KLM og flere av hotellene her lar seg kombinere med flyene. Jeg har i så måte registrert meg hos: - Marriott Rewards - Flying Blue (KLM) - SAS (Eurobonus) - Best Western Rewards Hvordan er vår reise best kombinert med poeng og hvilke kort burde "linkes" sammen? Må samboeren min også registere seg på flyprogrammene? Eventuelt også på hotellene selv om vi har rom sammen? Helt forvirret jeg! Håper noen har peiling på dette Endret 30. mars 2009 av enurweb Lenke til kommentar
Xtend Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Hvordan er vår reise best kombinert med poeng og hvilke kort burde "linkes" sammen? Må samboeren min også registere seg på flyprogrammene? Eventuelt også på hotellene selv om vi har rom sammen? Helt forvirret jeg! Håper noen har peiling på dette Med et Flying Blue kort opptjener du poeng hos både Best Western og Marriott, det og ett EB kort er vel strengt tatt alt du trenger. Din samboer må også ha et bonuskort hos KLM og SAS for å få poeng. Du får ikke poengene for begge selv om du betaler. Når det gjelder hoteller får du som regel poeng for hvert rom, per natt, så da for dere evt. krangle om hvilket kort det skal registreres på. Lenke til kommentar
enurweb Skrevet 30. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2009 Så det smarteste er å linke både Marriott kortet og Best Western kortet opp mot mitt Flying Blue kort? Samle så mye som mulig en plass på en måte Får skaffe kjerringa også et flykort eller to da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå