Gå til innhold

Aprilfest 2009 - Kjetil-H - Gatefotografi

Anbefalte innlegg

Hehe, det står 'ny volvo under innkjøring' på klistremerket i vinduet, så det får vi vel bare tro på? Tråden fra bildet med de gamle med paraplyen er ganske tynn, men jeg er glad jeg slapp å bryte rekka. 'Thankfully, human gesture trumps all technical imperfection' sier iallefall Joe McNally.

Strømforsyning er skaffet, og dette ble siste bilde fra den preflashede filmen, så nå skal nok resten gå som planlagt. Og hvilken ondskapsfull plan... :)

Endret av Kjetil-H
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk :)

En dykker leter etter søppel på bunnen av elva og et veltet og malplassert trafikkskilt bryter vannoverflata. Prøvde å gjøre det enkelt, den grafiske effekten hadde nok vært sterkere uten hjelp fra taklampa. Skal prøve å unngå gjentakelse i kveld..

Dette er fra søndag, Bydagen, dagen da studentene som til høsten skal rive byen i den tre uker lange Uka gir noe tilbake til byen. Årets oppdrag var å 'stoppe elva' og rydde bunnen for søppel. Det ble en imponerende mengde sykler, handlevogner og metallskrot, men hva med dette skiltet?

Lenke til kommentar

Hehe, jeg prøvde å plassere kumlokket i forkant som en nøkkel. Det var mandag, jeg var trett og irritert etter uhellet som skjedde foregående natt, jeg hadde dårlig tid og jeg lette etter en metafor for dritt, kaos, etc, kunne ikke annet enn smile av denne rekken av tenkende positurer.. :)

Lenke til kommentar

Tjueførste dag: Så nær.. (mål)

post-25194-1240783891_thumb.jpg

Tror dette blir begynnelsen på en brå slutt. Kjøpte fem ruller Ektar 100 (ny fargefilm fra Kodak med sterke farger, god skarphet og fint korn) som jeg kun rakk å skyte to ruller med. Tenkte å skyte denne den siste uka for å bryte opp mønsteret og lage siste kapittel i en helt annen stil. Dette er bildet fra tirsdag, første delvise selvportrett, en illusjon av et slags bilde av meg som fotograferer.

Det kommer et par bilder til, men skanneren har brent seg litt i hjernen, og vandrer nå på de evige jaktmarker. Derfor ser jeg ikke noen lett måte å fortsette på denne gang.

Lenke til kommentar

Mange fine gatebilder - kornete, grå og mørke - men fulle av historier og menneskeskjebner.

(Alternative) Parkeringsmuligheter og utedo var morsomme glimt, men de helts store var Påske og Slukker Sorgen - sistnevnte fikk meg til å sitte lenge og tenke..

Heldigvis oppmuntrer det med litt barnedans når butikkene er stengte! ..Og mafioso-duen! :)

Takk for spennende bilder!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...