arnold_layne Skrevet 4. april 2009 Forfatter Del Skrevet 4. april 2009 Tusen takk for fin respons! Det gir meg akkurat det pågangsmotet jeg trenger når jeg i dag skal ut å kjempe med 50 mm'eren... @knb: Den boken skal jeg absolutt kikke nærmere på. Jeg har kun vært borti Alice's Adventures in Wonderland selv, ikke denne "oppfølgeren". Lenke til kommentar
Kjetil-H Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Hah, jeg må ha glemt å postet kommentaren min til de to første bildene. Nå er nok det meste sagt, men jeg falt pladask ut i tjønna da jeg så kraftledningen. Speilblankt vann, lufta full av vann, kraftledninger fulle av vann(kraft).. Dette er et sånt bilde som gjør seg godt lett synlig fra arbeidsplassen da en kan titte opp og dagdrømme iblant Det jeg skulle skrive nå, var at jeg igår kveld så filmen Mirrors med Kiefer Suthbauerland. Den er en slags filmet utgave av bildet ditt, som kanskje styrte tankene mine vel fort over i mystikk og grøss.. Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 4. april 2009 Forfatter Del Skrevet 4. april 2009 4. april - 50/1.8 Fikk lyst å prøve meg på noe abstrakt i dag. In the spot light EXIF: 50/1.8 med 68 mm mellomringer, ISO 200, 2 eksponeringer, f/11 Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Hmm. Du hadde ikke flere mellomringer altså. Nok en gang begynner man å lure på hva motivet er, sett i vår normale verden. Har ikke noe bedre forslag en en isbit i et glass. Men jeg synes du har fått en fin spektralfordeling fra fiolett til isblått. Passe diffust og lyssatt, og det jo faktisk en skikkelig komposisjon her. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Det ble veldig abstrakt dette. Fine farger osv. Men jeg tror det er en gammel blits eller lommelykt du har nærkontakt med. Tom Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 5. april 2009 Forfatter Del Skrevet 5. april 2009 Men jeg tror det er en gammel blits eller lommelykt du har nærkontakt med. Du er ikke langt unna. Det er en halogenspot, type down light. Fargene kommer fra en egen eksponering av en turkis penn som ligger foran en mørkeblå perm (ute av fokus). Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 5. april 2009 Forfatter Del Skrevet 5. april 2009 5. april - AIs 105/2.5 Inspirert av k.n.b måtte jeg prøve meg på et bussbilde jeg også. And on the seventh day they rested EXIF: AIs 105/2.5, ISO 800, 1/250 sek, f/2.5 Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 5. april - AIs 105/2.5 Det ble en fin buss-effekt, med fine farger. RandiA Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Hehe. Vi lærer jo alle av de store mestere. Når det er sagt så var det i alle fall langt fra noe plagiat. Fin dybde med brytninger i det repeterende mønsteret fra slurvete oppstilling og varierende reklame i hekken. Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Kissing ghosts var fantastisk.. Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 6. april 2009 Forfatter Del Skrevet 6. april 2009 6. april - Sigma 30/1.4 Dagen i dag begynte like grå og kjip dagen i går sluttet, så jeg hadde ikke særlig store forhåpninger til dagens fotografering; men heldigvis sprakk skyene opp utover ettermiddagen. Ikke så verst fornøyd med dagens fangst. Denne gjorde seg for øvrig bra i IR også, men nå har jeg i hvert fall konstatert at 30/1.4 ikke egner seg til den slags pga. en relativt stor hotspot midt i synsfeltet. Mr. Totem EXIF: Sigma 30/1.4, ISO 200, 1/1600 sek, f/5.6 Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Stilig kontrastfylt bilde. Vinkelen bildet er tatt i, får totemet til å se mektig ut der den strekker seg mot skyene. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Flott bilde. Stor, ruvende totempæl! Strekker seg mot skyene - får inntrykk av at den ser sånn ut for en tilbeder. Flott bilde!! Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Ja, fint kunstverk det der RandiA Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Hvor i all verden fant du denne da? Ganske majestetisk fra denne vinkelen. Bringer tankene mot Rapa Nui. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Ugh! Store høvding må være fornøyd med denne Tom Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 7. april 2009 Forfatter Del Skrevet 7. april 2009 Takker for hyggelige tilbakemeldinger. Hvor i all verden fant du denne da? Den står sammen med en totem-kompis på en lekeplass i nærheten av hvor vi bor. Men hvor de egentlig kommer fra aner jeg ikke. Det skal jeg jammen prøve å finne ut. Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 Det ser ut som om dens vrede kan slå til hvert øyeblikk hvis man ikke adlyder.. Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 7. april 2009 Forfatter Del Skrevet 7. april 2009 (endret) 7. april - Nikkor 12-24/4 Da var (objektiv)ringen sluttet, og jeg begynner øverst på listen igjen. Dagen i dag var litt motsatt av i går - fin først, så BEDRØVELIG. Jeg var selvfølgelig ikke forutseende nok til å benytte sjansen, så dermed ble forholdene som dem ble. Men her er i hvert fall en ærlig presentasjon av Bergenspåsken -09... ... og breiflabb over alt EXIF: 12-24/4 @ 14 mm, ISO 1600, 1/100 sek, f/9 Neste bilde blir for øvrig ikke postet før søndag eller mandag, avhengig av helgeværet på Hamlagrø... Endret 7. april 2009 av arnold_layne Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 Du verden, det var da originale greier, det så jo helt majestetisk ut. Et spennende scenario RandiA Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå