Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med oppstart av splitter ny pc

Anbefalte innlegg

Hei!

For en snau uke siden fikk jeg min nye PC fra Komplett. (http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=344159) Jeg satte sammen PC'en sammen med en venn av meg, og alt gikk veldig greit. Jeg innstalerte winxp og foreløpig var alt i orden. Jeg innstalerte så medfølgende drivere til hovedkort og skjermkort. Da jeg så skulle reboote for at driverne skulle komme ordentlig i gang kom ikke PC'en lenger enn til like etter windows boot screen. Det var sent på kveld og jeg orket ikke bry meg mer om det.

Neste dag når jeg skulle starte PC'en skjedde det samme igjen. Jeg prøvde å boote fra CD og da fikk jeg til slutt hompet den i gang. Jeg lastet ned noe av det mest nødvendige før jeg slo av PC'en på nytt.

Neste dag når jeg skulle starte PC'en slo den seg helt vrang. Jeg kom ikke forbi windows boot screen. Istedenfor den blå velkomsskjermen får jeg en svart skjerm. Jeg har prøvd å reinnstalere windows flere ganger, men det fører ingen vei. Jeg har også prøvd å boote fra en annen hdd uten hell.

Noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har muligheten for å sjekke om strømforsyningen fungerer ved å "jumpstarte" den. Om du ønsker dette (for å eliminere feil), så bruk denne guiden fra Hardware.no. Dette kan du gjøre om du ønsker å sjekke om strømforsyningen din virker. Ta forhåndsregler om du forsøker dette punktet.

Vil også anbefale deg å lese igjennom denne guiden fra Hardware.no, om hvordan bygge pc selv, for å slippe fallgruvene.

:)

Lenke til kommentar
Ikke noe annet en at jeg ikke vil at du skal få x-antall watt rett gjennom kroppen. Om du følger punktene steg for steg og gjør dette korrekt, skal det ikke være noen fare for dette.

Litt watt gjennom kroppen er ikke farlig, værre med mye amp.

Lenke til kommentar

Har nå kommet så langt at jeg får startet PC'n og har kommet fram til at det som skaper problemene er skjermkortdriverne. Når jeg skal innstalere driverne som fulgte med skjermkortet får jeg opp en melding om at det ikke er sikkert om de er godkjent for WinXP. Noen som vet noe mer om det? Her er skjermkortet: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=439020

Anyone?

Endret av Graedler
Lenke til kommentar

De at disse driverne ikke "godkjennes" av Windows betyr bare at de ikke er digitalt signert av Windows, du kan trygt ignorere dette. Jeg vil likevel anbefale deg å gå til produsentens hjemmeside for å laste ned de nyeste driverne. De drivere som blir pakket på CD er som oftest eldre versjoner av driverne, da det har kommet nye i mellomtiden.

Søk her, for riktige drivere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...