iamluka Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 8. april med den store månen var veldig flott. Er litt uenig med deg på dagens. Jeg synes ikke det var så ille med det uskarpe i fronten. Lenke til kommentar
kaian Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 8. april med den store månen var veldig flott. Er litt uenig med deg på dagens. Jeg synes ikke det var så ille med det uskarpe i fronten. Helt enig. Det er kult å se hva du får til med 400mm, -det er endel som synes det blir trangt en god stund før det... Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 13. april 2009 Forfatter Del Skrevet 13. april 2009 (endret) Jeg syns det var litt for mye uskarpt der. Litt tenkte jeg nok det ville bli, men ikke så veldig. Lurer litt på om jeg ikke må prøve enda mindre blenderåpninger enn jeg er på her. Neste tur tror jeg at jeg dropper å ta med hunden. Må jo holde han i bånd mtp rein og fjellfinner med gevær, så det rykker og trekker i tauet mens jeg holder på med å ta bildene. Og nå venter X-antall liter vann som må fjernes.. mens jeg var borte på tur har det rent smeltevann inn i kjelleren. ... Takk for kommentarene, det er hyggelig å vite at noen ser på bildene av og til. Endret 14. april 2009 av pybalto Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Håper du har fått tømt kjelleren. Som det allerede er nevnt, så skal du ikke være så misfornøyd med det siste bildet. Bildet viser et mektig landskap; uskarpheten foran og størrelsen på reinsdyra hjelper på det. Hvs du absolutt vil ha mindre uskarp bakgrunn, så er nok stativ og mindre blender løsningen. Det kan også en ide å leke med flytte fokus slik at det blir skarp frem til reinsdyrene og la bakgrunnen bli uskarp. Tom Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 15. april 2009 Forfatter Del Skrevet 15. april 2009 Jo.. kjelleren er tom den. Det har ikke blitt noe bilder på meg de siste dagene, har hatt tankene på helt andre områder enn foto. Men får se om det ikke blir til noe i morgen, jeg leste i avisa at reinflyttinga er i gang, så jeg tenkte å ta meg en kjøretur over fjellet til Varangerfjorden. Hadde vært kult om man traff de store flokkene de har på den siden.. å få et par tusen dyr med på ett bilde hadde gjort seg bra tror jeg. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Jo.. kjelleren er tom den. Det har ikke blitt noe bilder på meg de siste dagene, har hatt tankene på helt andre områder enn foto. Men får se om det ikke blir til noe i morgen, jeg leste i avisa at reinflyttinga er i gang, så jeg tenkte å ta meg en kjøretur over fjellet til Varangerfjorden. Hadde vært kult om man traff de store flokkene de har på den siden.. å få et par tusen dyr med på ett bilde hadde gjort seg bra tror jeg. Reinflytting hadde gjort seg. Husk stativ. Tom Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Reinflytting hadde gjort seg. Husk stativ. Tom Håper på reinflyttingbilder jeg også! Stativ er et must på 400mm, ekstra spesielt hvis man skal ha bilder som krever stor dybdeskarphet.. Små utsnitt som hinter om det storslåtte landskapet rundt er flotte saker - helt enig med Tomsi! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå