Kjetil-H Skrevet 19. april 2009 Forfatter Del Skrevet 19. april 2009 (endret) Femtende dag: Paraply mot duer Endret 19. april 2009 av Kjetil-H Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Hehe, flott øyeblikksbilde! Det sammenbitte uttrykket lyser "vi skulle aldri ha våget oss ut i dag" lang vei. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Femtende dag: Paraply mot duer Ja, fint øyeblikksbilde..litt kornete stil, men det er vel valgt bevisst.. RandiA Lenke til kommentar
Kjetil-H Skrevet 19. april 2009 Forfatter Del Skrevet 19. april 2009 (endret) Veldig bra bilder, med spennende historier. Gir masser av inspirasjon til å prøve genren! Takk! Jeg liker hvordan ...festene samler ulike sjangre, utøvere og publikum på ett sted. Jeg hadde aldri hatt energi til å gå rundt en måned på denne måten utenfor denne konteksten, så da er det fint å kunne gi noe tilbake Slukker sorgen var et fint og dybt bilde, på så mange plan. Ikke bare datoen, temaet, kirken og refleksjonene, men også (de ensomme?) personene utenfor kirken. Det var disse skikkelsene jeg lette etter da jeg tok bildet om og om igjen. Når det både ble enn mann utenfor døren og to sittende på benken ble det mye mer interessant. Selve kirkebygget kommer ikke så godt frem i seg selv.. Hehe, flott øyeblikksbilde! Det sammenbitte uttrykket lyser "vi skulle aldri ha våget oss ut i dag" lang vei. Ja, enten dette, eller et litt sårbart uttrykk ut fra hvordan han holder hånden hennes.. Jeg lette etter noe å sette de litt selvgode og arrogante duene mot.. litt kornete stil, men det er vel valgt bevisst.. Vel, det er en gang sånn det ser ut fra filmen. Liker måten dette skaper en slags konformitet som gjør serien mer helhetlig, men dette er mer synlig bak kulissene hvor det er enda flere bilder som ikke har nådd helt opp.. Endret 20. april 2009 av Kjetil-H Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Hehe, flott øyeblikksbilde! Det sammenbitte uttrykket lyser "vi skulle aldri ha våget oss ut i dag" lang vei.Jeg likte godt dagens bilde. Velger å henge meg på den elokvente hr. Layne, med mindre løyve må søkes. Lenke til kommentar
Kjetil-H Skrevet 20. april 2009 Forfatter Del Skrevet 20. april 2009 Argh. Analogiteten slo seg sammen med demensen og laget liv og røre på badet nettopp. Etter å ha fått filmen over i tanken og funnet frem kjemikaliene ÅPNET JEG TANKEN, og ga filmen som helhet et godt sekund ekstra eksponering ved liten blender. Jeg grugleder meg til å se hvor ujevnt resultatet blir innenfor filmrutene for å se om Lightroom og Vuescan kan få noe ut av det, men klumpen i magen vokser og vokser. Mulig det blir et aldri så lite hull i festen, men da skal jeg komme sintere og sterkere tilbake i festens siste halvdel.. Lenke til kommentar
kaian Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Ai, så kjedelig! Håper det gikk bedre enn du fryktet... Lenke til kommentar
Kjetil-H Skrevet 20. april 2009 Forfatter Del Skrevet 20. april 2009 Jeg skal se på dem igjen etter jobb. Noen var totalt ubrukelige, andre kan reddes på et vis. Har i det minste noen bilder igjen å legge ut før jeg kommer så langt, så kanskje jeg klarer å trylle frem noe med gradient-verktøyet i LR.. Lenke til kommentar
Kjetil-H Skrevet 21. april 2009 Forfatter Del Skrevet 21. april 2009 (endret) Sekstende dag: 5? Siden hunden spiste leksene mine får jeg følge den litt obskure duetråden videre Dette er altså duer som har falt litt utenfor samfunnet og er dømt til et liv på gata hvor de krever inn brødsmuleskatt av eldre og tigger av alle andre.. Endret 21. april 2009 av Kjetil-H Lenke til kommentar
kaian Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 (endret) Hehe, morsomt bilde! Jeg humrer enda :!: edit: hvordan gikk det med uhellet ditt? Fikk du berget noe? Endret 21. april 2009 av kaian Lenke til kommentar
Kjetil-H Skrevet 21. april 2009 Forfatter Del Skrevet 21. april 2009 Syttende dag: Løsningen Første resultat av redningsaksjonen. Beholder det sånn. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Første resultat av redningsaksjonen. Beholder det sånn. Ser det er et eller annet der. Men med den forhistorien har vi muligheten for å få en kultserie. Hvorfor ikke eksperimentere med å "lette på lokket" passe lenge heretter... Motivet var jo uansett morsomt da. Følg lederen? Lenke til kommentar
kaian Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Syttende dag: Løsningen Godt bilde i kraft av motivet, og det har fått et preg som kommer til å minne deg om den gangen du letta på lokket :o) K.n.b: artig ide til en komponent i en dogmeserie :!: Lenke til kommentar
Kjetil-H Skrevet 21. april 2009 Forfatter Del Skrevet 21. april 2009 Jeg prøver så godt jeg kan å innbille meg at han løper etter dua når han får øye på måka, men jeg er ikke sikker på om det er blikkontakt.. Det var litt skummelt første gang, men hvem vet? Kanskje alle gjør det om tre uker? Jeg får til relativt jevn eksponering ved å bruke to gradients av forskjellig lengde med -0.30 i eksponering. Kontrasten er det verre med. Og dette var et relativt lite utsatt bilde.. Lenke til kommentar
Kjetil-H Skrevet 22. april 2009 Forfatter Del Skrevet 22. april 2009 Hehe, i natt skulle tomsi ha vært innom og fotografert en laptop med snubletråd som sa dunk. Dagens bilde kommer til kvelden litt avhengig av lånepctilgjengelighet.. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Hehe, i natt skulle tomsi ha vært innom og fotografert en laptop med snubletråd som sa dunk. Dagens bilde kommer til kvelden litt avhengig av lånepctilgjengelighet.. Au!! Her i gården var/er det like før det kommer et dunk i det laptopen fyker ut av vinduet og deiser i steinhellene utenfør ... Godt å se at du fikk berget minst et bilde ihvertfall. Tom Lenke til kommentar
Kjetil-H Skrevet 23. april 2009 Forfatter Del Skrevet 23. april 2009 Attende dag: Byen Dekonstruert Lenke til kommentar
Kjetil-H Skrevet 23. april 2009 Forfatter Del Skrevet 23. april 2009 (endret) Nittende dag: Bydrøm /gjettekonkurranse Forrige bilde ble redigert på HTPC-en på en usannsynlig dårlig kalibrert TV-skjerm, derfor valgte jeg å beskjære så tett at skadene i topp og bunn forsvant heller enn å streve med å prøve å visualisere resultatet Dagens er ujevnt eksponert pga uhellet, men jeg fikk jevnet ut kantene. Hva ser du? Endret 23. april 2009 av Kjetil-H Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Det var ikke måte på problemer for tiden da. Med den stilen du holder, blir ikke akkurat det nostalgiske preget mindre av dagens motiv. Hvor mange PV'er er egentlig fremdeles på veien (vel, denne er det visst ikke akkurat nå)? Fin situasjon med den heller unge reparatøren. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Det ansiktet på venstresiden der var litt spooky.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå