Krøllalfa99 Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Hei Jeg driver på å prøver å finne ut hva jeg skal velge som studiespesialisering innen økad studiet. Jeg går på TØH og akkurat nå heller det mot retningen økonomisk styring som også gir mulighet til å bli autorisert regnskapsfører. Noen som jobber som regnskapsfører her, evt. har tatt økonomisk styring som kan gi meg noen pekepinner på hvordan en evt. arbeidshverdag innen dette yrket blir? Lenke til kommentar
Balsfjord Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Jeg har bachelor i revisjon, men jobber som regnskapsfører i byrå. Alternativet er å jobbe som økonomisjef ved en større bedrift og ha full styring på alt som inn og ut. Det positive med å jobbe i byrå er at du kommer over veldig mange forskjellige bransjer, f.eks. alt fra Ronald McDonald til større konsern. Kravene de stiller til rapportering er høyst forskjellige. Hverdagen vår er styrt av frister gjennom hele året. Mva-frist, terminoppgaver, lønns-og trekkoppgaver, selvangivelse for AS og næringsdrivende, innsending av regnskap til brreg etc. Perioden fra januar til juni er veldig travel, men så er det noe roligere utover sommeren. Mva-fristen som før var den 10/8 er flyttet til den 31/8 slik at også vi kan ha lang sommerferie uten å jobbe i hjel oss i august. Jeg jobber ute hos kunde to dager i uka. Greit for både miljøforandring og at man lærer seg flere forskjellige regnskapssystemer. Vet egentlig ikke helt hva jeg kan fortelle deg, men bare spør, så kan jeg prøve å svare. Lenke til kommentar
abcfm Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 Jeg har bachelor i revisjon, men jobber som regnskapsfører i byrå.Alternativet er å jobbe som økonomisjef ved en større bedrift og ha full styring på alt som inn og ut. Det positive med å jobbe i byrå er at du kommer over veldig mange forskjellige bransjer, f.eks. alt fra Ronald McDonald til større konsern. Kravene de stiller til rapportering er høyst forskjellige. Hverdagen vår er styrt av frister gjennom hele året. Mva-frist, terminoppgaver, lønns-og trekkoppgaver, selvangivelse for AS og næringsdrivende, innsending av regnskap til brreg etc. Perioden fra januar til juni er veldig travel, men så er det noe roligere utover sommeren. Mva-fristen som før var den 10/8 er flyttet til den 31/8 slik at også vi kan ha lang sommerferie uten å jobbe i hjel oss i august. Jeg jobber ute hos kunde to dager i uka. Greit for både miljøforandring og at man lærer seg flere forskjellige regnskapssystemer. Vet egentlig ikke helt hva jeg kan fortelle deg, men bare spør, så kan jeg prøve å svare. hei! hvordan er det med lønna, og trives du med jobben din. Hva slags utdanning hadde du? Lenke til kommentar
rarnfinn Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 hei! hvordan er det med lønna, og trives du med jobben din. Hva slags utdanning hadde du? Lønna er det du gjør deg fortjent til. Den gang jeg begynte som regnskapsfører begynte jeg på 300` - men iløpet av 2 år hadde jeg gått opp 140`. Jobber en og står på så får en den lønna en fortjener uansett hvilket yrke eller bransje. Tipper begynnerlønn i Oslo i dag ligger på ca 330.000,- dersom du har alle kravene som skal til for å bli autorisert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå