ice eightynine Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Jeg har installert windows xp home edition 2002 på pc'n min, men får ikke noe lyd. Jeg må sikkert installere drivere, men vet ikke hvilke lydkort jeg har. Er det noen som kan hjelpe??? eightynine Lenke til kommentar
Rulator Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 (endret) Innstaller så finner du det fort ut:) hvis du trenger hjelp til å finne drivern etter det plinger du:) eller lettere si hva pc-en din heter Endret 30. mars 2009 av Rulator Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Du har selvsagt sjekket at "demp" ikke er aktivert? Å ja du må selvsagt installere drivere for lydkortet ditt. Lenke til kommentar
ice eightynine Skrevet 30. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2009 Ja, det programmet har jeg installert. Kan det stemme at lydkortet er: Realtek ALC862?? Da har jeg sjekket på PCI / PnP lyd. Forresten, jeg har Packard Bell. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 (endret) Det stemmer nok. Du kan laste ned oppdaterte drivere her. edit: ordnet feil i lenke Endret 30. mars 2009 av roberteh Lenke til kommentar
ice eightynine Skrevet 30. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2009 Takk for linken, roberteh Men jeg fant ikke ALC862 i noen av dem. Vil ALC861 drivere fungere på min pc?? Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 (endret) Har du sjekket både ordinære "AC'97 Audio Codecs" drivere samt "High Definition Audio Codecs"? Pass også på at du laster ned korrekte drivere med tanke på hvor mange kanaler lydkortet ditt innehar. Endret 30. mars 2009 av roberteh Lenke til kommentar
ice eightynine Skrevet 30. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2009 Ja, jeg sjekket alle sammen. Forresten, er disse to forskjellige drivere eller det samme?? Realtek ALC862 @ ATI SB450 Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 (endret) Jeg vil anbefale å prøve "ALC862" driveren. Jeg hadde engang Realtek lydkort selv og jeg brukte denne. Den andre driveren du referer til kan se ut som den samme. Men det også være navnet på brikkesettet til hovedkortet ditt. Litt usikker. Endret 30. mars 2009 av roberteh Lenke til kommentar
ice eightynine Skrevet 30. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2009 Jeg skulle gjerne ha installert ALC862, men jeg finner ikke den på nettet. De sidene som man kan laste ned fra må man registrere seg, og jeg har prøvd, men det går ikke. Vet du hvor jeg kan laste ned denne driveren fra? Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Hverken ALC862 eller ATI SB450 er drivere, men navnet på lydchipen og sørbro chipen på hovedkortet ditt. Av en eller annen grunn finnes ingen informasjon eller drivere til ALC862 (8 kanal HD Audio codec) på Realtek sine sider. Men det er en viss sjangs for at du finner drivere på hjemmesiden til Pakard Bell. Finn ut hva modellnummeret er og skriv det inn i søkefeltet Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Også en mulighet. De refererte driverne skal også i så måte virke. Lenke til kommentar
ice eightynine Skrevet 30. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2009 Problemet er den at uansett hvilke driver jeg prøver å laste ned så går det ikke, fordi jeg mangler SP1 (og SP2) som er minimumskravet. Jeg har prøvd å laste ned fra Packard Bell sine sider også. Jeg har prøvd å laste ned SP'ene, men det går ikke.. :S Jeg vet ikke hva som er årsaken.. kanskje er denne windows versjonen for gammel og begrenset? Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Du har ikke installert Windows selv og i så måte benyttet en ulovlig nøkkel? Man får nemlig ikke lastet ned fra Microsoft sine hjemmesider om man innehar en slik nøkkel. Du kan også laste ned Service Pack 3 for Windows XP her. Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Det er ikke noen grunn til at du ikke skal kunne installere Service-pakke til XP home. Hvis du har prøvd å installere service-pakker på et annet språk en opperativsystemet, f.eks engelsk SP2 på norsk opperativsystem, fungerer ikke det. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Det er viktig å sjekke for korrekte opplysninger. Lenken undertegnede refererte til var på valgfritt språk. Det er også viktig at du har administrator tilgang til maskinen nå du skal installere. Lenke til kommentar
ice eightynine Skrevet 30. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2009 Windows er ekte fra CD, men den er ikke aktivert. Det er 30 dagers prøvetid. Windows update sier at windows må valideres før jeg kan laste ned oppdateringer. Og jeg betaler ikke for å få aktiveringsnøkkel for denne versjonen av XP. Da får jeg heller vente til jeg skaffer meg Vista igjen.. Ahh.. :S Lenke til kommentar
ice eightynine Skrevet 30. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2009 Hæ...plutselig så greidde jeg å validere windows uten at jeg måtte betale.. :S Lenke til kommentar
ice eightynine Skrevet 31. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2009 Sånn, da har jeg greid å installere drivere og endelig fått lyd på pc'n Takk for hjelpen alle sammen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå