morgan_kane Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 (endret) hei, vurder sterkt å kjøpe meg bil, skal ha god motor, være driftsikker og ha lite feil. skal koste rundt 25000og 35000kr. vil helst ha manuelt gir. skal ikke være stasjonsvogn. skal være nyere en 1995 modell Endret 30. mars 2009 av morgan_kane Lenke til kommentar
metrakit Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 hei, vurder sterkt å kjøpe meg bil, skal ha god motor, være driftsikker og ha lite feil. skal koste rundt 25000og 35000kr. vil helst ha manuelt gir. skal ikke være stasjonsvogn. volvo 740,940 eller golf Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 (endret) Satt nettopp i samme posisjon som deg og ende opp med Renault Megane 2.0 RT 8v 1996. Jeg lurte og lenge på hva jeg skulle kjøpe og i begynnelsen så jeg etter kun spesifiserte biler, dette kom jeg ingen vei med. Tenkte meg om og fant ut at den første bilen fikk heller være litt "sjip" så fikk jeg kjøpe en annen når jeg hadde mer penger å rutte med. Ting som du også bør tenke på ved kjøp av bil er noe som utgjør en relativt stor kostnad av det totale beløpet på hva bilen koster, nemlig forsikring og drivstoff forbruk. Andre tips jeg kan komme med er å ikke haste et kjøp og se heller på litt lenger sikt etter gode tilbud, og ikke se etter noe spesielt. Gå på finn.no, avansert søk og legg inn f.eks. 10000-35000 i pris og fylke du bor i, sorter etter pris og se igjennom etter hva som kan være aktuelt. Noe spesiell bil vil jeg ikke anbefale, etter som de fleste i den prisklassen har sine feil, enten er det rust, motoren kan fjuske, de er kjørt mye, kjedelig eller ser helt blendende stygge ut. Du kan heller tenke på hvilke av disse du lettes kan leve med. Endret 31. mars 2009 av Slettet+3165 Lenke til kommentar
1915 Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 (endret) volvo er jo så treig å få opp i fart. og volvo er ikke billig å kjøre med. men trafikksikker er de Endret 31. mars 2009 av Danielsm Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 men trafikksikker er de Ikke de man finner i den prisklassen. Lenke til kommentar
Bearar Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 I forhold til tilsvarende biler i samme prisklasse, så. Jeg er i samme situasjon som trådstarter, bare at jeg ikke er så nøye med årsmodell. Har tenkt mest på Audi 80/90 for min del. Lenke til kommentar
metrakit Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 volvo er jo så treig å få opp i fart. og volvo er ikke billig å kjøre med. men trafikksikker er de volvo med turbo motor går jo ganske greitt da:) 2.3l 170-200hk er null problem Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 men trafikksikker er de Ikke de man finner i den prisklassen. S40 1997 får 4 ncap stjerner, i motsetning til f.eks Audi A4 1997 som får 2.5, de starter på rundt 30000 begge to. Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 volvo er jo så treig å få opp i fart. og volvo er ikke billig å kjøre med. men trafikksikker er de volvo med turbo motor går jo ganske greitt da:) 2.3l 170-200hk er null problem Ja, men budsjettet i denne sammenhegen er 25-30000kr og bilen skal minimum være en 95 modell, får vel ikke så mange volvoer med turbomotor som er i god stand og fyller kravene til trådstarter! Mange kjøper seg Golf som 18-årsbil, spesielt golf 3 er veldig populært som førstegangsbl, kanskje litt for populært! Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Vil ikke anbefale volvo TIC. Bruker fort rundt 1,5 liter på mila. Det blir fort dyrt om du skal råne litt sammen med venner. http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=16882217 http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=16237156 Lenke til kommentar
1915 Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 volvo har aldri reklamert for lavt forbrukt. volvo er ikke billig å kjøre med Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 2. april 2009 Forfatter Del Skrevet 2. april 2009 (endret) Føler at det blir for mye Volvo snakk her. Jeg vil ikke kjøre Volvo. Noe lignende som Gryterett poster er den veien jeg vil gå. Det med at jeg sier 1995 som maks års grense er at jeg ikke vil ha en gammel bil som får feil i ett. er ikke så fan av skru så mye. Endret 2. april 2009 av morgan_kane Lenke til kommentar
1915 Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 da er det lurt å nevne det da litt tidligere hvilke biler du IKKE vil ha Lenke til kommentar
hakkannen Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Føler at det blir for mye Volvo snakk her. Jeg vil ikke kjøre Volvo. Noe lignende som Gryterett poster er den veien jeg vil gå. Det med at jeg sier 1995 som maks års grense er at jeg ikke vil ha en gammel bil som får feil i ett. er ikke så fan av skru så mye. Det kan også oppstå feil på biler nyere enn 1995-mod. (bare til opplysning ) Min 2002-modell Seat har vært en økonomisk fadese og til stor irritasjon når det gjelder feil. Kom feil på deler etter 2-3 år som andre bilmerker ikke skifter ut på 15 år (motorfester, lasteventil, alvorlige bremsefeil, hjulopphengsfeil, dørlåser, lekkasjer, motorstyringsfeil++). Samtlige deler er merket VW/Audi, så har mistet min tro på noe som helst fra VAG-konsernet. Er du opptatt av lite skruing ville jeg valgt japansk var jeg deg, de er gjerne ikke det sprekeste sånn designmessig, men kvaliteten er god. Bakhjulstrekt Opel er heller ikke feil om du kommer over et godt eksemplar. Lette å fikse om noe skulle gå galt, men med flere feil enn japansk. Har flere kamerater med Opel 1995+, de har måtte lære seg å skru bil for å si det sånn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå