Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Temperatur problemer med hovedkort

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har ett P5VD2-MX hovedkort. Hele PC'en er treig, spesielt når jeg spiller. Broren min har ca den samme PC'en bare litt dårligere komponenter, han kjører de samme spillene masse mer stabilt og med høyere fps osv.

Jeg tror noe er veldig gale med hovedkortet. Jeg sjekket temperaturen gjennom PC Wizard og alle temperaturene er under 40C bortsett fra "Mainboard Temperature" som ligger på over 80C og nesten 90C når PC'en jobber med noe. Jeg testet å putte fingeren på en av transistorene på hovedkortet (tenkte kanskje målingene var feil) og holdt nesten på å brenne meg.

Det jeg lurer på er, noen måte jeg kan fikse dette problemet ? Eller må jeg rett og slett kjøpe meg nytt hovedkort ? Jeg kan si på forhånd at kjøling er ikke problemet.

På forhånd takk for all hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det kommer noen rare "tsst" lyder fra hovedkortet hver gang skjermen "gjør noe" om det ringer en bjelle ;p

Hvilket skjermkort har du? De "tsst" lydene som du kaller det kommer sannsynligvis fra dette hvis det forekommer hver gang du scroller en side, spiller etc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...