Maranello Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 (endret) Har planer om å kjøpe følgene: Sony KDL-40W4500 Sony DAV-DZ560 Playstation 3 WD TV Altibox HD fra Lyse Altibox har jeg allerede (HDMI utgang). Er usikker på hva som er beste måte å koble dette opp på. Siden det kun er 3 HDMI innganger på TV, kommer jeg til å kjøpe en HDMI switch. Målet mitt er å få best mulig kvalitet med det utstyret jeg skaffer, med switchen får jeg jo brukt HDMI tilkobling til alt. Det jeg står igjen med da er lyden, er usikker på hvordan dette fungerer.. Hva er den beste måten å koble på for å få best mulig lyd i fra alle enhetene? Tv'en har jo en optisk lydutgang, holder det at jeg kobler denne til anlegget? Eller burde jeg ha koblet enhetene (ps3, wd-tv) opp til anlegget hver for seg? Endret 30. mars 2009 av Maranello Lenke til kommentar
Junkers Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 (endret) Har planer om å kjøpe følgene: Sony KDL-40W4500 Sony DAV-DZ560 Playstation 3 WD TV Altibox HD fra Lyse Altibox har jeg allerede (HDMI utgang). Er usikker på hva som er beste måte å koble dette opp på. Siden det kun er 3 HDMI innganger på TV, kommer jeg til å kjøpe en HDMI switch. Målet mitt er å få best mulig kvalitet med det utstyret jeg skaffer, med switchen får jeg jo brukt HDMI tilkobling til alt. Det jeg står igjen med da er lyden, er usikker på hvordan dette fungerer.. Hva er den beste måten å koble på for å få best mulig lyd i fra alle enhetene? Tv'en har jo en optisk lydutgang, holder det at jeg kobler denne til anlegget? Eller burde jeg ha koblet enhetene (ps3, wd-tv) opp til anlegget hver for seg? Ser bare at du lister opp 3 bildekilder har, så jeg ser ikke helt behovet ditt for HDMI svitsj ? Ville personlig satset på et bedre lydanlegg. Sonyen har kun 2 digitale lydinnganger, ingen analoge, så her er du allerede short i forhold til kildene dine. Lyden fra dette anlegget er heller ikke særlig bra. Sats heller på en separat hjemmekinoforsterker, som har alle nødvendige lydinnganger og lyd i en helt annen klasse. Kjøp noen rimelige kvalitetshøyttalere, som uansett langt overgår de små fisleboksene fra alt-i-ett pakken. surround.no har gode forsterkere fra Yamaha, og gode høyttalerpakker. Evt. er det mange gode brukttilbud på finn.no om dagen, da mange nå bytter ut forsterkerne sine for å få HD-lyd dekoding (blu-ray). 75% avslag på nypris er vanlig for 3 år gammelt utstyr ! Lykke til ! Endret 3. april 2009 av Junkers Lenke til kommentar
Maranello Skrevet 15. april 2009 Forfatter Del Skrevet 15. april 2009 Ok... Fant nå ut at DTS lyd fra WD-TV ikke fungerer om jeg kobler WD-TV til TV og videre til anlegg med toslink. Da er spørsmålet på nytt hvordan det er best å koble. Kan jeg f.eks koble WD TV til anlegget/dvd spiller med HDMI og videre til TV med HDMI? Ser at DVD spilleren har 3 HDMI innganger... Prøver å "tegne" for å vise hva jeg tenker. Går dette ann: WD TV--(HDMI)-----> PS 3----(HDMI)-----> Surround/DVD ---(HDMI)--> TV Altibox--(HDMI)-----> Kan jeg på denne måten bruke HDMI inngangene/utgangen på anlegget som en slags mellomstasjon? Lenke til kommentar
Junkers Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Ok... Fant nå ut at DTS lyd fra WD-TV ikke fungerer om jeg kobler WD-TV til TV og videre til anlegg med toslink. Da er spørsmålet på nytt hvordan det er best å koble. Kan jeg f.eks koble WD TV til anlegget/dvd spiller med HDMI og videre til TV med HDMI? Ser at DVD spilleren har 3 HDMI innganger... Prøver å "tegne" for å vise hva jeg tenker. Går dette ann: WD TV--(HDMI)-----> PS 3----(HDMI)-----> Surround/DVD ---(HDMI)--> TV Altibox--(HDMI)-----> Kan jeg på denne måten bruke HDMI inngangene/utgangen på anlegget som en slags mellomstasjon? 1. Hvorfor kjøre Toslink via TVen ? Det normale er å kjøre rett fra kilde til anlegg. Men, som sagt har anlegget en inngang for lite i forhold til dine 3 kilder. 2. Hvor står det at Sony anlegget har 3 HDMI inn ? Såvidt jeg kan se har det kun HDMI ut fra DVD spiller. 3. Regner med at du tar skrytet av de 850 wattene som får gulvet til å gynge med en klype salt når du sjekker effektforbruket til anlegget som er 170W ! Lenke til kommentar
Maranello Skrevet 16. april 2009 Forfatter Del Skrevet 16. april 2009 1. Har kun to toslink innganger på anlegget, derfor hadde jeg en ide om å ta all lyd via TV, men siden den ikke overførte DTS lyd ifra WD-TV kom jeg opp med "tegningen" over. 2. Glemte å si at jeg har byttet anlegg til Sony HT-SS1300. Den har 3 HDMI inn og en HDMI ut. Overfører HDMI DTS, 5.1 osv? 3. Er klar av at det ikke er noe spesielt kraftig, men så har jeg en liten stue også... Lenke til kommentar
Maranello Skrevet 16. april 2009 Forfatter Del Skrevet 16. april 2009 Fint om noen kunne svart på dette innen lørdag, da jeg evt bestiller Sony HT-SS1300. Helt sikkert noen som har lignende utstyr som vet. Går dette ann: WD TV--(HDMI)-----> PS 3----(HDMI)-----> Surround/DVD ---(HDMI)--> TV Altibox--(HDMI)-----> Kan jeg på denne måten bruke HDMI inngangene/utgangen på anlegget som en slags mellomstasjon. Vil ha 5.1, DTS o.l ifra PS3, WD-TV og AltiBox. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå