clasics Skrevet 26. april 2003 Del Skrevet 26. april 2003 Har selv et c-50, og er godt fornøyd med kvaliteten på bildene fra kameraet. Det eneste jeg er misfornøyd med er hastigheten på autofokusen. Har tatt en del bilder av folk som hopper på ski. Og da må jeg først få en kar til å stille seg ca. der jeg skal ta bildet, og låse autofokusen. Deretter setter hopperen utfor og autofokusen er klar og det er mulig å ta bildet. Dersom en ikke bruker denne teknikken blir bildet tatt lenge etter at hopperen har landet. Panorering funker ikke. Jeg vurderer og bytte til et G3 kamera, da dette faller i smak angående spesifikasjoner og bildekvalitet. Likevel har jo kameraet fått pes for autofokusen - i hvert fall hva å klare og fokusere i mørket angår. Lurer på om dette gjelder i godt lys også. Tenkte liksom at G3 likevel var i en annen divisjon enn C-50? Kan man panorere med G3? Vil G3 klare å ta slike sportsbilder jeg snakker om? Forslag på andre kameraer som er gode på slike bilder som beskrevet overfor mottas også gjerne. Lenke til kommentar
svingen Skrevet 27. april 2003 Del Skrevet 27. april 2003 vel det er som regel mulighet til og stille inn på manul instillinger osv,det du kanskje burde gjøre som ofte funker det og "følge" han som skal hoppe på ski og trykke ned "shoot" knappen lit da stiler den seg inn lisom får så og trykke den "hardt" ned når du skal ta bilde da går det mye fortere lisom,vis du stiller den til og ta "rask" bilde etter hveradre er det som regel 1 bilde som er bra minst lisom...... har ikkje hat noe problem med det her på mit canon a 70,men eg må som regel "sikte" lit først og trykke ned knappen lit så den får zooma og rota til før eg skal ta bilde,da er det som regel raskt Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 27. april 2003 Del Skrevet 27. april 2003 Canon PowerShot G3 har tregere autofokus enn Olympus C-50. Hvis du vil ha virkelig god autofokus er jeg redd for at du må gå for et godt speilrefleks. Casio Exilim EX-Z3 har også rask autofokus, men siden du allerede har C-50 er vel neppe dette noe alternativ. C-5050 kom også dårligere ut enn C-50, så heller ikke dette er noe alternativ. Tester av C-50 og C-5050 kommer i løpet av uken. MLW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå