Gå til innhold

Få Websiden til og sentrere seg på siden

Anbefalte innlegg

Hei

Er det noen som kan hjelpe meg med og få til dette?

Har brukt frontpage til og lage siden, om det er en kode eller en innstilling i fronpage man kan gjøre for og sentrere hele siden, helst så det justerer seg etter hva den enkelte som er inne på siden selv har av skjerm, hvis det er mulig da.

Og før noen andre kommenterer det, så ja, jeg bruker FronPage.

Sikkert dårlig for dem som kan noe annet, men du verden hvor mye enklere enn DreamWeaver, og mange andre

programmer jeg har prøvd...

Så slipper dere og klage på at jeg har brukt det.

Håper noen kan hjelpe.....

MVH

Petter

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pakk inn siden i et ytre div-element og knytt denne CSS-egenskapen til elementet:

div.element {
  width: 800px; /* Velger du selv */
  margin: 0 auto;
}

Det er den eneste metoden jeg vet om, - FrontPage kan du ikke stole på.

Endret av Fredrikern
Lenke til kommentar

For at det skal fungere, Fredrikern, må div.element ha en forhåndsbestemt bredde. Det skal også være mulig å benytte samme metode på body, men litt usikker på om dette støttes av alle nettlesere (hvorfor skulle det ikke støttes?).

Lenke til kommentar
-tagen skal ikke brukes. Du kan gjøre som foreslått over, eller løse problemet på følgende måte.

#container {
  width: 50em;
  margin-left: auto;
  margin-right: auto;
}

Husk at man kan korte ned flere css-verdier: margin-left og margin-right kan skrives som margin: (opp) (høyre) (ned) (venstre) eventuelt margin: (opp/ned) (høyre/venstre)

Eksempler:

#container {
padding: 1em 0 2em 4em;
}

Lenke til kommentar

Jeg er selvfølgelig klar over at det finnes kortversjoner av mange CSS-tagger. Det er i mange tilfeller mindre intuitivt å lese

enn det er å lese

margin-left: auto;
margin-right: auto;

.

Endret av phfjeld
Lenke til kommentar

Jeg vil anbefale deg å lære HTML og CSS så du kan kode selv. Det er ikke så veldig innviklet hvis du bare skal lage enkle nettsider. FrontPage er en dårlig WYSIWYG-editor og kommer til å bli et evig mas, - oppsettet blir ikke slik du ønsker det skal være og det er vanskelig å få noen god kontroll.

En god guide for å komme i gang med HTML og CSS finner du hos HTML Dog.

Lenke til kommentar

OKI, jeg er ikke veldig god til dette, og har ikke spes lyst til og trenge og sette meg inn i html SLIK slik at jeg kan sitte og skrive det, da f.eks. FrontPage faktisk lager sidene slik jeg selv vil har dem. Se bort i fra det med sentreringen. Slik jeg lager siden i FP slik blir den på nett... Kan ikke si jeg har sett noe annet program som har fått til det på en like enkel måte.

Prøvd Dreamweaver, ikke like enkelt der. Var borti et annet også, som skkulle være meget bra og eneklt og var også et WYSIWYG Editor. Men nei, FP er fremdelses enklere.

Blir bare surr i hodet mitt da det blir så mye koding, mildt sagt.

Sorry altså....

Lenke til kommentar

Ok :wee:

Dreamweaver er først og fremst koding (Alt er handler jo om koding :p)

Det er bare FrontPage som du kan designe fra design delen og ikke kodingen. Og hvis du ønsker å drive med Dreamweaver, lær HTML / CSS her: http://www.htmldog.com

EDIT:

Innlegg nummer 1000

Endret av Gjest
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...