Kea Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Hei... jeg har altså en bærbar Packard Bell datamaskin... med er DDR2 32 MB skjermkort. Jeg spiller jo WoW en del.. jeg har satt ned videokvaliteten på spillet for høyere framerate. Allikevel, etter kanskje etter en halvtime-time begynner det å hakke innimellom. Vanligvis står det mellom 7-11 fps. Men når det ahkker sånn er det mellom 0-2 fps.. hakkingen varer ikke lenge, men skjer alltid hvert 5-7. minutt, og kan vare opp til 3 minutter. Jeg skjønner ikke dette, videokvaliteten står på det laveste. Kan skjermkortet bli varmt? Og hvis, kan det være det som forårsaker hakkingen? Eller kan det være fordi pcen rett og slett er varm (den blir utrolig varm etter en stund)? Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Godt mulig at det er varme ja og at skjermkortet klokker seg ned for at det blir for varmt. Last ned HWMonitor og ha det gående i bakgrunnen når du spiller. Det registrerer makstemp, mintemp og nåværende temp. Lenke til kommentar
thekiwi Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 hvor gammel er pc'en ? vilken model er det ? og en pc med 32m skjerm minne er dårligere en min bærbare jeg fikk for 8 år siden, og den fikk jeg fra statten( aka billig pc), og den hadde 64mb. så at du klarer og spille wow er utrolig nesten. Lenke til kommentar
Kea Skrevet 30. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2009 (endret) Okei, jeg har lastet det ned... men er det noe jeg kan gjøre for å hindre denne irriterende hakkingen? Ville det hjelpe å kjøpe et eksternt skjermkort? Det står forresten 40 grader Celsius... det ville vært høyere hadde jeg ikke hatt en ekstern kjølevifte. Jeg aner ikke hvilken modell det er... Tipper også 6-7 år. Endret 31. mars 2009 av Tweety-bird Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Trur ikke du finner eksternt skjermkort som fungerer til din. 7-8 år betyr at du kan ikke ha noen forventninger om å kunne bruke noe av dagens teknologi. Regner med 40C er idle temperatur, at du nå bare bruker laptopen til surfing osv. Ha programmet gående når du spiller, og sjekk temperaturen når hakkingen kommer. Lenke til kommentar
Kea Skrevet 30. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2009 Vel, til det du sa om ekstern skjermkort... jeg fant et eksternt lydkort som er fullstendig kompatibel med dataen min... er det kanskje noe annet med skjermkort? Og jeg sjekket temperaturen ved lav framerate... og det stod 40 grader celsius. Men jeg tror ikke det programmet funker helt som det skal på min pc, for på den stasjonære (samboeren har stasjonær) viste det også rundt 40 grader, og der funker jo alt perfekt. En annen ting er at det ser helt annerledes ut på min pc enn på hans... Den til venstre er hvordan det ser ut hos meg, og til høyre hos han Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Da er det sikkert pga at din latptop er så gammel at den ikke har temperaturmålere på CPU/GPU som programmet kan lese av, unntatt på harddisken. Du har en laptop som bare så vidt er fra 2000-tallet. Du kan ikke forvente så mye fra den idag. Lenke til kommentar
thekiwi Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 bruk litt penger på en ny en så kan du få mye bedre pc til 5-6k lett. Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Helt klart maskinen som rett og slett ikke er god nok til å kjøre spillet. Hopper du opp til 7000kr så får du maskiner med Ati HD4650 skjermkort eller Nvidia 9600m GT. Med en slik maskin ville du kunne kjørt WoW mye bedre. Lenke til kommentar
thekiwi Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Helt klart maskinen som rett og slett ikke er god nok til å kjøre spillet. Hopper du opp til 7000kr så får du maskiner med Ati HD4650 skjermkort eller Nvidia 9600m GT. Med en slik maskin ville du kunne kjørt WoW mye bedre. jeg må si meg 100% enig. og om du bruker den som en stasjonær råder jeg deg til og kjøpe det siden den er billigere når det gjelder pris/ytelse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå