HValder Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Har ved flere anledning opplevd at eg kan gløyme å slå av alarmen om morgonen og likevel kunne spasere rett forbi sensorane utan at alarmen går av. Securitas har vore innom to gonger og konstatert at det ikkje er noko gale, men det skjer gang på gang likevel. Seinast for nokon dagar sidan hadde snekkaren vår låst seg inn i huset mens eg var borte utan at det gjekk nokon alarm. Det eg lurer på er om eg har rett til å kreve månedsavgiftene tilbake? Føler at eg har betalt for falsk sikkerheit. Lenke til kommentar
comsy Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Høres snodig ut, og mye tyder på att systemet ikke fungerer optimalt. Men hvis følgende senario skjer, så har du et mulig svar. Trådløst alarmanlegg. Når en detektor detekterer bevegelse, så sover den i 5 minutter for å spare batteri. Altså kan du gå ut og aktivere detektorer, og slå på alarmen, så kan snekkeren komme å passere de samme detektorer innen 5 min, uten att alarmen løser ut. Så fort han går inn i en sone du ikke har vært, så skal alarmen løse ut. Har du magnetkontakt på inngangsdøren, så skal alarmen løse ut. Om natten kan det være skallbeskyttelse. dvs, att alarmen ikke løses ut av bevegelses detektorer, men av dør magneter, glassbrudd detektorer og lignende. Derfor vil kun inntrengning i huset utløse en alarm, og ikke bevegelse i huset. Dette er bare opplysning om mulige årsaker, men i snekker tilfellet har jeg vel heller tro på att det er en feil med systemet ditt Lenke til kommentar
HValder Skrevet 15. april 2009 Forfatter Del Skrevet 15. april 2009 Ja visste at det var en feil med systemet, spørsmålet var om eg har rett på nokon form for refusjon. Var ein kar her frå securitas å satt inn ein ny detektor. Snakka med securitas nyleg og dei påsto at systemet må ha vert defekt i meir enn 10 dagar, men korlesi skal dei kunne bevise at det ikkje er tilfellet, eller eg bevise at det er tillfellet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå